pyntelister til Citroen Xantia
Fra : peter

Dato : 01-07-04 09:07

Hejsa...

Er der nogen herinde som ved hvor meget det koster og om det er muligt
at selv skifte de grimmme "rustne" alupyntelister som sidder på
kofangerne osv. hele vejen rundt på en Citroen Xantia- min model er en
årg 94 1,8i.
Sjovt nok er næsten alle xantiaer som jeg har set på min vej
rustne....

på forhånd tak...

mvh
peter

Fra : Peter G C

Dato : 01-07-04 10:29

"peter" <apetet@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> årg 94 1,8i.
> Sjovt nok er næsten alle xantiaer som jeg har set på min vej

De irrer.... de ruster ikke. Men det træls.

Jeg er også interesseret i en pris og om man kan gøre det selv ....... burde
ikke volde det store problemer skulle man tro...

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 01-07-04 10:29

peter wrote:

> [...]
> at selv skifte de grimmme "rustne" alupyntelister som sidder på
> kofangerne osv. hele vejen rundt på en Citroen Xantia- min model er en

Jeg har set en Xantia hos Citroën Silkeborg, der havde fået udskiftet
listerne på dørene. Dem på kofangerne var anløbne og altså ikke skiftet.

> Sjovt nok er næsten alle xantiaer som jeg har set på min vej
> rustne....

På min er dem på dørene stadig pæne. Det er kun dem på den forreste
kofanger der er anløbne.
Jeg tror du skal ringe til en Citroën-forhandler og spørge.

Mvh.

--
Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Soren Pedersen

Dato : 01-07-04 15:12

Der findes et sæt uorginale, som er lavet i rustfrit stål, mener jeg. De
koster i omegnen af 200,- /stk. Uden at vide det kune jeg forestille mig at
de kan fåes hos Skovgaard. Ellers må du høre din lokale Citroen pusher ad.

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)

Fra : Rasmussen - 2605

Dato : 01-07-04 16:15

hos http://www.skovgaard-schmidt.dk/ er der pyntelister > 11/97, se side 9 i
Xantia kataloget.
Pris forskærm 65,- stk, fordør kr. 349,- stk, bagdør kr. 349,- stk. så små
1526,- + moms

Mvh.
Allan

Fra : Niels Skaaning

Dato : 01-07-04 16:32

> [...]
at
> de kan fåes hos Skovgaard. Ellers må du høre din lokale Citroen pusher ad.

De er heller ikke lige så pæne som de originale. Det er bare en flad
strimmel metal. De originale er buede med et blødere udseende.

NS

Fra : Peter G C

Dato : 01-07-04 17:31

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> De er heller ikke lige så pæne som de originale. Det er bare en flad
> strimmel metal. De originale er buede med et blødere udseende.

Enig - de uoriginale er grimme.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Soren Pedersen

Dato : 01-07-04 20:21

> Enig - de uoriginale er grimme.

Om de ligefrem er grimme ved jeg nu ikke. Men jeg er enig i at de originale
er noget kønnere. Men mon ikke også det er den de sælger hos Skovgaard ? -
349,- er for meget for "metalstrimlerne".

Fra : Peter G C

Dato : 01-07-04 20:37

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Men mon ikke også det er den de sælger hos Skovgaard ? -

Kunne man håbe på. Hvem tjekker det?

> 349,- er for meget for "metalstrimlerne".

Jatak!

/Peter

Fra : peter

Dato : 02-07-04 06:11

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> wrote in message news:<40e46423$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> 349,- er for meget for "metalstrimlerne".
>
> Mvh
> /Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)

Tak for alle svarene :)

De er mærket med CIT dvs. orginale Citroen dele! Til den pris må det
også være rimeligt nok.
Førøvrigt tak for den fine feedback nu er jeg klar til at få min
dejlige Xantia til at blive noget pænere :)

Er der forøvrigt nogen som har erfaring med at afmonterer de gamle
lister? er der et triks med hobbykniv eller lignende- og er der noget
man skal passe på ?

bedste hilsner
peter

Fra : peter

Dato : 02-07-04 06:12

Fra : Peter G C

Dato : 02-07-04 07:29

"peter" <apetet@yahoo.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Er der forøvrigt nogen som har erfaring med at afmonterer de gamle
> lister? er der et triks med hobbykniv eller lignende- og er der noget
> man skal passe på ?

Måske en Haynes-manual kan hjælpe - kan lånes på biblioteket.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Niels Skaaning

Dato : 02-07-04 08:33

> [...]
>
> Er der forøvrigt nogen som har erfaring med at afmonterer de gamle
> lister? er der et triks med hobbykniv eller lignende- og er der noget

På XM er de skruet fast, så det er de måske også på Xantia. Så skal have
dørbeklædningen af.

NS