Hedder alle motorveje Ring 2 ?
Fra : Thomas H.

Dato : 05-07-04 10:11

Jeg undrer mig lidt over alle de nye skilte, der står langs motorvejene, det
er et skilt med en rund ring, hvori der er to sorte streger og en ring,
altså IIO , betyder det "ringvej 2", eller hvad er meningen? Eller er det
noget med de tre vejbaner de viser ??

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-07-04 10:19

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> [...]
> er et skilt med en rund ring, hvori der er to sorte streger og en ring,
> altså IIO , betyder det "ringvej 2", eller hvad er meningen? Eller er det

Det har jeg ikke set før, her kan du se alle tavler, er det blandt dem:

http://www.trafikken.dk/tema.asp?page=dept&objno=59

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-07-04 10:24

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
>
> det

> Det har jeg ikke set før, her kan du se alle tavler, er det blandt dem:

Jeg tror han tænker på disse tavler (110) :)

De viser iøvrigt ikke ring 2 men 6.

--
Roberto Saldo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-07-04 10:31

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message

> Jeg tror han tænker på disse tavler (110) :)

Doh.....min eneste undskyldning for det må være "mandag"

> De viser iøvrigt ikke ring 2 men 6.

Den fik jeg tilgengæld

00000110

Skal vi så til at have skilte:

0x6E km/t
0x82 km/t

Fra : Thomas H.

Dato : 05-07-04 10:33

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> De viser iøvrigt ikke ring 2 men 6.

Ja jeg tænkte også på om det mon var noget binært, men kunne heller ikke få
det til at hænge sammen.

Fra : Casper Bang

Dato : 05-07-04 14:59

> Ja jeg tænkte også på om det mon var noget binært, men kunne heller ikke

> det til at hænge sammen.

Jeg tror det var i romertal :)

Fra : Ole Axelsen

Dato : 05-07-04 10:24

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er et skilt med en rund ring, hvori der er to sorte streger og en ring,
> altså IIO , betyder det "ringvej 2", eller hvad er meningen? Eller er det

Hvis din teori skulle holde stik hedder nogle motorveje også "Ring 13" Det
er der så vidt jeg husker bare ikke skiltet med

--
Hilsen, Ole Axelsen (5771)

Der er fejl i min mail-adresse.

Fra : Jay

Dato : 05-07-04 14:00

> [...]
> er et skilt med en rund ring, hvori der er to sorte streger og en ring,
> altså IIO , betyder det "ringvej 2", eller hvad er meningen? Eller er det

Der er noget, du har misforstået.

Det er hastighedsangivelsen for de steder, hvor det skønnes at
max-hastigheden skal være 110 km/t.

Fra : Leonard

Dato : 05-07-04 14:32

"Jay" <nixen@bixen.invalid> wrote:

>Der er noget, du har misforstået.

Du har nok nærmere misforstået joken i dette indlæg

>Det er hastighedsangivelsen for de steder, hvor det skønnes at
>max-hastigheden skal være 110 km/t.

Det har du til gengæld misforstået!
Der "skønnes" ikke noget mht. max-hastighed, på disse strækninger er
den fastlagt til at være 110 km/t.
--
Leonard

Fra : Jay

Dato : 05-07-04 14:37

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Du har nok nærmere misforstået joken i dette indlæg

Og du misforstod joken i mit indlæg.

> Det har du til gengæld misforstået!
> Der "skønnes" ikke noget mht. max-hastighed, på disse strækninger er
> den fastlagt til at være 110 km/t.

Politi/vejdirektorat/whatever har skønnet, at en max-hastighed på 110 km/t
er passende.