/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Det er for ringe Ford
Fra : Søren


Dato : 03-07-04 14:27

Kommer kørende på motorvejen .. og pludselig taber motoren effekt. Nådada ..
jeg kører fra motorvejen og standser for lige at kigge lidt på dyret - men
jeg kan ikke umiddelbart se nogen fejl - så jeg triller ligeså stille ind
til Ford.

Her får jeg at vide at det sikkert bare er tændrørerne der skal skiftes ..
og det kan jo næppe tage mere end 1 minut at gøre det - men de har alt for
travlt så det kan bare slet ikke lade sig gøre. Jeg kører så til det andet
ford værksted i byen, og her får jeg også at vide at de slet ikke har tid
til at bruge 1 minut på at sætte nye rør i bilen. Jeg spørger så om jeg kan
låne en tændrørsnøgle - for så kan jeg sguda selv lige skifte de rør.. men
nej nej - det går bare slet ikke og bla bla bla og fanden og hans pumpestok.

Jeg vælger så istedet at kører til nærmeste CAD værksted .. og her får jeg
straks god behandling. Her blev fejlen konstateret på 5 sekunder da
mekanikeren træk en af tændrørshætterne af : En rusten bolt havde lækket
kølervædske omkring tændrørerne. Det tog ganske kort tid at skifte tændrør
og tændkabler og tætne bolten - så bilen fungerer nu igen.

Det var så det sidste Ford så til den bil.

mvh Søren



 
 
Ukendt (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-07-04 14:49



> Det var så det sidste Ford så til den bil.

De har jo heller ikke tid til at have dig som kunde

--
Tom



Søren (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 03-07-04 14:53

>
> > Det var så det sidste Ford så til den bil.
>
> De har jo heller ikke tid til at have dig som kunde
>


hehe .. det har du jo ret i.

mvh Søren


> --
> Tom
>
>



Kispus (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Kispus


Dato : 03-07-04 16:16


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40e6b935$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Det var så det sidste Ford så til den bil.
>
> De har jo heller ikke tid til at have dig som kunde
>
> --
> Tom
>
>

Hvis I nu var rigtig smarte, så videresendte I disse tråde
til Ford (hovedkontoret) så var der måske nogle der
fik røde øre.
John



Ukendt (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-07-04 19:44



> Hvis I nu var rigtig smarte, så videresendte I disse tråde
> til Ford (hovedkontoret) så var der måske nogle der
> fik røde øre.

Jeg har skam sendt en skriftlig klage til Ford Danmark dengang jeg blev
dårligt behandlet.
Det hele endte op i løgn fra forhandlerens side i sit eget forsvar

Sætter aldrig mine ben der mere men bruger nu Ford i tyskland hvor jeg altid
har fået en MEEGET fin behandling og hvor jeg har lagt mange penge

--
Tom



Roberto Saldo (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 04-07-04 08:58

Tom wrote:
>>Hvis I nu var rigtig smarte, så videresendte I disse tråde
>>til Ford (hovedkontoret) så var der måske nogle der
>>fik røde øre.
>
>
> Jeg har skam sendt en skriftlig klage til Ford Danmark dengang jeg blev
> dårligt behandlet.
> Det hele endte op i løgn fra forhandlerens side i sit eget forsvar
>
> Sætter aldrig mine ben der mere men bruger nu Ford i tyskland hvor jeg altid
> har fået en MEEGET fin behandling og hvor jeg har lagt mange penge

Ja men det er jo ikke en løsning der duer for alle dem fra resten af
landet.

Mvh
Roberto


Per O. (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 03-07-04 14:51

Hvor er vi henne i landet ?

Bare så vi endre kan være advaret ?

Per O.



Ukendt (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-07-04 15:01



> Hvor er vi henne i landet ?
>
> Bare så vi endre kan være advaret ?

Kunne lyde som Sønderborg

--
Tom



Søren (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 03-07-04 14:56


"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
news:cc6dag$kd8$1@news.net.uni-c.dk...
> Hvor er vi henne i landet ?
>

I Aalborg. Det var iøvrigt A.G. Biler der lavede bilen for mig.

mvh Søren



> Bare så vi endre kan være advaret ?
>
> Per O.
>
>



bme (03-07-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 03-07-04 15:24


>
> I Aalborg.

Så skal du ikke være så ked af det - du havde bare måtte slippe for to
værkstedstimer og tre besøg før de tændrør var monteret korrekt.

