Pimp My Ride - West Coast Customs.
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-07-04 22:12

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-07-04 22:28

> http://www.westcoastcustoms.com/showroom/frameset.html
>
> De kan da en ting eller to :)

Yeah! Fedt program :D 15 fede afsnit!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-07-04 23:23

Morten Lorenzen wrote:
> http://www.westcoastcustoms.com/showroom/frameset.html
>
> De kan da en ting eller to :)

Jeg synes det er ærgeligt de har så lidt tid til rådighed.. Projekterne
bliver ofte gennemgået lidt for hurtigt, eller også er det bare sjusk?
Der er det afsnit hvor en Jeep bliver lavet om (det er den hvor der er
fastlåst økse og spade ude foran).. Det gaber den ene dør omkring 3-5 cm
forneden.. Man ser det lige hurtigt, så de har ikke fået det klippet helt ud

Et andet eksempel på sjusk er ved rustarbejdet i en bil.. Bunden er
pilrådden i passagersiden og der er et stort hul hele vejen ned til jorden..
Hvordan løses det? Jov man skærer da bare en metalplade ud og svejser ovenpå
det hele.. Så kan vandet trænge op mellem originalbund + det nye stykke bund
og så kan rusten rigtig hærge... :(

Der er et program der hedder Overhaulin' på TLC (The Learning Channel) det
er hamrende godt.. For det første har jeg kun set dem tage amerikanerbiler,
for det andet laver de et helt utroligt stykke arbejde.. Der er langt mere
stil over deres "costumizing", bilerne bliver ikke omdannet til totale
ricer-slæder, er der rust så repareres det 100%, der bliver ikke gået på
kompromis..
En af bilerne får helt ny ramme/bund, støddæmpere, bremser, fælge, motor
osv.. Det er næsten kun karossen der er tilbage, men alligevel beholder
bilen de træk som man genkender bilnavnet på..

Programmet varer også ca. 50 minutter og er derfor lidt mere omfangsrigt,
man ser mere byggearbejde.. Konceptet er også lidt anderledes, det går
nemlig ud på at lave grin med bilens ejer, f.eks. få ham til at tro, at
bilen er blevet fjernet pga. ulovlig parkering, og så en uge efter får
personen bilen tilbage.. Med skjult kamera og det hele :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : No1

Dato : 02-07-04 20:37

> [...]
> for det andet laver de et helt utroligt stykke arbejde.. Der er langt mere

Den kanal har jeg desværre ikke. Gad ellers godt at se det. Ser du det
på selector eller digital parabol el.?

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-07-04 08:35

No1 wrote:

> Den kanal har jeg desværre ikke. Gad ellers godt at se det. Ser du det
> på selector eller digital parabol el.?

Jeg har set det hos en ven.. Har kun DR1 og TV2 herhjemme :(

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : "-

Dato : 03-07-04 16:01

> [...]
> bilen er blevet fjernet pga. ulovlig parkering, og så en uge efter får
> personen bilen tilbage.. Med skjult kamera og det hele :)

Det skal så også lige siges at i Overhaulin er det Chip Foose og hans team
der tager sig kærligt af bilerne, og det er efter sigende en af de mest
respekterede Hot rod byggere i staterne.

--
Mvh. Lasse
-<VW Polo 1.6>-