Ladelampe lyser
Fra : Elbarto

Dato : 05-07-04 03:43

Bemærkede i nat da jeg holdte stille med slukket lys at der er svagt lys i
den røde batteri sjover ved speedo (Ford Sierra 1.6 OHC 85er)
Den er begyndt med en underlig lyd lidt over tomgang fra generatoren efter
turen til Heidepark (633km ~145kmt @ 11.7 km literen) Eller er det bare
kileremmen der er død?
Den hyler nemlig oss lidt når dytten er kold og den er ikke slap

Elbarto Simpsoniac

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 05-07-04 08:34

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kileremmen der er død?
> Den hyler nemlig oss lidt når dytten er kold og den er ikke slap

Hej

Prøv først at stramme din rem, den skal være mere stram end du tror, men den
kan da også være slidt !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Elbarto

Dato : 05-07-04 13:30

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:ccb058$4hk$1@news.dansketelecom.com...
> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej
>
> Prøv først at stramme din rem, den skal være mere stram end du tror, men
den
> kan da også være slidt !
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards
> Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
> Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
> Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Spænder jeg den mere springer den ;)

Elbarto Simpsoniac

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-07-04 13:54

Elbarto wrote:
> "www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en

> Spænder jeg den mere springer den ;)

Du ødelægger lejerne i generatoren hvis den er for stram (det er ikke
nemt).

Nogen hælder cola på, andre køber en ny.

--
Roberto Saldo

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-07-04 21:09

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev

> Nogen hælder cola på,

Genialt!

Mvh.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-07-04 08:16

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen hælder cola på, andre køber en ny.

Eller dypper fingeren i bremsebeholderen og kommer lidt bremsevæske på den.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 06-07-04 08:19

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Eller dypper fingeren i bremsebeholderen og kommer lidt bremsevæske på den.

Pas lidt på med det, bremsevædske æder meget af det kommer i nærheden
af (lak gummi osv).

--
Roberto Saldo

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-07-04 08:38

Roberto Saldo skrev:

> Pas lidt på med det, bremsevædske æder meget af det kommer i nærheden
> af (lak gummi osv).

....dét gør cola osse (rust, tænder osv).
Hans

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-07-04 10:27

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse sevæske på den.

> Pas lidt på med det, bremsevædske æder meget af det kommer i nærheden
> af (lak gummi osv).

Det er dét som er planen. Det er opløsningsmiddel og giver remmen et blødt
spot, som "bider" sig fast, du skal ikke "sovse" den ind, et dup med en
finger er nok. Been there, done it .

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 06-07-04 08:01

Elbarto faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> Bemærkede i nat da jeg holdte stille med slukket lys at der er svagt lys i
> den røde batteri sjover ved speedo (Ford Sierra 1.6 OHC 85er)

Ladelampen er normalt bare en alm. lampe med det ene ben på batteriets
plus-pol og det andet på generatorens plus. Lyser den svagt er der en lille
spændingsforskel. Lyser den kraftigt er der en stor spændingsforskel.

> Den er begyndt med en underlig lyd lidt over tomgang fra generatoren efter
> turen til Heidepark (633km ~145kmt @ 11.7 km literen) Eller er det bare
> kileremmen der er død?

Hvordan er den underlige lyd?

> Den hyler nemlig oss lidt når dytten er kold og den er ikke slap

Hvis den hyler under opstart er det oftest fordi den enten er for slap eller
for slidt. Hvis den ikke er for slap er den nok for slidt :)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info