Chassisnummer sidder hvor på bilen ?
Fra : ole holte

Dato : 02-07-04 18:42

Har prøvet at søge på Google uden svar !

Årsag jeg skal ud at se på en Toyota Avensis Sportsvan hos en privat og vil notere
chassisnummer ned og søge på bilbogen for at se om der er restgæld så jeg håber på svar
idag TAK

vh ole

Fra : Rasmus

Dato : 02-07-04 20:02

"ole holte" <ole@holte.dk> wrote in message
> [...]
vil notere
> chassisnummer ned og søge på bilbogen for at se om der er restgæld så jeg

.....stelnummeret står på registreringsattesten som sælger forhåbentligt
besidder.

mvh
Rasmus

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 03-07-04 09:26

Rasmus faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> ....stelnummeret står på registreringsattesten som sælger forhåbentligt
> besidder.

Som jo sagtens kan være forfalsket til lejligheden.
En af mine kammerater købte en brugt Mercer fra '81 uden at kontrollere at
der var overensstemmelse mellem stelnummeret i bilen og stelnummeret på
registreringsattesten. Det var først anden gang han var til syn med den at
fejlen blev opdaget (der var et G hvor der skulle have været et 6-tal eller
omvendt eller noget andet tilsvarende).

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Rasmus

Dato : 03-07-04 10:22

"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> wrote in message
> Rasmus faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
>
> [...]
>
> Som jo sagtens kan være forfalsket til lejligheden.

tyv tror hver mand stjæler?

> [...]
> registreringsattesten. Det var først anden gang han var til syn med den at
> fejlen blev opdaget (der var et G hvor der skulle have været et 6-tal

Ok, så det var altså bare en slåfejl som motorkontoret har foretaget?....,
udfra det du skriver var registreringsattesten jo ikke forfalsket.
Det kan vel faktisk godt været sket da din ven omregistrerede bilen fejlen
er sket?...
Jeg har haft en Opel Omega hvor synsmanden opdagede en fejl i det
registrerede stelnummer. Der manglede et ciffer...., men det var der da ikke
nogen problemer i da bilen alligevel skulle omregistreres, synsmanden
ændrede bare stelnummeret på blanketten så det passede med bilen.

mvh
Rasmus

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 03-07-04 11:09

Rasmus faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> "Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> wrote in message

[...]

> tyv tror hver mand stjæler?

Nej men det er noget man bør være opmærksom på, givet det antal af sager FDB
har behandlet omkring netop det emne. Især i forbindelse med importbiler og
privatsalg.

[...]

> [...]
> udfra det du skriver var registreringsattesten jo ikke forfalsket.
> Det kan vel faktisk godt været sket da din ven omregistrerede bilen fejlen

Nej registreringsnummeret var bare blevet overført (med fejl) fra den gamle
regisreringsattest. Hvor længe den har været der må guderne vide :)

> [...]
> ikke nogen problemer i da bilen alligevel skulle omregistreres, synsmanden
> ændrede bare stelnummeret på blanketten så det passede med bilen.

Det er jo rart med den slags situationer og for min ven var der heller ikke
større problemer i det.
Men hvis der er gæld i bilen og der er en fejl i registreringsattesten i
forhold til bilnummeret _kan_ det jo blive et problem. Hvad enten fejlen er
opstået bevist eller ubevist i registreringsattesten, efter at gælden er
opstået.

Fra : Rasmus

Dato : 03-07-04 12:12

> [...]
er
> opstået bevist eller ubevist i registreringsattesten, efter at gælden er

.....det er da et lige så stort problem hvis du kun checker bilens indhuggede
stelnummer som det lyder til at Ole Holte har planer om at gøre, enda uden
sælgers viden af en ukendt årsag. Det kan jo lige så godt være det forkerte
stelnummer anført reg. attesten som der er opgivet til bilbogen, så er man
jo lige vidt.

mvh
Rasmus

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 03-07-04 12:27

> [...]

> være det forkerte stelnummer anført reg. attesten som der er opgivet til

Hvad Oles motiver for at gøre som han tilsyneladende vil gøre, skal jeg
selvfølgelig ikke kunne udtale mig om.
Men hvis der er angivet et forkert stelnummer i registreringsattesten og
indgået gæld på det forkerte stelnummer, gætter jeg på at der rent faktisk
ikke vil stå gæld i bilen. At der så er en anden uheldig sjæl der lige
pludselig står med XXX antal kr gæld i sin bil er jo stærkt uheldigt.
Men nu er vi vist ovre i en helt anden gruppe :)
Selvfølgelig er det bedst at kigge på både stelnummeret indhugget i bilen og
på registreringsattesten, og er der uoverenstemmelser bør man nok være på
vagt.

Fra : Peter C:\\>

Dato : 02-07-04 20:36

"ole holte" <ole@holte.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vil notere
> chassisnummer ned og søge på bilbogen for at se om der er restgæld så jeg

Hvis ikke Toyota har ændret det inden for de sidste par år, står nummeret i
motorrummet øverst på torpedopladen.
Torpedopladen er den plade der adskiller motorrum og kabine(...hvis du ikke
skulle vide det )

--
MVH Peter C:\
- - -

Fra : ole holte

Dato : 02-07-04 20:58

"Peter C:\>" <pede_71@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> motorrummet øverst på torpedopladen.
> Torpedopladen er den plade der adskiller motorrum og kabine(...hvis du ikke

TAK det vil jeg kikke efter, når jeg gør holdt ved en prøvetur )

Fra : Jørgensen

Dato : 03-07-04 12:48

På den gamle sportsvan sidder der en plast klap inde i kabinen foran
passersædet i gulvet..
Kan ikke huske hvor det er på den nye model.
Ellers må du vil spørge ham der sælger bilen, han har vel ikke noget at
skjule.

MVH

Henrik