Købte bil ved dem, efter et par uger ville den ikke rette ordentlig op. fire
gange havde de den før de fandt fejlen - et sammenrustet tårnleje. Hver gang
jeg fik den var det med beskeden "nu kører den som den skal". Og hver gang
behøvede jeg bare at køre et par hundrede meter før det var tydeligt at
fejlen ikke var rettet - simpelthen for dårligt.

Efter at de havde skiftet tårnlejerne knirkede hele forvognen som ind i
helvede - de brugte yderligere tre besøg på at konstatere at det var
kødbenene der knirkede - eller rettere sagt, ved det tredje besøg var jeg
selv med inde under liften og opdagede at lyden kom fra kødbenene.

/bo
Som ikke kunne drømme om at køre til ford i aalborg igen - det har jeg
simpelthen ikke nerver eller råd til.





Olesen (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 03-07-04 16:50


"Søren" <spam@no.thanks> skrev i en meddelelse
news:40e6b56a$0$229$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...


> Her får jeg at vide at det sikkert bare er tændrørerne der skal skiftes ..
> og det kan jo næppe tage mere end 1 minut at gøre det - men de har alt for
> travlt så det kan bare slet ikke lade sig gøre.

Hvad nu hvis det ikke bare var tændrørere men noget
mere eksotisk ?
Så står mekanikeren dêr med skægget i postkassen,
og er begyndt på noget han ikke kan lave færdig, og
skal bruge tid på at forklare dit og dat, samt 'samle'
bilen igen. 2-3 minutter kan nemt blive til ret lang
tid, hvis værkstedet i forvejen er spændt hårdt for.
Det er vel ikke unormalt, man bestiller tid idag,
eller i det mindste lige RINGER og hører, om
de kan nå et hurtigt tændrørsskift.

Og hvis du ikke kommer mere på værkstedet
pga. dêt, så må der være mange steder du
ikke indfinder dig. Vi lever i 2004, og verden
er en anden end for 30 år siden.



Søren (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 03-07-04 17:57

>
> > Her får jeg at vide at det sikkert bare er tændrørerne der skal skiftes
...
> > og det kan jo næppe tage mere end 1 minut at gøre det - men de har alt
for
> > travlt så det kan bare slet ikke lade sig gøre.
>
> Hvad nu hvis det ikke bare var tændrørere men noget
> mere eksotisk ?

Så ville jeg have fuld forståelse for at de ikke havde tid til at reparere
bilen med det samme - men så skal de ikke stå og sige at "det er nok bare
tændrørerne".

> Så står mekanikeren dêr med skægget i postkassen,
> og er begyndt på noget han ikke kan lave færdig, og
> skal bruge tid på at forklare dit og dat, samt 'samle'
> bilen igen. 2-3 minutter kan nemt blive til ret lang
> tid, hvis værkstedet i forvejen er spændt hårdt for.
> Det er vel ikke unormalt, man bestiller tid idag,
> eller i det mindste lige RINGER og hører, om
> de kan nå et hurtigt tændrørsskift.

Ganske uenig. Hvis et værksted ikke har tid til at skifte 4 tændrør - så er
det værksted sørme spændt hårdt op. Det må betyde at hele tidsplanen er
røget bare en enkelt mekaniker skal på tønden eller taber bøtten med olie.

Vi taler ikke om adskilelse, fejlfinding eller noget som helst andet - vi
taler bare om skift af 4 sølle tændrør. Det kan bare ikke lade sig gøre at
få det til at tage mere end 2 minutter ialt. At det så senere viste sig at
det ikke var nok at skifte de 4 rør er sådanset underordnet, sålænge de ikke
engang kunne overkomme at sende en mand ud med en tændrørsnøgle.

>
> Og hvis du ikke kommer mere på værkstedet
> pga. dêt, så må der være mange steder du
> ikke indfinder dig. Vi lever i 2004, og verden
> er en anden end for 30 år siden.

Useriøst. Jeg endte på et andet værksted hvor jeg fik at vide at det ikke
var nok at skifte de 4 rør - men at de måtte finde ud af hvor det kølevand
kom fra. Det var en besked jeg kunne bruge til noget, så nu kom jeg da
endelig videre med problemet.

Det hele er sådanset et spørgsmål om behandling af kunderne - og her er
simpelthen et eksempel på hvordan et lille værksted med godt 2 mand kunne
præstere en bedre service end 2 store autoriserede værksteder tilsammen

Det endelige spørgsmål er så hvad jed ville få ud af at besøge Ford igen?
Jeg ville forvente højere regninger (da det nu engang er et autoriseret
værksted) og dårlig behandling - og jeg synnes egentlig ikke jeg kan bruge
nogen af delene til noget.

mvh Søren



Olesen (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 03-07-04 21:44


"Søren" <spam@no.thanks> skrev i en meddelelse
news:40e6e66d$0$216$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...


