Mekanikeren ville stjæle min bil
Fra : Kim Jespersen

Dato : 03-07-04 14:27

Her er en lille historie om en mekaniker som forsøgte at stjæle min bil
for sandsynligt at sende den ud af landet eller sælge den videre.

Da det er ved at være ferietid og jeg ved at bilen får en indkaldelse
til syn omkring juli måned, vil jeg gerne være på forkant med det og få
synet bilen inden ferien begynder.
Bilen skal til Polen 2 gange i løbet af sommeren og den skal derfor være
i orden.Det hele forløber som smurt og min mekaniker kan godt få tid til
det, men det skulle vise sig at blive et større problem.... for mig.

Maj måned :
Bilen hejses op og gennemgås for fejl, mangler og rust. Der findes
følgende fejl :
1. Rust i bunden som skal laves inden syn.
2. Håndbremse får ikke fat i venstre baghjul.
3. Døre skal skiftes. (Gammel viden)

Mekaniker mener derudover at følgende fejl eksisterer :
1. Dæk skal skiftes. Mønster for lavt

Der er derudover 2 mindre buler i en forskærm som jeg gerne ville have
rettet ud, samt nogle småting i lakken som skal slibes ned inden bilen
skal have lakeret begge sider. Bilen er også sænket, så vi aftaler at
han finder standardfjedre og støddæmpere ved en hugger og monterer dem.
Forlygter er heller ikke ens. Den ene har sandsynligvis været skiftet,
men dette skulle ikke give problemer ifølge mekaniker.
Følgende skal tjekkes, smøres og eventuelt repareres :
1. Udstødning
2. Driftsbremse

Det aftales at jeg selv skal finde en tid til syn og at bilen blot skal
afleveres til mekanikeren 1 uges tid inden syn. Dette skulle give ham
tid nok.
Jeg finder en tid 24. juni og fortæller ham det, hvorefter han selv
siger at han gerne vil have bilen fredag den 18. juni.
Mekaniker havde ved en hugger fundet 2 døre som skulle være fine og det
var han helt sikker på, så jeg dropper egne planer om at finde et par
døre. Jeg accepterer det hele og vi får snakket om en ca. pris, for så
dør jeg ikke af hjertestop når regningen ligger der.

Juni måned :
Jeg afleverer bilen fredag den 18. ved middagstid. Jeg tager hjem i
forvisning om, at nu kører det hele.

Torsdag den 24. kl. ca. 7 om morgenen dukker jeg så op ved mekanikeren
for at hente min bil og køre den til syn.
Til min rædsel ser jeg at min bil står der hvor jeg efterlod den for ca.
en uge siden og der var ikke lavet det fjerneste på den.
Mekanikeren undskylder sig med at han har været syg og jeg bliver ret nu
fortvivlet over min synstid som jeg så spørger til.
Det er ikke noget problem, synstiden havde han nemlig fået lavet om til
tirsdag den 29. juni. Pyha, tænkte jeg bare. Men det var ok med mig, for
jeg skulle ikke bruge bilen før den 8. juli, da jeg skal til Polen den
9. Men nysynet så kunne det godt vente, men det bliver tæt på. Det hele
skulle han nok ordne, så jeg havde min bil den 8.

Tirsdag den 29. tager jeg så igen ud til ham for at hente min bil og
køre den til syn. Da jeg kommer derud er min bil væk og jeg spørger til
den.
Jeg fik at vide at bilen holdte ude ved Bording Kirkeby (omkring
Skygge), da en af hans folk har taget den med hjem for at lave lidt på
den og derefter køre den til syn.
Nå, det bliver jeg ret ked af. Jeg er ikke vild med at fremmende ligger
og kører længere ture i min bil og jeg ville også gerne selv have set
den og taget den med til syn, men ok da.
Dørene han havde fundet passede heller ikke til bilen, da min bil er den
nye model og dørene var til den gamle model. Trist, men jeg ville så
selv finde nogle når jeg kom hjem.
Jeg tager hjem og venter spændt til omkring klokken 15.00 (bilen skulle
synes 14.10) hvor jeg ringer til mekanikeren for at høre til synsrapporten.
Imens finder jeg et par døre ved Midtskrot i Hammerum og med det samme
ringer jeg til mekanikeren for at sige det, men han tager ingen af hans
telefoner. Jeg skriver så en SMS og sender den. 1 minut efter ringer han
og siger, at han vil tage ud for at kigge på dem senere samme dag, da
han alligevel skal derud.

