Automatisk sendes videre til andet url?
Fra : F

Dato : 08-05-01 20:59

Hejsa

Hvordan kan jeg få PHP til at vidersende til ny url?
Jeg har en php som hurtigt genererer noget data og så skal sende brugeren
videre til en ny side. Findes der ikke en php-funktion som en slags
automatisk "href" ?

Mvh Frank Nørvig

Fra : Christian Doeleman

Dato : 08-05-01 21:04

"F" <not@for.you> skrev:
> Hvordan kan jeg få PHP til at vidersende til ny url?

Send en location-header: http://php.net/manual/en/function.header.php

<?php
header ("Location: http://www.php.net"); /* Redirect browser
exit;
?>

P.S. Husk at der ikke må være noget output, før du sender en header!

Med venlig hilsen
Christian Doeleman

Fra : F

Dato : 08-05-01 21:17

Vil det ikke resultere i, at min kode ikke bliver udført før den redirectes?

- Frank Nørvig

Fra : Mickey

Dato : 08-05-01 21:24

"F" <not@for.you> skrev i en meddelelse
> Vil det ikke resultere i, at min kode ikke bliver udført før den
redirectes?

ikke hvis du sætter din kode før headeren sendes
- bare husk, der må ikke laves output til browseren før headeren! (med
mindre du bruger ob_gzhandler eller hvorn den nu hedder!)

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : John Joe

Dato : 08-05-01 22:14

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message
> "F" <not@for.you> skrev i en meddelelse
> redirectes?
>
> ikke hvis du sætter din kode før headeren sendes

behøver man det? Jeg har altid troet at PHP "gennemgår" koden inden den
sender ting til klienten. Det bør heller ikke gøre forskel om klienten fx
trykker på browserens STOP knap imens man henter en PHP side.

Fra : Jonas Delfs

Dato : 08-05-01 22:22

"John Joe" <ole321@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> behøver man det? Jeg har altid troet at PHP "gennemgår" koden inden den
> sender ting til klienten. Det bør heller ikke gøre forskel om klienten fx
> trykker på browserens STOP knap imens man henter en PHP side.

Som standard så ja, det behøver du.
Man kan dog benytte sig at output control funktionerne:
http://php.net/manual/en/ref.outcontrol.php

- Jonas

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-05-01 05:56

> behøver man det? Jeg har altid troet at PHP "gennemgår" koden inden den
> sender ting til klienten. Det bør heller ikke gøre forskel om klienten fx
> trykker på browserens STOP knap imens man henter en PHP side.

Det er noget du selv vælger, men i begge tilfælle er standarden det
modsatte. :)

Mht. STOP, så kan det være svært for PHP'en at opdage brugeren har trykket
stop. Læs om det i manualen... :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-05-01 21:27

On Tue, 8 May 2001 21:59:28 +0200, "F" <not@for.you> wrote:

>Hvordan kan jeg få PHP til at vidersende til ny url?

Du sender en passende HTTP-header - fx:

<?php
do_some_data...();
Header("Location: http://www.domæne.dk/resultatside.php");
?>

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Frank Nørvig

Dato : 09-05-01 08:34

Hej

Nu har jeg efterhånden prøvet at flytte rundt på koden 18 gange, uden
resultat. Hver gang skriver den at Headeren allerede er sat ... Hvad gør
jeg galt? Headeren kan da dårligt blive skrevet tidligere i koden?:

<?PHP
Header("Location: http://172.16.1.242/frank/tagwall.php");

$filename = "tags.txt";
$fp=fopen($filename, 'a+');
fclose($fp);
?>

<B>Processing data...</B>
</Body>

Med venlig hilsen
Frank Nørvig

Fra : Christian Laursen

Dato : 09-05-01 09:34

"Frank Nørvig" <wdkfrno@wilson.dk> writes:

> [...]
> resultat. Hver gang skriver den at Headeren allerede er sat ... Hvad gør
> jeg galt? Headeren kan da dårligt blive skrevet tidligere i koden?:

Prøv at flytte linjen med '<html>' ned efter header-kaldet.

Christian Laursen

Fra : Christian Johannesen

Dato : 09-05-01 11:29

Du må leve uden dit "Processing data..." da header() sender dig afsted med
det samme... Ellers må du lege lidt med meta refresh...

Det her virker:
<?PHP

$filename = "tags.txt";
$fp=fopen($filename, 'a+');
fwrite($fp, $streng);
fclose($fp);

Fra : Frank Nørvig

Dato : 09-05-01 11:52

Tusinde tak, det virker perfekt! Utrolig så lidt der skulle til at gøre den
helt umulig
Mange tak for hjælpen alle sammen!

Mvh Frank Nørvig

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 14-05-01 19:10

In article <wq6K6.73$02.2782@news.get2net.dk>, Frank Nørvig wrote:

> <?PHP
> Header("Location: http://172.16.1.242/frank/tagwall.php");
>
> $filename = "tags.txt";
> $fp=fopen($filename, 'a+');
> fclose($fp);
> ?>

> <B>Processing data...</B>
> </Body>

Headers skal sendes før HTML.

Prøv:

<?php

// bed browseren redirecte om 120 sekunder
header('Refresh: 120; URL=http://www.verden.dk/');
print('Vent lige 120 sekunder, så skal du nok få set verden....');

?>

mvh Thomas