Valg af dæk
Fra : Allan Møller

Dato : 02-07-04 19:27

Jeg skal i løbet af sommeren skifter sommerdækkene ud og har derfor
kigget på dækonline.com
Jeg havde egentligt snakket "min egen" dækmand og han kunne montere nogle
"noname" - discount dæk for ca. 700 pr. dæk.
Men på dækonline.com kan jeg jo nærmest frit vælge blandt mærkevare til 700
kr.pr. dæk.
Så kommer montering selvfølgelig oveni men det er da stadigvæk billigt.

Men når jeg nu kan vælge mellem Goodyear, Dunlop og Continental hvad skal
jeg så vælge ?
Findes der en dæktest online et sted ? Helst på dansk.

Hvad køber i og hvorfor ?

Mvh. Allan

Fra : Fido

Dato : 02-07-04 19:31

www.reifentest.com

>Hvad køber I og hvorfor ?

Kvali for money: Continental

Mvh...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 02-07-04 20:10

Allan Møller wrote:
> Hvad køber i og hvorfor ?

Jeg valgte *Hankook Ventus K104 Sport*, som min lokale dækpusher kunne sælge
mig (inkl. montering og afbalancering) billigere end www.daekonline.dk kunne
sælge dem for...
Jeg er tilfreds med den model (jeg har størrelse 205/50-15)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 02-07-04 20:38

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote in message

> Jeg valgte *Hankook Ventus K104 Sport*,

Jeg kender ikke 104 modellen, men kører selv på K102 og er
blevet meget positivt overrasket over dem !
Jeg har nu skiftet bagdækkene og valgt samme dæk !
De slipper grebet sent, og hyler først. Når de så slipper forsvinder
grebet heller ikke pludseligt, hvor andre dæk jo godt kan miste
grebet helt når de kommer over grænsen.
I regnvejr kunne de dog godt stå bedre fast ! men det gælder
vel de fleste dæk.....

> som min lokale dækpusher kunne sælge
> mig (inkl. montering og afbalancering) billigere end www.daekonline.dk
kunne
> sælge dem for...

Det kunne min ikke !

> Jeg er tilfreds med den model

Same here !

> (jeg har størrelse 205/50-15)
225/50x16 / 245/45x16 her

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-07-04 07:36

Morten Hansen, IVAO wrote:

> Det kunne min ikke !

Det kom også lidt bag på mig, at han var små 100 kroner billigere end
www.daekonline.dk, så jeg slog til med det samme

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 03-07-04 10:47

> Det kom også lidt bag på mig, at han var små 100 kroner billigere end
> www.daekonline.dk, så jeg slog til med det samme

Klart !

Fra : Mogens

Dato : 03-07-04 01:39

Jeg kører på Michelin Energy 185/65 15. De opfylder mine hovedkrav om lavt
støjniveau og lang holdbarhed. Jeg synes også dækket giver et godt vejgreb
på såvel tør, som våd vej.

Jeg har netop idag fået skiftet alle 4 for kr. 2995 hos Quickpot.

Mvh

Mogens