> - men så skal de ikke stå og sige at "det er nok bare
> tændrørerne".

Med den tid de havde til at undersøge fejlen,
så synes jeg det var et rimelig bud.


> > Så står mekanikeren dêr med skægget i postkassen,
> > og er begyndt på noget han ikke kan lave færdig, og
> > skal bruge tid på at forklare dit og dat, samt 'samle'
> > bilen igen. 2-3 minutter kan nemt blive til ret lang
> > tid, hvis værkstedet i forvejen er spændt hårdt for.
> > Det er vel ikke unormalt, man bestiller tid idag,
> > eller i det mindste lige RINGER og hører, om
> > de kan nå et hurtigt tændrørsskift.
>
> Ganske uenig.

Glimrende.

> Hvis et værksted ikke har tid til at skifte 4 tændrør - så er
> det værksted sørme spændt hårdt op.

Det går jo åbenbart godt for firmaet ellers...


> Det må betyde at hele tidsplanen er
> røget bare en enkelt mekaniker skal på tønden eller taber bøtten med olie.

Måske det handler om forretningsgang iøvrigt.


> Vi taler ikke om adskilelse, fejlfinding eller noget som helst andet - vi
> taler bare om skift af 4 sølle tændrør.

....som du mener han ikke bare skal sige...


> Det kan bare ikke lade sig gøre at
> få det til at tage mere end 2 minutter ialt. At det så senere viste sig at
> det ikke var nok at skifte de 4 rør er sådanset underordnet, sålænge de
ikke
> engang kunne overkomme at sende en mand ud med en tændrørsnøgle.

Denne mand de skulle ha' sendt ud var ham,
som var igang med at skifte min tandrem, og
jeg SKULLE bruge bilen kl. 15:00 som lovet...
-så jeg synes i og for sig deres disputition var
okay. JEG fik min bil i tide, og alle var glade...næsten..


> >
> > Og hvis du ikke kommer mere på værkstedet
> > pga. dêt, så må der være mange steder du
> > ikke indfinder dig. Vi lever i 2004, og verden
> > er en anden end for 30 år siden.
>
> Useriøst.

Nej. Forretningsgang.


> Jeg endte på et andet værksted hvor jeg fik at vide at det ikke
> var nok at skifte de 4 rør - men at de måtte finde ud af hvor det kølevand
> kom fra.

Hvorfor ville du så låne en tændrørsnøgle hos Ford
hvis skaden er langt større ?


> Det var en besked jeg kunne bruge til noget, så nu kom jeg da
> endelig videre med problemet.

-og det går jeg så ud fra, du selv må klare,
når du ikke vil lade dit ellers foretrukne ( i dêt tilfælde )
værksted løse opgaven.


> Det hele er sådanset et spørgsmål om behandling af kunderne - og her er
> simpelthen et eksempel på hvordan et lille værksted med godt 2 mand kunne
> præstere en bedre service end 2 store autoriserede værksteder tilsammen

Og ?
Det kan jo være, det lille værksted snart må lukke,
og de to fyre må søge arbejde på det autoriserede
værksted du besøgte tidligere på dagen...


> Det endelige spørgsmål er så hvad jed ville få ud af at besøge Ford igen?

Det endelige spørgsmål er så, hvad forventede du ved bare
at komme dumpende i første forsøg ?


> Jeg ville forvente højere regninger (da det nu engang er et autoriseret
> værksted) og dårlig behandling - og jeg synnes egentlig ikke jeg kan bruge
> nogen af delene til noget.

Jeg glæder mig så samtidig over mit eget autoriserede Fordværksted
tog imod mig + ældgammel bil med godt humør, og værkføreren
endda kunne huske jeg havde mailet til dem ang. fastpris (1400,-)
på tandremsskift for snart 2-3 mdr. siden...se, dêt er også god
kundeservice.


