foskel på Xantia SLX og EXCLUSIVE
Fra : Ole Jeppesen

Dato : 04-07-04 08:18

Hej NG,

Nogen der kan forklare forskellen på varianterne som beskrevet i SUBJ? Der
er tilsyneladende ingen forskel, men er det helt korrekt? Jeg er lidt
forvirret over de mange varianter der findes i dette modelprogram.

Det drejer sig konkret om en Xantia stationcar 1.8 16V fra '99

mvh Ole

Fra : Peter G C

Dato : 04-07-04 08:35

"Ole Jeppesen" <nospam_jeppesen@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er tilsyneladende ingen forskel, men er det helt korrekt? Jeg er lidt
> forvirret over de mange varianter der findes i dette modelprogram.

Der ér forskel. Problemer i DK er dog, at de ofte solgte Exclusive reelt
ikke er helt rigtige Exclusive-modeller. Så du må selv konkret se om der er
forskel. En rigtig Exclusive har Hydractiv 2 affjedring mens de øvrige har
Hydractiv 1. Min Exclusive har ikke Hydractiv 2....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jens

Dato : 04-07-04 14:41

Peter G C <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

---klip---

> [...]
> forskel. En rigtig Exclusive har Hydractiv 2 affjedring mens de øvrige har
> Hydractiv 1. Min Exclusive har ikke Hydractiv 2....

Hvordan skelner du en "Exclusive" fra en "rigtig Exclusive"?
(For mig er det en Exclusive, hvis der sidder et originalt
"Exclusive"-skilt på siden)

I forhold til det oprindelige spørgsmål er det min opfattelse, at der
ikke er nogen forskel på SX og Exclusive i Danmark - bortset fra
årgangen - SX i 1999, og Exclusive fra år 2000 (i hvert fald f.s.v.a.
HDI'erne).

Hvordan ser du, at din har Hydractiv 1?
(Jeg har ikke systemerne i frisk erindring)
--

/ Jens F

Fra : Peter G C

Dato : 04-07-04 15:22

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvordan skelner du en "Exclusive" fra en "rigtig Exclusive"?

Min egen er solgt som en Exclusive men er uden Hydractiv 2.

> (For mig er det en Exclusive, hvis der sidder et originalt
> "Exclusive"-skilt på siden)

Lyder rigtigt

> [...]
> ikke er nogen forskel på SX og Exclusive i Danmark - bortset fra
> årgangen - SX i 1999, og Exclusive fra år 2000 (i hvert fald f.s.v.a.

Ingen knap i kabinen til at ændre hårdheden af affejdringen. Alle nyere
Xm'ere kører med Hydractiv 2 - hjælper lidt på krængningen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Niels Skaaning

Dato : 04-07-04 17:04

> [...]
> ikke er nogen forskel på SX og Exclusive i Danmark - bortset fra
> årgangen - SX i 1999, og Exclusive fra år 2000 (i hvert fald f.s.v.a.

SX er et lavere udstyrsniveau end Exclusive og de har eksisteret side om
side. Før Exclusive hed det vist VSX. SX er et eller andet mellemniveau og
der findes lavere niveauer, men jeg er ikke sikker på, at de kom til
Danmark.

> Hvordan ser du, at din har Hydractiv 1?
> (Jeg har ikke systemerne i frisk erindring)

En knap i kabinen - jeg har endnu ikke set en Exclusive, der har Hydractiv
2.

NS

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 04-07-04 18:44

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> side. Før Exclusive hed det vist VSX. SX er et eller andet mellemniveau og
> der findes lavere niveauer, men jeg er ikke sikker på, at de kom til

Jeg er bekendt med SX. I forhold til Exclusive modellen "mangler" den
regnsensor, trælook, plyssæder, elrudehejs bagi..m.m. Men alt dette har SLX
modellen. Det er muligt at det hedder SLX til og med '99, og derefter
Exclusive?

mvh Ole

Fra : Jens

Dato : 04-07-04 18:51

Ole Jeppesen <nospam_jeppesen@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> regnsensor, trælook, plyssæder, elrudehejs bagi..m.m. Men alt dette har SLX
> modellen. Det er muligt at det hedder SLX til og med '99, og derefter

Jeg kører en Xantia SX HDI fra 1999. Den har regnsensor, trælook,
alcantarasæder med varme, elspejle med varme, elruder for og bag og
tilskudsvarmer (oliefyr, som kun kører sammen med motoren). Jeg har
ingen indikation på, at noget af det er ekstraudstyr.

Så jeg leder fortsat efter en forskel
--

/ Jens F

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 04-07-04 20:37

"Jens" <spam@finds.dk> wrote in message

> [...]
> tilskudsvarmer (oliefyr, som kun kører sammen med motoren). Jeg har
> ingen indikation på, at noget af det er ekstraudstyr.

tjaee, hvad skal jeg sige, jeg troede lige jeg havde SX på plads......

Ole

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-07-04 11:47

Jens wrote:

> [...]
> tilskudsvarmer (oliefyr, som kun kører sammen med motoren). Jeg har
> ingen indikation på, at noget af det er ekstraudstyr.

Jeg kører en Xantia Exclusive 2.0 HDi fra 2000 - hvordan kan man
konstatere om den har varme i spejlene? Ellers er udstyret det samme som
du beskriver.

--
Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Peter G C

Dato : 05-07-04 12:24

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg kører en Xantia Exclusive 2.0 HDi fra 2000 - hvordan kan man
> konstatere om den har varme i spejlene? Ellers er udstyret det samme som
> du beskriver.

Jeg har samme potte. Svaret: Om vinteren smelter sneen på spejlene

/Peter

Fra : Rene Joergensen

Dato : 05-07-04 12:26

Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> Jeg har samme potte. Svaret: Om vinteren smelter sneen på spejlene

Og i regnvejr fordamper vandet :)

--
-René

Fra : FnkyFrank

Dato : 04-07-04 22:30

> En knap i kabinen - jeg har endnu ikke set en Exclusive, der har Hydractiv
> 2.

Hej.

Jeg hatr en Exclusive med knap til Hydractiv 2.

Mvh Frank - Xantia V6