Synsrapporten :
Bilen blev ikke synet, følgende var galt :
1. Dørene var for dårlige
2. Forureningsniveauet var for højt
3. Der blev fundet rust i en af forstærkningerne hvor man sætter donkraften
Men han ville gå i gang med bilen med det samme og så skulle den til
omsyn mandag den 5. juli.
Det er fint nok med mig, min bil er næsten færdig og herregud, for så
lidt så overlever jeg nok.

Vi havde aftalt at jeg skulle ringe sidst på dagen med hensyn til
dørene, så vidste han om de var gode nok. Det gør jeg så et par gange,
men intet svar. Men det var ok, måske var han gået hjem eller også var
der travlt, så jeg kunne godt vente til dagen efter.

Onsdag den 30. juni om morgenen ringer jeg til ham for at høre med
dørene, synstid og det hele, men der er intet svar.
Jeg forsøger gentagne gange op ad formiddagen, men altid det samme,
intet svar.

Så er jeg ved at blive lidt gal på ham, for hvor svært er det at tage
telefonen og give en lille status. Bilen skal til omsyn om mandagen og
jeg skal bruge min bil til Polen den 9.
Jeg ville jo bare gerne vide om jeg fik nye døre på og om det hele gik.

Ok jeg kunne da ringe til synshallen for at høre hvornår den skulle være
der om mandagen. Så det gjorde jeg. Synsmanden var helt fortvivlet over
min historie ”for bilen var blot udeblevet den 24. juni, den havde da
ikke været til syn den 29. og havde ikke noget omsyn om mandagen”
NÅ!!

Vi får så en lille snak om min bil, for nu ved jeg ikke om den er blevet
ulovlig, selvom det var en synstid jeg selv havde fundet inden den
automatisk blev indkaldt.
Det forsikrede han mig så at det var den ikke. Pyha, min bil er stadig
lovlig, men jeg må bøde 200,- kroner for en udeblivelse og det er jeg så
tilfreds med, bare min bil ikke er ulovlig.

Så kom det op i mig, hvor er min bil? Den stod jo ikke ude ved ham dagen
før, men var i en anden by for at blive samlet og kørt til syn.
Hvad var det for en synsrapport han læste op fra, for det var ikke en
rapport på min bil.
Så blev jeg bange, jeg havde selv afleveret et sæt nøgler til ham og jeg
havde jo ikke set min siden den 24. juni da jeg var ude ved ham.
Registreringsattesten havde jeg jo godt nok selv men….

Jeg kører taxa og ringer derfor til chefen og spørger om han kan hente
mig, jeg skal ud efter min bil og det skal være nu.
Han kommer og vi tager ud til mekanikeren. Vi snakker i bilen og han er
helt chokket over min historie.
Vi kommer derud og min bil er stadig væk og mekanikeren er på vej væk
derfra, men jeg når ham lige. Han skulle lige noget men var tilbage om 5
minutter.
Jeg SKAL BARE have min bil og det skal være nu. Det var ok, men den
holdt stadig i Bording Kirkeby og var ved at blive samlet.
Jeg fortæller hurtigt historien med synstiderne og det hele og han
indrømmer at hans hjælper også har misledt ham. Jeg er godt gal på ham
og det kunne han se, men ok, han kom lige tilbage. Fint nok.

Chefen kørte Merceren ind til siden nogle meter væk fra værkstedet, men
bag nogle små træer. Jeg gik hen for at snakke med ham indtil
mekanikeren var tilbage om et par minutter.
Men som alle taxaer, så skal de tjene penge, så ville jeg ikke lade ham
vente mere. Om jeg skulle have politiet ud for at jeg kunne få min bil,
så skulle jeg nok komme hjem i min egen bil.
Da jeg kom omkring træerne kunne jeg se at værkstedet var lukket og
låst. Det var ikke mekanikeren der havde gjort det, for det var åbent da
han kørte.
Nå tak, hvad så. Jeg gik op til hans hus som ligger bag værkstedet og en
Lithauisk pige står udenfor og jeg sige (måske lidt hård i tonen) at hun
hellere må få fat i mekanikeren, for om 5 minutter så ringer jeg til
politiet og så må de komme ud og åbne det her cirkus.

Efter 10-15 minutter (cirka) kommer mekanikerens kone/kæreste så. Hun
havde lige snakket med mekanikeren, nu skulle han angiveligt til et
møde. Med andre ord, han er stukket af.
Indtil hun kom havde jeg stået og snakket med et andet par som i 3 uger
havde haft en bil ude ved mekanikeren fordi den skulle til syn. Deres
bil holdt der stadig men der var ikke lavet noget på den. De var taget
derud fordi de tidligere samme dag havde fået første skriftlige
henstilling fra synshallen om at bilen skulle synes inden 14 dage.
Vi snakkede i 10 minutter og der kom en pige imens og kunne se at der
var lidt ballade ude foran værkstedet og hun kørte hurtigt igen. Parret
tog herefter deres bil og kørte, mens jeg blev der.
Konen/kæresten havde i mellemtiden fået instrukser fra mekanikeren om at
min bil skulle afleveres til mig.
Bilen havde, i al den tid, holdt i en lagerhal bag værkstedet. Det
ligger op til en lang række spørgsmålHvad laver min bil i en lagerhal
hos en mekaniker, når han skulle gå og arbejde på den?
Den dag i dag fastholder jeg at han gjorde det for at køre mig træt og
gjort det hele ud fra 2 mulige scenarier :
1. Enten ren brugstyveri af bilen og så sende den til Litauen
2. At jeg ville sælge ham den billigt, så han kunne sætte den i stand og
videresælge den billigt.

Det 3. mulige scenarie er at han slet ikke har haft tid eller kunne lave
det, men :
1. Han har selv bestemt tiden
2. Han kunne bare have sagt fra, så havde jeg fundet en anden
3. Han har løjet igennem hele forløbet

Der er tale om en bil med et pænt udstyrsniveau og en sjældenhed, så den
er meget nem at sælge til en højere pris.
Da der kommer til at ligge en politirapport på forløbet, så vil jeg
helst ikke oplyse mekanikerens navn. Den mekaniker skal knuses, mig skal
han ikke pisse på, på den måde. For jeg pisser igen.

Der er nu blevet lavet en anden aftale med en anden mekaniker, som var
ligeså måbende overfor historien som alle andre jeg har fortalt den til.
Ok jeg kan grine af enkelte ting i hele historien.
Dørene fra Midtskrot var ikke så pæne, men jeg har efterfølgende fundet
2 nye døre hos Grindsted Autogenbrug og lavet en aftale om lakering hos
en anden lakerer.
Dækkene blev tjekket af Point-S og der var 4 mm. Dækkene er altså så
lovlige at der er mindst 2 sæsoner tilbage på dem (lavprofil sommerdæk)
Så det hele bliver da lavet, lidt forsinket og ikke til min første tur
til Polen denne sommer. Men det går nok.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 03-07-04 15:13

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@wSeTbOsPpSePeAdM.dk> skrev i en meddelelse

> Så det hele bliver da lavet, lidt forsinket og ikke til min første tur
> til Polen denne sommer. Men det går nok.

Pas nu på den ikke bliver stjålet, mens du og bilen opholder jer
i Polen

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Kispus

Dato : 03-07-04 16:10

Jeg har nu læst din historie flere gange, og spørger nu:
Er du naiv ? Hele den historie skulle ha været stoppet
for længe siden.
Jeg fatter simpelthen ikke at du har stået mål med det
så længe.
Mvh. John

Fra : Kim Jespersen

Dato : 03-07-04 17:50

Kispus wrote:

> [...]
> Er du naiv ? Hele den historie skulle ha været stoppet
> for længe siden.
> Jeg fatter simpelthen ikke at du har stået mål med det

Det virker ikke så længe mens det står på. Når det bliver beskrevet, så
virker det lidt værre og jeg har da selv tænkt det samme.
De som kender til det blev selv overrasket over hele historien i onsdags
da jeg hentede bilen.

Flere af grundene er nok også at han hele tiden beskrev at bilen var i
gang med at blive repareret og så var han blevet anbefalet, så alt i alt.

Det skal også siges at han har lavet noget på bilen tidligere og det gik
som smurt i motorolie. Var det første gang fik den nok også mindre snor.
Jeg ved det ikke. På den ene side er jeg bare glad for at bilen er
hjemme igen, men han skal bøde for det.

mvh
Kim

Fra : Kim Jespersen

Dato : 03-07-04 19:13

Petersen_Michael wrote:

> "Kim Jespersen" <kim.jespersen@wSeTbOsPpSePeAdM.dk> skrev i en meddelelse

> Pas nu på den ikke bliver stjålet, mens du og bilen opholder jer
> i Polen

Hehe den har været i Polen før. Min svigerfar låner mig gerne en garage :)

Kim

Fra : Olesen

Dato : 03-07-04 16:59

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@wSeTbOsPpSePeAdM.dk> skrev i en meddelelse

> Der er tale om en bil med et pænt udstyrsniveau og en sjældenhed, så den
> er meget nem at sælge til en højere pris.

Med de fejl du har nævnt, så lyder det ikke
til den vil kunne indbringe alverden.
-udstyrsniveau eller ej.

Hvilken bil er der da tale om ?
-det hele lyder som en røverhistorie.

Fra : Kim Jespersen

Dato : 03-07-04 17:54

Olesen wrote:

> "Kim Jespersen" <kim.jespersen@wSeTbOsPpSePeAdM.dk> skrev i en meddelelse

> Med de fejl du har nævnt, så lyder det ikke
> til den vil kunne indbringe alverden.
> -udstyrsniveau eller ej.

Det er heller ikke alverden den kan indbringe, men det er mere end
ingenting og mere end skrotpræmie.

> Hvilken bil er der da tale om ?
> -det hele lyder som en røverhistorie.

Hvis det ikke var sket for mig ved jeg ikke hvad jeg ville have tænkt.
Det er for langt ude.

mvh
Kim

Fra : Henrik W

Dato : 03-07-04 19:34

Kim Jespersen wrote:

> Hvis det ikke var sket for mig ved jeg ikke hvad jeg ville have tænkt.
> Det er for langt ude.

Vi venter stadig spændt på at læse, hvilken bil, der er tale om

--
/Henrik W
"The difference between stupidity and genius is that genius has its

Fra : Kim Jespersen

Dato : 03-07-04 21:04

Henrik W wrote:

> Vi venter stadig spændt på at læse, hvilken bil, der er tale om

Det er en Fiat Uno med 158.000 på klokken og grundet at den er lidt
speciel, så skal den køre 2-3 år endnu.
Så hvis du nu bor i området, tror jeg at de fleste kan gætte sig til det
hele nu.

Fra : Kim Jespersen

Dato : 03-07-04 21:12

Olesen wrote:

> "Kim Jespersen" <kim.jespersen@wSeTbOsPpSePeAdM.dk> skrev i en meddelelse

> Med de fejl du har nævnt, så lyder det ikke
> til den vil kunne indbringe alverden.
> -udstyrsniveau eller ej.

Hvis han kunne få bilen for 5-6.000, bruge 5-6000 på at sætte den i
stand og sælge den for 19.000 - 22.000 kr. Det meste er så også hans
egen arbejdsløn. Så er der vist en pæn fortjeneste på 8.000 til 10.000
kroner.

Den her er nogenlunde tæt på :
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=641055&page=3

Fra : Olesen

Dato : 03-07-04 21:52

> [...]

> stand og sælge den for 19.000 - 22.000 kr. Det meste er så også hans
> egen arbejdsløn. Så er der vist en pæn fortjeneste på 8.000 til 10.000

Okay. Jeg sad under hele historielæsningen og forestillede
mig en Jaguar..ganske vidst en lurvet een, men alligevel
en Jaque'...

Fra : C. Caspersen

Dato : 03-07-04 19:50

> [...]
> ligger op til en lang række spørgsmålHvad laver min bil i en lagerhal
> hos en mekaniker, når han skulle gå og arbejde på den?

Den står der vel fordi han ikke har overholdt sin aftale og ikke kunne nosse
sig sammen til at lave den.

> Det 3. mulige scenarie er at han slet ikke har haft tid eller kunne lave
> det,

Ja.

> Da der kommer til at ligge en politirapport på forløbet, så vil jeg

Der kommer ingen politirapport. At en mekaniker ikke overholder sine aftaler
er ikke noget for politiet.

Men træls historie ellers !

Caspersen

Fra : Kim Jespersen

Dato : 03-07-04 20:01

C. Caspersen wrote:

> "Kim Jespersen" <kim.jespersen@wSeTbOsPpSePeAdM.dk> skrev i en meddelelse

> Den står der vel fordi han ikke har overholdt sin aftale og ikke kunne nosse
> sig sammen til at lave den.

Så havde det vel ikke været så svært for ham i 6 dage at fise om på
lageret og hente bilen i stedet for at fyre den ene løgn af efter den anden

> Der kommer ingen politirapport. At en mekaniker ikke overholder sine aftaler
> er ikke noget for politiet.

Det havde politiet ellers selv en anden mening om. Jeg ville bare have
dem ud for at hente min bil, de mente jeg skulle få lavet en rapport.
Så rapporten var ikke min ide.

> Men træls historie ellers !

Meget, men min ræser er tilbage igen :)

Kim

Fra : Lykke

Dato : 04-07-04 14:24

> [...]
> helst ikke oplyse mekanikerens navn. Den mekaniker skal knuses, mig skal
> han ikke pisse på, på den måde. For jeg pisser igen.

Nej selvfølgelig vil du ikke oplyse mekanikerens navn, det er bedre at der
er nogle flere fjolser der går i den samme fælde. Hvis du har ret så kom
frem med hans navn, så andre kan undgå ham.
Men husk han er ikke skyldig før han er dømt.
Historien lyder sku for usandsynlig til at det kan være sandt.

Poul

Fra : Kim Jespersen

Dato : 04-07-04 15:48

> [...]
> Men husk han er ikke skyldig før han er dømt.
> Historien lyder sku for usandsynlig til at det kan være sandt.

Jeg vil hellere end gerne oplyse det, men venter lige til mandag når jeg
har snakket færdig med politiet om det.
Jeg kan garantere dig at det er sandt.

mvh
Kim

Fra : Esben Tærsker

Dato : 21-07-04 21:59

Kim Jespersen wrote:

> Jeg vil hellere end gerne oplyse det, men venter lige til mandag når jeg
> [...]

....er der snart nyt i sagen, eller er der gået min næse noget forbi?

/Esben

Fra : Kim Jespersen

Dato : 05-07-04 12:01

Mekanikerens navn er Carlo Jensen og har værksted på Østervang i Bording