Skrotpræmie ???
Fra : C.H

Dato : 30-06-04 17:40

Hej NG

Har set at man hos en miljøgodkendt skrothandler kan få 1750 kr. MEN - skal
der gøres noget ved bilen så inden man afleverer den???

Jeg tænker på om olien skal tømmes - benzin - batteri og lign....

På forhånd tak

Har brug for et kvikt svar... skal jo have afmeldt forsikringen også

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-04 21:09

> [...]
> der gøres noget ved bilen så inden man afleverer den???
>
> Jeg tænker på om olien skal tømmes - benzin - batteri og lign....

Du SKAL ikke tømme den for benzin, men hvorfor forære det til
skrothandleren?
Jeg vil anbefale at du tager en sidste tur i bilen og bruger benzinen. Man
kan samtidig vælge at give den en go' gang bøllebank og raspe det sidste
gummi af dækkene osv. men det er jo smag og behag
Ellers kan du bare køre den ud til skrothandleren.
Men husk at få dokumentation på at du har skrottet bilen hos den miljø
godkendte hugger.

--
Tom

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-07-04 00:00

"C.H" wrote:

> Har set at man hos en miljøgodkendt skrothandler kan få 1750 kr. MEN - skal
> der gøres noget ved bilen så inden man afleverer den???

Nej, det er bare at aflevere den. Du skal dog lige vide, at af de
1750 kr. i skrotpræmie, der tager ophuggeren typisk en 900-1000
kroner for at miljøbehandle bilen, dvs. du ender med et overskud
på en 7-800 kroner..

> Jeg tænker på om olien skal tømmes - benzin - batteri og lign....

Det gør ophuggeren.

> Har brug for et kvikt svar... skal jo have afmeldt forsikringen også

Det sker automatisk når ophuggeren afleverer pladerne.. Du får en
skrotningsattest der siger at du har udleveret bilen til skrotning
og nogle uger senere får du en check fra forsikringen og en fra
CRM med det der er til overs af dit indbetalte forsikring og
vægtafgift..

--
Hygge..
Thomas