Passat aflader - hjælp til rep (Århus)
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 04-07-04 08:19

Vi har en VW Passat 2,0 st. car fra 1994 og nu dagen inden bilen gerne
skulle fragte bilen på ferie, ja så kan den ikke starte (igen).

For to måneder siden havde vi tilsvarende problem, men da fik vi først
skiftet batteri og herefter generator, og den har så fungeret siden da, men
nu er den så gal igen. En nabo har nævnt at det måske er laderelæet, men det
kender jeg slet ikke noget til. Vi har igår haft opladet batteriet via en
transformer, og så kører den da også, men den lader åbenbart ikke mens den
kører, for pludselig kan den gå ud.

Efter at have stået natten over er den nu igen HELT død. Kan nogen hjælpe
os. Vores normale værksted startede ferie i fredags, så nu er vi ilde stedt.
Kan nogen hjælpe os med at få kigget på den. Gerne hos os. Vi kan også godt
køre den et sted hen i Århusområdet (vi bor i Højbjerg). Alternativt hører
vi gerne om et godt værksted omkring Højbjerg, hvor de ikke holder
ferielukket i den kommende uge.

Vi kan kontaktes på 8627 7215.

Lars

Fra : alexbo

Dato : 04-07-04 08:54

"Lars Thomsen Nielsen" skrev

> Vi har igår haft opladet batteriet via en
> transformer, og så kører den da også, men den lader åbenbart ikke mens den
> kører, for pludselig kan den gå ud.

> Efter at have stået natten over er den nu igen HELT død.

Er det her 2 forskellige ting?

Kan bilen gå ud mens den kører, plus at den taber strøm over natten.

For at tage det sidste først, hvis I har ladet batteriet op i går, og den så
her til morgen er helt død, så er der noget der bruger strøm.

Det kan være noget så simpelt som en forstærker til radioen, lys i
bagagerum, hanskerumslys, centrallås, eller lign. det skal være til at finde
med en simpel forbrugsmåling.

Hvis den også går ud under kørsel p.g.a. strømmangel, så lader den ikke
ordentligt, defekt generator, dårlige forbindelser, men også det skal man
kunne måle sig til.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 04-07-04 09:27

> Kan bilen gå ud mens den kører, plus at den taber strøm over natten.

Jamen vi er slet ikke mekanikere. Måske tappes den hurtigere end geneatoren
kan lade, men jeg aner det ikke. Hovedproblemet er at bilen ikke kan køre og
vi har brug for fagfolk, gerne i nærområdet.

> Det kan være noget så simpelt som en forstærker til radioen, lys i
> bagagerum, hanskerumslys, centrallås, eller lign. det skal være til at
finde
> med en simpel forbrugsmåling.

Umiddelbart synes vi ikke der er ting af den beskrevne art, der kunne
skyldes problemet.

> Hvis den også går ud under kørsel p.g.a. strømmangel, så lader den ikke
> ordentligt, defekt generator, dårlige forbindelser, men også det skal man
> kunne måle sig til.

Vi har hverken måleudstyr eller viden om hvor vi skal måle

Har nogen tid og kendskab hører vi gerne fra jer.

Lars

Fra : KubikH

Dato : 04-07-04 14:03

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> vi har brug for fagfolk, gerne i nærområdet.
Hej
Start med at checke at kabelsko på batteri ikke er løse, og ikke er irrede.
Check at stelkabel (minus) sidder fast ved karosse.

Er den uden kørelys, prøv følgende: (med fuldt opladet batteri)
Start bilen i tomgang, og tænd lys og elbagrude samtidigt, så skal man kunne
høre at den falder en smule i omdrejninger.
Normalt kan man også se at lyset bliver lidt stærkere, når man gasser op fra
tomgang.
Gør den som beskrevet, lader den, og man skal kigge på batteri eller et
forbrug, (evt. afladning)

Gør den ikke som beskrevet er der 2 muligheder:
Enten er der ikke nok "krudt" på batteriet, så laderelæet slipper ikke.
eller den lader ikke.
Lad den gå lidt hurtig tomgang (en fod let på gassen), og tag stelkablet af,
går den videre lader den, går den i stå, lader den ikke.

Løse forbindelser og dødt batteri, kan du selv klare, selv med mange
tommelfingre.

Ladeproblemer skal du have hjælp til.

Mvh
Niels

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-07-04 15:12

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev

> Lad den gå lidt hurtig tomgang (en fod let på gassen), og tag stelkablet
af,
> går den videre lader den, går den i stå, lader den ikke.

Kan ikke anbefales, faren for afbrænding af elektronik er for stor.

> Løse forbindelser og dødt batteri, kan du selv klare, selv med mange
> tommelfingre.

Og det er sandsynligvis der fejlen ligger. (løse forbindelser, ikke
tommelfingre)

Mvh.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 06-07-04 12:30

Sidste info:

Det var en fejl på instrumentbrættet, der gjorde at generatoren
ikke altid startede, og så er det jo kun et spørgsmål om tid
inden batteriet er tomt.

Nu er familien kommet afsted, en dag for sent, men det går jo
nok, med den sommer

Lars