/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
MB 190-200
Fra : Katrine & Bo


Dato : 05-07-04 00:04

Hejsa i Gruppen

Jeg planlægger at anskaffe mig en Mercedes model 190 eller 200
Nogen der har erfaring med disse modeller.
Jeg er kørt lidt sur i model-betegnelsen da der i 190 serien er både D - E-
SL og så ren 190.
Endnu være bliver det i 200 serien da der findes D - E - T- TD -TE og ren
200
hvad dækker disse bogstaver over ?

Mange Hilsner
Bo



 
 
Per Beer Hansen (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 05-07-04 08:01

Katrine & Bo wrote:
> Hejsa i Gruppen
>
> Jeg planlægger at anskaffe mig en Mercedes model 190 eller 200
> Nogen der har erfaring med disse modeller.
> Jeg er kørt lidt sur i model-betegnelsen da der i 190 serien er både
> D - E- SL og så ren 190.

En "ren" 190'er er en almindelig karburator model.
190 E er med indsprøjtning.
190 D er en diesel.
190 SL er en gammel svend (fattigmands-sølvpil), som intet har med
"nutidens" 190'er at gøre, men den er sikkert meget dyrere

> Endnu være bliver det i 200 serien da der findes D - E - T- TD -TE og
> ren 200

Jeg formoder at det er W124 modellen du mener (men bogstav betegnelserne
gælder også for W123) ?
200 fortæller (som regel) om motorens størrelse, og en 200 er derfor en 2,0
og en 280 er en 2,8 motor osv.
Igen er en "ren" 200 med karburator og E modellen med indsprøjtning.
D står igen for diesel.
T står for Station car/Van.
TD står for Station car/Van diesel.
TE står for Station car/Van med indsprøjtning.
Selve W124 modellen fik i starten af 90'erne et kraftigt facelift, og blev
samtidigt omdøbt til E-klassen.

Se evt. mere her:
http://www.mercefreaken.com/
Håber du blev klogere

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Fido (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Fido


Dato : 05-07-04 18:12

On Mon, 5 Jul 2004 09:01:23 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>TD står for Station car/Van diesel.

TDT er så en turbo diesel st. car :)
(blot for at komplimentere...)

Mvh...

Per Beer Hansen (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 05-07-04 18:20

Fido wrote:
> On Mon, 5 Jul 2004 09:01:23 +0200, "Per Beer Hansen"
> <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:
>
>> TD står for Station car/Van diesel.
>
> TDT er så en turbo diesel st. car :)
> (blot for at komplimentere...)

Dem har jeg så aldrig set, kun dem hvor der står "TD Turbo Diesel"

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Fido (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Fido


Dato : 05-07-04 18:25

On Mon, 5 Jul 2004 19:19:56 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Dem har jeg så aldrig set, kun dem hvor der står "TD Turbo Diesel"

Vi er enige - men udgaven hedder sådan i daglig tale:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111123328857&top=5&
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111139788578&top=7&

Mvh...

Per Beer Hansen (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 05-07-04 18:27

Fido wrote:
>
> Vi er enige - men udgaven hedder sådan i daglig tale:
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111123328857&top=5&
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111139788578&top=7&
>

I know, jeg er bare i drillehjørnet, det må være ferien der gør det

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Ukendt (05-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-07-04 19:11


> Jeg planlægger at anskaffe mig en Mercedes model 190 eller 200
> Nogen der har erfaring med disse modeller.
> Jeg er kørt lidt sur i model-betegnelsen da der i 190 serien er både D -
E-
> SL og så ren 190.

2 i mine omgangskreds har henholdsvis en 190E og 190 D. Jeg vil sige at ud
fra alle de problemer de har haft så er Mercedes ikke en milimeter bedre end
andre biler.
Rustproblemer og masser af småreparationer har præget begge 190'ere.
Da de fleste 190'ere ikke har noget som helst ekstraudstyr så ville jeg
hellere finde en anden bil hvor man får lidt mere for pengene end det som
stjernen på motorhjælmen koster.

