mondeo 94?????
Fra : Dorthe, Rose & Ander~

Dato : 03-07-04 16:07

Hej....

jeg har kig på / forelsket mig i en mondeo fra 94 den har kørt ca.150.000
det er sedan-udgaven er der nogle ting jeg skal være OPS. på når jeg skal se
den efter inden jeg køber den og har den nogle fejl som er generalle hos
ford!!?!?!?

Anders

Fra : Jørgensen

Dato : 03-07-04 16:39

Du ved vel hvad ford er en forkortelse for ?
Fejl Og Reb Dagligt.

Nogle ting er fjeder kan knække, bærearme med slør, matte forlygter, dårlige
ventil løfter.
Find selv på flere

Henrik

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-07-04 16:51

Hej!

"Jørgensen" wrote:

> Du ved vel hvad ford er en forkortelse for ?
> Fejl Og Reb Dagligt.

Reb? Det er sgutte en spejderbil

> Nogle ting er fjeder kan knække, bærearme med slør, matte forlygter, dårlige
> ventil løfter.
> Find selv på flere

Tja, det er da almindelige fejl på biler. Du tror vel ikke ovenstående er
specielle Ford-fejl?

Måske lige pånær det med de matte forlygter, det er vist en Mondeo-ting i de
tidlige modeller...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : Olesen

Dato : 03-07-04 17:08

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Måske lige pånær det med de matte forlygter, det er vist en Mondeo-ting i
de
> tidlige modeller...

Manden glemte også at nævne samme fænomen ved Citroên xantias
baglygter som blir' hvide af ælde.
Så jeg tror manden har haft en voldsom
behagelig oplevelse med en FORD, og det
sidder nu så dybt i ham, han er nødt til at
kompensere for hans unaturlige megaglæde ved at rakke mærket ned.

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-07-04 16:56

"Jørgensen" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> wrote in message news:40e6d305$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Du ved vel hvad ford er en forkortelse for ?
> Fejl Og Reb Dagligt.

Hæ så må min være en mandags model for der har ikke været noget
i de 2 år jeg har haft den.
--
Hilsen Martin.

> Nogle ting er fjeder kan knække,

Det kan vist ske på de fleste biler der har kørt 150.000.

>dårlige ventil løfter.

Njaa ikke helt rigtig en Zetec har hydraliske ventilløftere,
og i starten kunne de sidde fast hvis du brugte for tyk olie,
så det problem kan løses nemt ved at bruge den rigtige olie.
Hydraliske ventiler er jo forresten også vedligeholdelsefri.

> Find selv på flere

Rust..

--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Olesen

Dato : 03-07-04 17:01

"Jørgensen" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du ved vel hvad ford er en forkortelse for ?
> Fejl Og Reb Dagligt.

Reb ???

Dêr er vidst tale om en generel fejl...

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-04 19:35

> [...]
se
> den efter inden jeg køber den og har den nogle fejl som er generalle hos

Min 97' har kørt 273.000 Km
Kun overfladerust i kanter.

Resten ER fundet ved det periodiske syn HVIS der har været noget omkring
slør i styretøjsdele og lign.

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 03-07-04 21:53

> Min 97' har kørt 273.000 Km
> Kun overfladerust i kanter.

Min '86 har kørt 281.800
Kun overfladerust i een (læs: 1) kant )

Fra : Dorthe, Rose & Ander~

Dato : 03-07-04 22:09

hej.....

ja alle de gode ting i siger om mondeoen give mig mere lyst til at købe den
for som tideligere sagt så har alle biler fejl så denne her bil er helt
normal ikke noget der periodisk går i stykker!!!!
TAK FOR HJÆLPEN
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-04 22:50

> Min '86 har kørt 281.800
> Kun overfladerust i een (læs: 1) kant )

Jeg fik det skrevet lidt forkert. Min har ikke overfladerust, men det var
det man skulle se efter før man køber ...

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 03-07-04 22:58

> Min har ikke overfladerust, men det var
> det man skulle se efter før man køber ...

Kondollerer...det er altid pissedyrt
at få ordnet gennemtæringer ! *S*...

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-04 23:04

> Kondollerer...det er altid pissedyrt
> at få ordnet gennemtæringer ! *S*...

Ikke ALTID ))

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-07-04 08:56

Tom wrote:

> se

> Min 97' har kørt 273.000 Km
> Kun overfladerust i kanter.

Og søg så lige på google.groups ang alle de 'sliddele' Tom har skiftet :)

> Resten ER fundet ved det periodiske syn HVIS der har været noget omkring
> slør i styretøjsdele og lign.

Mhv
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-04 09:48

> Og søg så lige på google.groups ang alle de 'sliddele' Tom har skiftet :)

Alt omkring sliddele ved styretøj undtagen tandstang.

--
Tom

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 04-07-04 11:18

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Kun overfladerust i kanter???? Det er rigelig til at jeg var løbet skrigende
bort......
Jeg har en A4 fra ´95 uden rust i kanter. I mine øjne er rust noget af det
dyreste og kedeligste at få lavet, så kig efter rust mere end noget andet.
Jeg vil hellere skifte en motor end svejse i skærme, klapper m.m.

/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-04 18:08

> Kun overfladerust i kanter???? Det er rigelig til at jeg var løbet
skrigende
> bort......

Så prøver jeg igen:
Man skal kun kigge efter overfladerust i skærmkanterne og selvfølgelig ikke
købe bilen hvis det skulle være sådan at bilen har overfladerust.
Det var ikke en beskrivelse af hvad min bil har.

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 04-07-04 18:44

> Man skal kun kigge efter overfladerust i skærmkanterne

Jeg synes ellers, rigtig mange biler ruster
alle andre steder end lige på kanterne.
Dørhænglser, omkring ruderne, lygter
og undersiden af motorhjelm samt
i motorrummet generelt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-07-04 20:40

On Sun, 04 Jul 2004 12:18:08 +0200, Carsten Hjorth wrote:

> Jeg har en A4 fra ´95 uden rust i kanter. I mine øjne er rust noget af
> det dyreste og kedeligste at få lavet, så kig efter rust mere end noget
> andet. Jeg vil hellere skifte en motor end svejse i skærme, klapper m.m.

Ja et motorskift (omend det kan være en større omgang) er sq noget man
ved hvad er.. rust derimod... aj aj der stikker jeg sq også halen
mellem benene..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-04 18:40

> Ja et motorskift (omend det kan være en større omgang) er sq noget man
> ved hvad er.. rust derimod... aj aj der stikker jeg sq også halen
> mellem benene..

Fik da skiftet en skærmkant på min mondeo incl. malerarbejde for en pris som
man ikke kunne få skiftet 1/10 motor, så rust behøver ikke være så umuligt
hvis det kun er enkelte steder.

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 05-07-04 21:31

> [...]
som
> man ikke kunne få skiftet 1/10 motor, så rust behøver ikke være så umuligt

Måske motoren holder længere *S*...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-07-04 22:45

On Mon, 05 Jul 2004 19:39:53 +0200, Tom wrote:

> Fik da skiftet en skærmkant på min mondeo incl. malerarbejde for en pris
> som man ikke kunne få skiftet 1/10 motor, så rust behøver ikke være
> så umuligt hvis det kun er enkelte steder.

Jeg får alligevel kuldegysninger ved rust.. det er som ukrudt - det
kommer igen og igen.

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-04 15:18

> Jeg får alligevel kuldegysninger ved rust.. det er som ukrudt - det
> kommer igen og igen.

Ikke når man asfalterer hele haven.......eller skærer væk og svejser nyt i,
det er kun når man sliber ned og maler over at det kommer igen.

--
Tom