Peugeot 206
Fra : Lykke

Dato : 02-07-04 07:02

Er der nogle der ved hvilken biler der har plads mellem stempler og ventiler
i tilfælde af tandrem havari.
Jeg vil gerne vide om specielt Peugeot 206 har plads.
Jeg har hørt at nogle masda modeller har plads.
En af mine venner fik i mandags ny tandrem i sin Peugeot 206 diesel hdi 2,0
og i går aftes sprang den nye rem. Er det noget i har hørt om før.

Poul

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 02-07-04 07:26

Lykke faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> [...]
> En af mine venner fik i mandags ny tandrem i sin Peugeot 206 diesel hdi
> 2,0 og i går aftes sprang den nye rem. Er det noget i har hørt om før.

Jeg har aldrig hørt om en diesel der havde det frirum.
De Mazda-modeller du har hørt om var det også diesel?
Jeg har ikke hørt om at en tandrem ryger så hurtigt med mindre der har været
tale om monteringsfejl eller fabrikationsfejl. Er det foretaget hos et
autoriseret Peugeot-værksted gætter jeg på at de dækker uden at tude. Er
det hos et uautoriseret værksted kan det blive et problem at få noget
dækket og har din ven foretaget skiftet selv kan han nok godt skyde en hvid
pil efter noget som helst.
I værste tilfælde må han forberede sig på at skulle have skiftet ventiler og
kopper, udstødningsmanifold, turbolader, topstykke. En trist dyr
operation :(

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Lykke

Dato : 02-07-04 09:19

"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> kopper, udstødningsmanifold, turbolader, topstykke. En trist dyr

Tak for et hurtigt svar.
Det er lavet hos en autioriseret Auto Partner som har certifikat på at han
må lave arbejdet. Han fortæller også at han i 15 år har lavet tandremme uden
fejl. Dvs at han har haft en tidligere på året som blev erstattet af
leverandøren af tandremme. Han har ikke på noget tidspunkt sagt at garantien
ikke dækker, for det gør den, men han er selv ærgelig over det når sådan
noget sker.
Han er en meget omhyggelig mekanikker så jeg er ikke i tvivl om at det er en
fejl i remmen.
med hensyn til masdaen skulle det være en 626 men jeg ved ikke om det var en
diesel.

Poul>

Fra : Rasmus

Dato : 02-07-04 11:28

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
2,0
> og i går aftes sprang den nye rem. Er det noget i har hørt om før.

Jeg mener ikke at nogle af pugs motore har frirum til ventiler, i tilfælde
af defekt tandrem !!
Fiat her vist laver nogle motore som kan klare at remmen svigter.