--
Tom



Katrine & Bo (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Katrine & Bo


Dato : 06-07-04 11:04


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40e999be$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Rustproblemer og masser af småreparationer har præget begge 190'ere.
> Da de fleste 190'ere ikke har noget som helst ekstraudstyr så ville jeg
> hellere finde en anden bil hvor man får lidt mere for pengene end det som
> stjernen på motorhjælmen koster.

Tak for alle svarene, det sidste her overrasker mig faktisk en del. Jeg
troede at det var tysk kvalitet, men selvfølgelig er bilerne efterhånden
blevet en del år. Ville det hjælpe på problemerne, ekstra udstyr, rust og
reparationer hvis man eksempelvis gik efter 200 serien i stedet for 190..
??

Mange Hilsner
Bo



Per Beer Hansen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 06-07-04 12:05

Katrine & Bo wrote:
>
> Tak for alle svarene, det sidste her overrasker mig faktisk en del.
> Jeg troede at det var tysk kvalitet, men selvfølgelig er bilerne
> efterhånden blevet en del år.

Det vigtigeste (som med alle andre ældre biler), er at finde et godt
vedligeholt/velholdt eksemplar.
Selvom det er en MB kan du sagtens finde misligholdte eksemplarer, og dem
skal man naturligvis holde sig fra.
Generelt vil jeg dog ikke give Tom ret, hvis man sammenligner ud fra biler
der er godt vedligeholdt, ja så vinder MB'eren altså.
Jeg kender flere med både 190'ere samt 124'ere, og de kører altså helt
problemfrit på trods af flere af dem har gået på den anden side af 400000
km.

> Ville det hjælpe på problemerne,
> ekstra udstyr, rust og reparationer hvis man eksempelvis gik efter
> 200 serien i stedet for 190.. ??

Min erfaring er, at 200 serien (W124) er bedre rustbeskyttet end 190'eren
(W201), og hvad udstyret angår, så er der vist ikke den store forskel. Jeg
ville dog selv vælge en 124 model, da den er større samt mere komfortabel at
køre i.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Katrine & Bo (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Katrine & Bo


Dato : 06-07-04 12:27


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk>
skrev i en meddelelse news:40ea8750$0$238$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Selvom det er en MB kan du sagtens finde misligholdte eksemplarer, og dem
> skal man naturligvis holde sig fra.
> Per

Kan det mon betale sig at hente en MB, i feks. tyskland. Med afgift betaler
man sikkert det samme som den ville koste i DK, men man kunne forestille sig
at der var mindre rust og at den havde kørt mindre KM, end de danske ?
Er der nogen der har erfaring med dette, eller er det en "død sild"....
Mange Hilsner
Bo




Per Beer Hansen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 06-07-04 12:36

Katrine & Bo wrote:
>
> Kan det mon betale sig at hente en MB, i feks. tyskland. Med afgift
> betaler man sikkert det samme som den ville koste i DK, men man kunne
> forestille sig at der var mindre rust og at den havde kørt mindre KM,
> end de danske ?

Det kan det godt, men du skal se godt efter dernede, der er nogle "brådne
kar" i mellem (men det er der jo også herhjemme) desværre.

> Er der nogen der har erfaring med dette, eller er det en "død
> sild

Det er absolut ikke en død sild, og hvis man selv kan magte alt "besværet",
så kan man let spare en hel del penge på den konto.
En tommelfinger regel siger, at der skal betales ca. 62% (af udsalgsprisen i
DK) i afgift til den danske stat.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Ukendt (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-07-04 15:29



> Generelt vil jeg dog ikke give Tom ret, hvis man sammenligner ud fra biler
> der er godt vedligeholdt, ja så vinder MB'eren altså.

Hmm, hvordan underbygges dette lige. Alle biler kan være som nye når de
vedligeholdes, men spørgsmålet er om ikke det løber op i så mange kr at man
får lige så meget bil hos Toyota og lign.

> Jeg kender flere med både 190'ere samt 124'ere, og de kører altså helt
> problemfrit på trods af flere af dem har gået på den anden side af 400000
> km.