MVH



Per Beer Hansen (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 03-07-04 20:01

Søren wrote:
> Kommer kørende på motorvejen .. og pludselig taber motoren effekt.
> Nådada .. jeg kører fra motorvejen og standser for lige at kigge lidt
> på dyret - men jeg kan ikke umiddelbart se nogen fejl - så jeg
> triller ligeså stille ind til Ford.
>
> Her får jeg at vide at det sikkert bare er tændrørerne der skal
> skiftes .. og det kan jo næppe tage mere end 1 minut at gøre det -
> men de har alt for travlt så det kan bare slet ikke lade sig gøre.
> Jeg kører så til det andet ford værksted i byen, og her får jeg også
> at vide at de slet ikke har tid til at bruge 1 minut på at sætte nye
> rør i bilen. Jeg spørger så om jeg kan låne en tændrørsnøgle - for så
> kan jeg sguda selv lige skifte de rør.. men nej nej - det går bare
> slet ikke og bla bla bla og fanden og hans pumpestok.
>
> Jeg vælger så istedet at kører til nærmeste CAD værksted .. og her
> får jeg straks god behandling. Her blev fejlen konstateret på 5
> sekunder da mekanikeren træk en af tændrørshætterne af : En rusten
> bolt havde lækket kølervædske omkring tændrørerne. Det tog ganske
> kort tid at skifte tændrør og tændkabler og tætne bolten - så bilen
> fungerer nu igen.
>
> Det var så det sidste Ford så til den bil.
>

Ja jeg kender det godt, jeg var for eksempel nede hos bageren her til
morgen, og skulle bare have en pose rundstykker, det ville max tage 1 minut
at ekspedere mig.
Men, men, men, jeg måtte alligevel om bag i køen, og vente til det blev min
tur, øv siger jeg bare

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Ukendt (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-07-04 20:12



> Ja jeg kender det godt, jeg var for eksempel nede hos bageren her til
> morgen, og skulle bare have en pose rundstykker, det ville max tage 1
minut
> at ekspedere mig.
> Men, men, men, jeg måtte alligevel om bag i køen, og vente til det blev
min
> tur, øv siger jeg bare

Gad vide om man også skal om bag i køen hvis man går hen og brækker benet


--
Tom



Per Beer Hansen (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 03-07-04 20:17

Tom wrote:
>
> Gad vide om man også skal om bag i køen hvis man går hen og brækker
> benet
>> o)

Det kommer vel an på hvor mange andre der er i samme uheldige situation, og
er kommet før dig på sygehuset/skadestuen

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Olesen (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 03-07-04 21:46


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40e704e5$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Gad vide om man også skal om bag i køen hvis man går hen og brækker benet
>

Så er det en tur til tyskland...de er billige med stumper *S*.



Olesen (03-07-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 03-07-04 21:45


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:40e7025c$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Ja jeg kender det godt, jeg var for eksempel nede hos bageren her til
> morgen, og skulle bare have en pose rundstykker, det ville max tage 1
minut
> at ekspedere mig.
> Men, men, men, jeg måtte alligevel om bag i køen, og vente til det blev
min
> tur, øv siger jeg bare

Du har da fattet, hvad køkultur går ud på *S*...



Martin Johansen [600~ (04-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-07-04 20:37

On Sat, 03 Jul 2004 22:45:14 +0200, Olesen wrote:

> Du har da fattet, hvad køkultur går ud på *S*...

Enig - man kan sq ikke bare komme dumpende og forvente en mekaniker smider
alt hvad han har i hænderne for, at hjælpe til...

Ud fra den beskrivelse der har været af forløbet så vil jeg mene den
kritik er HELT hen i hegnet.

Men hva faen... jeg møder det jo hver dag på mit arbejde og jeg må nok
sige.. godt nok er min løn ikke den højeste men kunderne optræder sq
for mig hver dag!!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Brian Fogh (07-07-2004)
Kommentar
Fra : Brian Fogh


Dato : 07-07-04 21:11

Hejsa

Ville lige give mit be7 med. Ford i Grenå har altid behandlet mig godt. Hvis
man kommer med en fejl på bilen tjekker de det lige op og hvis det er en
lille fejl som nye rør, kabler eller lign. laver de detmed det samme.

Hygge
Brian

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.07.04.19.36.53.266530@website.invalid...
> On Sat, 03 Jul 2004 22:45:14 +0200, Olesen wrote:
>
> > Du har da fattet, hvad køkultur går ud på *S*...
>
> Enig - man kan sq ikke bare komme dumpende og forvente en mekaniker smider
> alt hvad han har i hænderne for, at hjælpe til...
>
> Ud fra den beskrivelse der har været af forløbet så vil jeg mene den
> kritik er HELT hen i hegnet.
>
> Men hva faen... jeg møder det jo hver dag på mit arbejde og jeg må nok
> sige.. godt nok er min løn ikke den højeste men kunderne optræder sq
> for mig hver dag!!
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
> Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408669
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste