Skoda Fabia VRS
Fra : Basil

Dato : 03-07-04 07:10

Hej.
Jeg gik forbi en svensk indregistreret Skoda i går, og så ud af øjenkrogen
at den havde grønne bremsekalibere, måtte derfor stoppe op og kigge nærmere.
Den hed Fabia VRS, og de grønne bremser så ikke ud som noget fra Biltema.
Er det en Skoda GTI, som vi (jeg) bare ikke har hørt om ?
Kai

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-07-04 07:24

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse .
> Den hed Fabia VRS, og de grønne bremser så ikke ud som noget fra Biltema.
> Er det en Skoda GTI, som vi (jeg) bare ikke har hørt om ?

http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=145&i=8014

Det er ikke alle modeller som bliver markedsført i DK., om denne gør ve a'
int'.

Fra : Sybil

Dato : 03-07-04 09:28

Er det en Skoda GTI, som vi (jeg) bare ikke har hørt om ?

> http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=145&i=8014
>
> Det er ikke alle modeller som bliver markedsført i DK., om denne gør
> ve a' int'.

Cool, det er en 1.9 TDI, VW's svar på GTI Diesel.
Den gad jeg godt prøve.
Kai

Fra : Fido

Dato : 03-07-04 10:13

On Sat, 3 Jul 2004 10:28:23 +0200, "Sybil"
<kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote:

>Cool, det er en 1.9 TDI, VW's svar på GTI Diesel.
>Den gad jeg godt prøve.

Du bli'r skuffet - citat:
I nyeste nummer af Bilmagasinet har man haft en række biler på
Knutstorp - bl.a. en Skoda Fabia RS TDI 130. Bilen blev i dén
forbindelse udråbt til feltets største skuffelse:

"Dieselbilerne brager frem i salgsstatistikkerne, men som dynamisk
vidundere er der langt igen. Dette års nok mest interessante dieselbil
er Fabia RS, men motoren er så stor en hæmsko på køreoplevelsen, at
bilen ender på sidstepladsen"

Mvh...

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 03-07-04 21:36

Fido wrote:

> [...]
> vidundere er der langt igen. Dette års nok mest interessante dieselbil
> er Fabia RS, men motoren er så stor en hæmsko på køreoplevelsen, at

Mjahh........sammenlignet med hvilke biler ?, hvis jeg som test kører kom
direkte fra en Porsche Boxter eller en Alfa 147 GTA, ville jeg sq nok også
syntes at
Skoda'en var kedelig, men hvis jeg kom fra en
øhhh...........bøhhh....Citroën C5 HDi ville Skoda'en måske virke som
et frisk pust !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Fido

Dato : 04-07-04 06:05

On Sat, 3 Jul 2004 22:36:06 +0200, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote:

>sammenlignet med hvilke biler ?

Klassens...

Mvh...

Fra : Deaster

Dato : 04-07-04 14:50

Fido wrote:

> Klassens...

Puha, det var godt. Så kan man slet ikke bruge Motormagasinets test til
noget, for det var vist ikke lige klassens konkurrenter den blev
sammenlignet med.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Mogens

Dato : 04-07-04 15:19

On 04 Jul 2004 13:50:21 GMT, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:

>Så kan man slet ikke bruge Motormagasinets test til noget,
>for det var vist ikke lige klassens konkurrenter den blev
>sammenlignet med.

Det ved jeg - og bilen har, som man kan læse tidligere, fået en
hamrende elendig kritik!

Fra : Thomas Landberg

Dato : 04-07-04 20:20

> Det ved jeg - og bilen har, som man kan læse tidligere, fået en
> hamrende elendig kritik!

Ja. Af Bilmagasinet. I alle de andre blade hvor jeg har set bilen blevet
testet har den fået en meget positiv kritik, så måske havde Bilmagasinet fat
i et trist eksemplar eller også var det skiftet fra en +600hk Mercedes der
var for meget for dem? Nu har jeg prøvet en Ibiza med tilsvarende motor et
antal gange og den bil kører særdeles fint og sportsligt. Hvis motoren skal
give et vræl når den passerer 5.000omdr/min, ja så må en diesel skuffe, men
ellers kan jeg slet ikke følge BM's kritik.
Det sjove er, at VAG's 1.8T-motor ofte bliver rost (bl.a. af netop
Bilmagasinet), men IMO er den motor bare en "svag dieselmotor der kører få
antal kilometer/literen på noget dyrt brændstof". Motorens lyd er ca. lige
så spændende som en dieselmotor, den bliver rost for sit bundtræk, der ikke
kan måle sig med f.eks. motoren i Fabia og der sker ikke stort meget mere
ved høje omdrejninger end der gør i Fabia'ens motor. Dette er ikke blot
noget jeg gætter mig til - jeg nåede at køre 33.000km i min RS'er.... Skal
der være noget sportsligt i en benzinmotor, så skal den sq lyde fedt. Hvis
man roser en benzinmotor p.g.a. en godt bundtræk og ikke andet end det, hvad
er det så lige fordelen er frem for en dieselmotor?
Min RS blev på 95 oktan målt til 157hk mod de lovede 180hk. Jeg har set
flere tests af modellen med 150hk hvor den er målt til en noget lavere
effekt. Til gengæld er 130hk TDi PD'en ofte oppe på en effekt fra fabrikken
på mellem 142 og 149hk.
Selv hvis jeg ikke skulle betale brændstoffet selv ville jeg foretrække en
130hk TDi PD fremfor en 1.8T med 150 eller 180hk.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Peter C:\\>

Dato : 03-07-04 10:06

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

Biltema.

> http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=145&i=8014
>
> Det er ikke alle modeller som bliver markedsført i DK., om denne gør ve a'
> int'.

Jeg tror det, for der holder engang imellem sådan en på besøg inde hos
naboen.
Sjovt iøvrigt....jeg var sikker på at den hed VR5 og ikke VRS (jeg har
aldrig stukket snuden HELT ned til mærket og kigget efter)

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : Sybil

Dato : 03-07-04 10:36

> Sjovt iøvrigt....jeg var sikker på at den hed VR5 og ikke VRS (jeg har
> aldrig stukket snuden HELT ned til mærket og kigget efter)

Jeg troede egenligt også at jeg læste forkert, at det var en VR5-6 stykker,
altså en vild benzinkværn de havde kastet i den.
De grønne bremser, og i det hele taget det grønne tema der går igen på den,
ser faktisk rigtig godt ud.
Kai

Fra : Per O.

Dato : 03-07-04 15:05

Sybil wrote:

> [...]
> stykker, altså en vild benzinkværn de havde kastet i den.
> De grønne bremser, og i det hele taget det grønne tema der går igen
Skodas hurtige modeller hedder RS og har grønne bresecalibre. Fabia er en
diesel men Octavia RS er en 1,8 benzin turbo med 180 heste !

Per O.