At køre en bil til...
Fra : Ukendt

Dato : 04-07-04 14:14

....er det noget der er aktuelt med nye biler?

Overvejer køb af en Seat m. 1,9 TDI-motor. Skal man holde sig under X
omdrejninger de første X km. eller er det en skrøne?

Fra : Lars Frandsen

Dato : 04-07-04 14:27

<dtext> skrev i en meddelelse
> ...er det noget der er aktuelt med nye biler?
>
> Overvejer køb af en Seat m. 1,9 TDI-motor. Skal man holde sig under X
> omdrejninger de første X km. eller er det en skrøne?

Jeg har lige "fået" en ny Octavia 1,9TDI, og da jeg spurgte om det samme,
fik jeg at vide, at så længe, jeg ikke kom op i det røde felt, skulle der
ikke være noget.
Det opfatter jeg som, at hvis man kører den anstændigt de første par tusinde
kilometer (måske 4-5000?), kan det ikke gå helt galt.
Der er iøvrigt heller ingen grund til at gå op i det røde felt. Der er det
sjove overstået i en 90hk TDI
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Olesen

Dato : 04-07-04 14:47

<dtext> skrev i en meddelelse
> ...er det noget der er aktuelt med nye biler?
>
> Overvejer køb af en Seat m. 1,9 TDI-motor. Skal man holde sig under X
> omdrejninger de første X km. eller er det en skrøne?

Helt nye, og meget gamle motorer
har aldrig godt af at komme i rødt felt,
eller sejtrække unødigt.
Undgår du dette, så er du altid
godt kørende.

Fra : Basil

Dato : 04-07-04 14:50

<dtext> skrev i en meddelelse
> ...er det noget der er aktuelt med nye biler?
>
> Overvejer køb af en Seat m. 1,9 TDI-motor. Skal man holde sig under X
> omdrejninger de første X km. eller er det en skrøne?

Da jeg købte min 106 Rally stod der i instruktionsbogen at det ikke var
nødvendigt, ej heller olieskift efter de første 1500km.
Det samme gjaldt min Saxo.
Jeg tror det er en skrøne, men måske er der lidt hold i den ?
Hvis bilen er billig, kan det måske være en måde at holde prisen nede, altså
at ikke tilkøre bilen på fabrikken ?
Kai

Fra : Niels Skaaning

Dato : 04-07-04 16:58

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det samme gjaldt min Saxo.
> Jeg tror det er en skrøne, men måske er der lidt hold i den ?

I dagens masseproduktion er tolerancerne og overfladerne så gode at man ikke
behøver køre sin motor til længere. Men det skader da ikke at undgå det røde
felt og maks belastninger de første 500 km.

> Hvis bilen er billig, kan det måske være en måde at holde prisen nede,
altså
> at ikke tilkøre bilen på fabrikken ?

Bilen bliver ikke tilkørt fra fabrikkens side.

NS

Fra : Lars G

Dato : 04-07-04 15:50

<dtext> skrev i en meddelelse
> ...er det noget der er aktuelt med nye biler?
>
> Overvejer køb af en Seat m. 1,9 TDI-motor. Skal man holde sig under X
> omdrejninger de første X km. eller er det en skrøne?

I min "nye"* bil var det beskrevet i manualen hvordan den skulle køre til.

Så i gang med at læse

Altså når du har fået investeret i en lille ny..

\Lars G
*Min def. af ny er lige indtil den ny bil har fået en bule /ridse

Fra : Rasmus

Dato : 04-07-04 19:31

<dtext> skrev i en meddelelse
> ...er det noget der er aktuelt med nye biler?
>
> Overvejer køb af en Seat m. 1,9 TDI-motor. Skal man holde sig under X
> omdrejninger de første X km. eller er det en skrøne?

Det er lidt et religions spørgsmål, hvilket er blevet diskuteret til
hudløshed i div. bilfora !!
Jeg er nok lidt gammeldags, og mener den skal køres blidt til, ligesom en
jomfru
Du mister helt sikkert intet, ved at køre den pænt den første 5000 km !!
Men vil nogle garantere at den kan tåle at få kniven fra første dag ??

Fra : Elbarto

Dato : 05-07-04 01:46

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Du mister helt sikkert intet, ved at køre den pænt den første 5000 km !!
> Men vil nogle garantere at den kan tåle at få kniven fra første dag ??

Nu har jeg set hvordan arbejderne på Honda import i Vamdrup køre i de nye
biler de bliver ikke skånet for en mm, De bliver startet også får de ellers
bare tæsk hen over pladsen og hen til klargøring og retur igen når det er
klaret

Som taxa har vi altid fået afvide at vi skal køre dem pænt den første uges
tid (2-3000km)

Elbarto Simpsoniac

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-07-04 02:34

On Mon, 05 Jul 2004 02:46:17 +0200, Elbarto wrote:

> [...]
> nye biler de bliver ikke skånet for en mm, De bliver startet også får
> de ellers bare tæsk hen over pladsen og hen til klargøring og retur

Ja har godt set det. Det er egentlig "sjovt" at mester tillader hans
medarbejdere at behandle bilerne sådan?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : BorreBoy

Dato : 07-07-04 17:16

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ellers
> bare tæsk hen over pladsen og hen til klargøring og retur igen når det er

Jeg håber de svin bliver fyret!

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-07-04 18:30

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber de svin bliver fyret!

Ønske tænkning, som jeg deler med dig , men det gør de nok desværre ikke
((.
Enhver ny motor har bedst af at blive kørt pæn, uden sejtræk, høje omdr.,
ind til olieforbruget er faldet el. har stabiliseret sig. Det kan være ret
voldsomt på en frisk motor, mange er blevet "overrasket" .

Fra : Olesen

Dato : 07-07-04 19:42

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Enhver ny motor har bedst af at blive kørt pæn, uden sejtræk, høje omdr.,
> ind til olieforbruget er faldet el. har stabiliseret sig.

Hvordan tilkøres formel 1 motorer egentlig ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-07-04 23:02

On Wed, 07 Jul 2004 20:41:56 +0200, Olesen wrote:

> Hvordan tilkøres formel 1 motorer egentlig ?

De tilkøres vel ikke men holder så også kun 500km... pick your choice

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 05-07-04 08:43

> Overvejer køb af en Seat m. 1,9 TDI-motor. Skal man holde sig under X
> omdrejninger de første X km. eller er det en skrøne?

Hej,

Jeg har en næsten spritny skoda fabia combi 1,9 TDI i sortmetal til salg,
med longlife service og den ganzen molevitten.

Skriv din email hvis du vil have flere detaljer.

Mvh
Mikkel