Ham den ene med 190 D har skam også rundet 500.000 men det har ikke været
uden en ekstra gearkasse og differentiale samt andre større ting. Så er det
jo intet problem at få mange Km når bare man skifter stumper og får svejst
nye plader på.


> > Ville det hjælpe på problemerne,
> > ekstra udstyr, rust og reparationer hvis man eksempelvis gik efter
> > 200 serien i stedet for 190.. ??
>
> Min erfaring er, at 200 serien (W124) er bedre rustbeskyttet end 190'eren
> (W201), og hvad udstyret angår, så er der vist ikke den store forskel. Jeg
> ville dog selv vælge en 124 model, da den er større samt mere komfortabel
at
> køre i.

Uden at ane en bønne om W??? så skal man ikke vide sig for sikker. En anden
bekendt jeg har har en 250 benziner hvor han har fået skiftet alle 4
skærmkanter. Jeg vil ikke betegne mercedes som værende et hak bedre
rustbeskyttet end ganske alm. kedelige biler som Mazda, Toyota........

Så man skal helt bestemt (som med andre biler) se meget godt efter
rustskader før man køber.

--
Tom



Per Beer Hansen (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 06-07-04 16:18

Tom wrote:
>
> Hmm, hvordan underbygges dette lige.

Ud fra ca. 25 år i branchen = egen erfaring

> Alle biler kan være som nye når
> de vedligeholdes, men spørgsmålet er om ikke det løber op i så mange
> kr at man får lige så meget bil hos Toyota og lign.

Prøv du at sammenligne en MB'er der har kørt 3 - 400000 km med f.eks. en
Toyota med samme km tal.

>
> Ham den ene med 190 D har skam også rundet 500.000 men det har ikke
> været uden en ekstra gearkasse og differentiale samt andre større
> ting. Så er det jo intet problem at få mange Km når bare man skifter
> stumper

Alt slides, selv en Mercedes, det har jeg heller ikke benægtet, men noget
slides altså hurtigere end andet.

> og får svejst nye plader på.

Helt enig, selv en MB skal have ekstra beskyttelse på det område.

>
> Uden at ane en bønne om W??? så skal man ikke vide sig for sikker. En
> anden bekendt jeg har har en 250 benziner

Svjh blev den sidste 250 benziner proppet i W123, og den udgik af produktion
for ca 20 år siden.

> hvor han har fået skiftet
> alle 4 skærmkanter. Jeg vil ikke betegne mercedes som værende et hak
> bedre rustbeskyttet end ganske alm. kedelige biler som Mazda,
> Toyota........

Det var jo heller ikke det jeg skrev, kun at W124 serien generelt er bedre i
den henseende end W201 serien.

>
> Så man skal helt bestemt (som med andre biler) se meget godt efter
> rustskader før man køber.

Og det skrev jeg allerede i mit indlæg fra kl. 13.04
"Det vigtigeste (som med alle andre ældre biler), er at finde et godt
vedligeholt/velholdt eksemplar."

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Katrine & Bo (06-07-2004)
Kommentar
Fra : Katrine & Bo


Dato : 06-07-04 20:05

Jeg har prøvet at regne lidt på det, dette er kun et tænkt eksempel, og jeg
planlægger ikke at købe nogen af bilerne...

En Tysk MB 190E 2,0 som er fra 1986 og har kørt 190.000km, koster omregnet
cirka 8900kr
http://makeashorterlink.com/?F3FA22CB8

En Dansk MB 190E 2,0 som er fra 1986 og har kørt 286.000km koster cirka
40.000kr
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=415570&page=1

afgiften som jo var på cirka 62% af den danske købssum, vil således være
cirka 24.800kr
Dertil kommer sikkert nogle administrative gebyre, og dansk syn +
nummerplader.

Men alligevel er 24.800 + 8.900 = 33.700kr alligevel noget mindre for en bil
som har kørt cirka 100.000 km, mindre.
Er jeg helt gal på den, med denne udregning... ??
Hvis ikke, er jeg ikke i tvivl om, hvor jeg vil hente min MB.

Mange Hilsner
Bo



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408669
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste