/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ford Mondeo 2,5 v6 - Prøvetur
Fra : Beowulf Schaeffer


Dato : 30-06-04 13:42

Hej!

Ja jeg leder så stadig efter en bil med spark i til under 130k. Jeg
var i sidste weekend ude og køre i sådan en -97'er mondeo 2,5 V6. Det
var en herlig tur. Der var et par ting ved den der gjorde at det ikke
er etinteressant eksemplar til mig. Den trak lidt til den ene side og
rystede i ratter (ikke meget) og raslede lidt i udstødningen og så var
den blå, hvilket måske ikke er så slemt og den havde blåligt interiør,
hvilket er = diskvalificering :)

Men det var jo kun dette eksemplar og ellers må jeg sige at den var
rigtig pæn indeni (bortset fra farven) og føltes som en ny bil. Den
havde en dejlig fast undervogn ifht. den vectra 2.5 v6 jeg har prøvet
og var også fornuftigt hurtig. Dog var der mærkbart mere smæk i
Vectraen, men ford'en er til gengæld med aircondition og et generelt
nyere indtryk.

Nu melder spørgsmålet sig så...... hvor langt kan man forvente at
sådan en Mondeo kan køre af km? Nogen der har erfaringer med dette?
Det prøvede eksemplar havde kørt 150k km og motoren lød og opførte sig
eksemplarisk. Hvor mange yderligere km skal jeg regne med at motoren
kan klare, hvis jeg f.eks. køber en der har gået over 200k. Der er et
par interessante eksemplarer rundt omkring (rigtig årgang og farve)
som har gået over 228k km eller deromkring... Ville det være helt
tosset at kaste sig over sådan en?

Hvad er vigtigst.. alder eller km-stand. Mht. alder _er_ jeg klar over
at det skal være minimum en 97'er :)
--
Beowulf

 
 
Henrik B. (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-06-04 13:50


"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> skrev i en meddelelse
news:mpc5e0lnrn3ujclgucd5je06i0r8btn4mh@4ax.com...
> Hej!
>
> Ja jeg leder så stadig efter en bil med spark i til under 130k. Jeg
> var i sidste weekend ude og køre i sådan en -97'er mondeo 2,5 V6. Det
> var en herlig tur. Der var et par ting ved den der gjorde at det ikke

Hér er bilen til dig:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=238602406&page=1

Fornuftig kilometertal, årgang, udstyr o.s.v. Og er de 170 Hk ikke nok, så
kan den opgraderes til en original 200 Hk udgave for meget små penge.

M.v.h.



Beowulf Schaeffer (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Beowulf Schaeffer


Dato : 30-06-04 13:56

On Wed, 30 Jun 2004 14:50:06 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>
>"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> skrev i en meddelelse
>news:mpc5e0lnrn3ujclgucd5je06i0r8btn4mh@4ax.com...
>> Hej!
>>
>> Ja jeg leder så stadig efter en bil med spark i til under 130k. Jeg
>> var i sidste weekend ude og køre i sådan en -97'er mondeo 2,5 V6. Det
>> var en herlig tur. Der var et par ting ved den der gjorde at det ikke
>
>Hér er bilen til dig:
>http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=238602406&page=1
>
>Fornuftig kilometertal, årgang, udstyr o.s.v. Og er de 170 Hk ikke nok, så
>kan den opgraderes til en original 200 Hk udgave for meget små penge.
>

Hahah. ja det siger du godt nok. Kan være jeg skal lokke "damen" med
og så give hende bind for øjnene før hun sætter sig ind i den så hun
ikke ved det er en Saab hun kommer ind i. For sådan en er hun
umiddelbart ikke tilfreds med :)
--
Beowulf

Henrik B. (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-06-04 14:06


"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> skrev i en meddelelse
news:u0e5e01ab4e8kp2be04vbsoq1vlmjg7i7b@4ax.com...
> >Fornuftig kilometertal, årgang, udstyr o.s.v. Og er de 170 Hk ikke nok,

> >kan den opgraderes til en original 200 Hk udgave for meget små penge.
> >
>
> Hahah. ja det siger du godt nok. Kan være jeg skal lokke "damen" med
> og så give hende bind for øjnene før hun sætter sig ind i den så hun
> ikke ved det er en Saab hun kommer ind i. For sådan en er hun
> umiddelbart ikke tilfreds med :)

Sådan er det med kvinder. De tænker på de damle 96 og 99 modeller, som i de
fleste (kvinders) øjne ikke er kønne. Men prøv at sætte hende bag rattet.

Min eks skulle fan'me ihvertfald heller aldrig have en Saab. En Saab 99 det
blev. I dag - 5 år senere - kører hun i en Saab 900. *LOL*

Du/I er stadig velkommen til en tur i min.

M.v.h.



Fido (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Fido


Dato : 30-06-04 17:39

On Wed, 30 Jun 2004 15:06:03 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Du/I er stadig velkommen til en tur i min.

Lidt af samme skuffe:
www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=428254&page=1

Mvh...

Nicolai (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 01-07-04 03:13

Fido <no@mail.dk> wrote in message news:<l3r5e0psfpj9pphtvieh8s6esqotff3936@4ax.com>...
> On Wed, 30 Jun 2004 15:06:03 +0200, "Henrik B."
> <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:
>
> >Du/I er stadig velkommen til en tur i min.
>
> Lidt af samme skuffe:
> www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=428254&page=1
>
> Mvh...

Hvordan kan man overveje en Mondeo når man ser sådan et tilbud?

--
Nicolai

www.nk-h.dk

Beowulf Schaeffer (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Beowulf Schaeffer


Dato : 01-07-04 07:52

On Wed, 30 Jun 2004 18:39:05 +0200, Fido <no@mail.dk> wrote:

>On Wed, 30 Jun 2004 15:06:03 +0200, "Henrik B."
><saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:
>
>>Du/I er stadig velkommen til en tur i min.
>
>Lidt af samme skuffe:
>www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=428254&page=1

Hehe. no way. Ingen alfa-fiat-agtige ting til mig tak! :)
--
Beowulf

Fido (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Fido


Dato : 01-07-04 19:24

On Thu, 01 Jul 2004 08:51:58 +0200, Beowulf Schaeffer
<no@email.exists> wrote:

>Hehe. no way. Ingen alfa-fiat-agtige ting til mig tak! :)

Rygtet eller...?

Mvh...

Morten Fruergaard (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 30-06-04 16:43

Henrik B. wrote:
> Hér er bilen til dig:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=238602406&page=1
>
> Fornuftig kilometertal, årgang, udstyr o.s.v. Og er de 170 Hk ikke
> nok, så kan den opgraderes til en original 200 Hk udgave for meget
> små penge.

Står forsikringen ikke af i de fleste tilfælde pga. turbo?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



bme (30-06-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 30-06-04 17:04


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:40e2df73$0$23877$14726298@news.sunsite.dk...
> Står forsikringen ikke af i de fleste tilfælde pga. turbo?
>

ikke nødvendigvis. Jeg spurgte mit selskab (runa) da jeg var 26, og de ville
have 6k,- for ansvar og kasko, med 2k i selvrisiko og ingen præmiestigning
ved skader. Havde da 6 års anciennitet.

/bo



Morten Fruergaard (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 30-06-04 17:08

bme wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:40e2df73$0$23877$14726298@news.sunsite.dk...
>> Står forsikringen ikke af i de fleste tilfælde pga. turbo?
>>
>
> ikke nødvendigvis. Jeg spurgte mit selskab (runa) da jeg var 26, og
> de ville have 6k,- for ansvar og kasko, med 2k i selvrisiko og ingen
> præmiestigning ved skader. Havde da 6 års anciennitet.

En tidligere kollega kunne ikke forsikre sin 9000, da den havde turbo. Det
var den eneste grund.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Henrik B. (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-06-04 17:18


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:40e2e577$0$23872$14726298@news.sunsite.dk...
> > ikke nødvendigvis. Jeg spurgte mit selskab (runa) da jeg var 26, og
> > de ville have 6k,- for ansvar og kasko, med 2k i selvrisiko og ingen
> > præmiestigning ved skader. Havde da 6 års anciennitet.
>
> En tidligere kollega kunne ikke forsikre sin 9000, da den havde turbo. Det
> var den eneste grund.

Skift selskab.

M.v.h.



Morten Fruergaard (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 30-06-04 17:50

Henrik B. wrote:
> Skift selskab.

Det gjorde han også...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Martin Johansen [600~ (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-06-04 18:09

On Wed, 30 Jun 2004 14:50:06 +0200, Henrik B. wrote:

> Hér er bilen til dig:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=238602406&page=1
>
> Fornuftig kilometertal, årgang, udstyr o.s.v. Og er de 170 Hk ikke nok,
> så kan den opgraderes til en original 200 Hk udgave for meget små penge.

Yes baby.. Saab all the way

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Rasmus (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 30-06-04 14:53


"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> skrev i en meddelelse
news:mpc5e0lnrn3ujclgucd5je06i0r8btn4mh@4ax.com...
> Hej!
>
> Ja jeg leder så stadig efter en bil med spark i til under 130k. Jeg
> var i sidste weekend ude og køre i sådan en -97'er mondeo 2,5 V6. Det
> var en herlig tur. Der var et par ting ved den der gjorde at det ikke
> er etinteressant eksemplar til mig. Den trak lidt til den ene side og
> rystede i ratter (ikke meget) og raslede lidt i udstødningen og så var
> den blå, hvilket måske ikke er så slemt og den havde blåligt interiør,
> hvilket er = diskvalificering :)
>
> Men det var jo kun dette eksemplar og ellers må jeg sige at den var
> rigtig pæn indeni (bortset fra farven) og føltes som en ny bil. Den
> havde en dejlig fast undervogn ifht. den vectra 2.5 v6 jeg har prøvet
> og var også fornuftigt hurtig. Dog var der mærkbart mere smæk i
> Vectraen, men ford'en er til gengæld med aircondition og et generelt
> nyere indtryk.
>
> Nu melder spørgsmålet sig så...... hvor langt kan man forvente at
> sådan en Mondeo kan køre af km? Nogen der har erfaringer med dette?
> Det prøvede eksemplar havde kørt 150k km og motoren lød og opførte sig
> eksemplarisk. Hvor mange yderligere km skal jeg regne med at motoren
> kan klare, hvis jeg f.eks. køber en der har gået over 200k. Der er et
> par interessante eksemplarer rundt omkring (rigtig årgang og farve)
> som har gået over 228k km eller deromkring... Ville det være helt
> tosset at kaste sig over sådan en?
>
> Hvad er vigtigst.. alder eller km-stand. Mht. alder _er_ jeg klar over
> at det skal være minimum en 97'er :)
> --
> Beowulf

Du skylder dig selv at prøve en 406 v6, inden du tager beslutning til hvad
det skal være !!
evt:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=239400697&page=1




Martin Vollert (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 30-06-04 19:48


"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> wrote in message
news:mpc5e0lnrn3ujclgucd5je06i0r8btn4mh@4ax.com...
> Hej!
>
> Ja jeg leder så stadig efter en bil med spark i til under 130k. Jeg
> var i sidste weekend ude og køre i sådan en -97'er mondeo 2,5 V6. Det
> var en herlig tur.

Tænk det var jeg også bare en 99er st.car, dejlig vogn.

> Nu melder spørgsmålet sig så...... hvor langt kan man forvente at
> sådan en Mondeo kan køre af km? Nogen der har erfaringer med dette?
> Det prøvede eksemplar havde kørt 150k km og motoren lød og opførte sig
> eksemplarisk. Hvor mange yderligere km skal jeg regne med at motoren
> kan klare, hvis jeg f.eks. køber en der har gået over 200k. Der er et
> par interessante eksemplarer rundt omkring (rigtig årgang og farve)
> som har gået over 228k km eller deromkring... Ville det være helt
> tosset at kaste sig over sådan en?
>
> Hvad er vigtigst.. alder eller km-stand. Mht. alder _er_ jeg klar over
> at det skal være minimum en 97'er :)

Min genbo er Ford mekker ved Nellemand i Rds og jeg var over og
høre hans mening om netop den model, citat" Den får du ingen problemer med
lække vogn" over 300,000 km er ingen problem (det er jo en v6er) og den er
med kædetræk så ingen tandremsskift.
Motormæsig ville jeg ikke være nervøs, kig heller efter generel stand, rust,
osv.
--
Hilsen Martin.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2258
Ford klub Danmark Medl:2113.







Moster (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Moster


Dato : 30-06-04 21:26

Ja og så er reservedele til Ford jo ikke de dyreste der
findes...............mange andre bilmærker har utrolig høje
reservedelspriser

Jette



Henrik B. (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 30-06-04 22:40


"Moster" <hansenj_fjern@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40e321e9$0$219$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja og så er reservedele til Ford jo ikke de dyreste der
> findes...............mange andre bilmærker har utrolig høje
> reservedelspriser

Jep, men nogle mærkers reservedele holder så også længere end andres.

M.v.h.



Martin Vollert (30-06-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 30-06-04 23:34


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:40e33311$0$311$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Moster" <hansenj_fjern@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:40e321e9$0$219$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Ja og så er reservedele til Ford jo ikke de dyreste der
>> findes...............mange andre bilmærker har utrolig høje
>> reservedelspriser
>
> Jep, men nogle mærkers reservedele holder så også længere end andres.

Ja og ?? jeg kender en som har haft en ford som holdt længere end en Saab

--
Hilsen Martin.





Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 11:06


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:40e33fb2$0$291$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> Ja og så er reservedele til Ford jo ikke de dyreste der
> >> findes...............mange andre bilmærker har utrolig høje
> >> reservedelspriser
> >
> > Jep, men nogle mærkers reservedele holder så også længere end andres.

>
> Ja og ?? jeg kender en som har haft en ford som holdt længere end en Saab

Du mener ikke at vedligeholdelsesomkostningerne bliver højere, hvis
bremseskiver til bil A koster 500,- og holder 60.000 km. Og til bil B koster
de 1000,- og holder 200.000 km.?

M.v.h.



Martin Vollert (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 01-07-04 12:43


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:40e3e201$0$241$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:40e33fb2$0$291$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> >> Ja og så er reservedele til Ford jo ikke de dyreste der
>> >> findes...............mange andre bilmærker har utrolig høje
>> >> reservedelspriser
>> >
>> > Jep, men nogle mærkers reservedele holder så også længere end andres.
>
>>
>> Ja og ?? jeg kender en som har haft en ford som holdt længere end en Saab
>
> Du mener ikke at vedligeholdelsesomkostningerne bliver højere, hvis
> bremseskiver til bil A koster 500,- og holder 60.000 km. Og til bil B
> koster
> de 1000,- og holder 200.000 km.?

Jeg ved ikke rigtig hvad du vil med den sammeligning.
Hvem sige at dem til bil A kun holder 60.000 km, og hvis dem til bil
B kun holder 150.000 km så er det jo pludselig omvendt.
--
Hilsen Martin.




Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 12:55


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:40e3f8a0$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Du mener ikke at vedligeholdelsesomkostningerne bliver højere, hvis
> > bremseskiver til bil A koster 500,- og holder 60.000 km. Og til bil B
> > koster
> > de 1000,- og holder 200.000 km.?
>
> Jeg ved ikke rigtig hvad du vil med den sammeligning.
> Hvem sige at dem til bil A kun holder 60.000 km,

Det er sådan når man generelt hører om, hvor tit forskellige bilejere
herinde skifter deres forskellige "sliddele".

og hvis dem til bil
> B kun holder 150.000 km så er det jo pludselig omvendt.

Hmmm, mon ikke du skal tage en regnemaskine til hjælp - hovedregningen
halter nemli' lidt.

M.v.h.



Ukendt (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-07-04 16:11



> > Jeg ved ikke rigtig hvad du vil med den sammeligning.
> > Hvem sige at dem til bil A kun holder 60.000 km,
>
> Det er sådan når man generelt hører om, hvor tit forskellige bilejere
> herinde skifter deres forskellige "sliddele".

Man kan da ikke regne det på samme måde som fanden læser biblen
Helt ærlig hvad kan man bruge Km-tallet til ?

Det afhænger da af hvor ofte bremserne bliver aktiveret og hvor hårdt samt
fra hvilken hastighed. Ligger man f.eks og triller mange Km på motorvej så
kan man da let nå 100.000 Km med de samme bremser, men der ved bykørsel
eller bare det at man har automatgear hurtigt blive reduceret i
holdbarheden.

--
Tom



Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 16:38


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40e42966$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Det er sådan når man generelt hører om, hvor tit forskellige bilejere
> > herinde skifter deres forskellige "sliddele".
>
> Man kan da ikke regne det på samme måde som fanden læser biblen
> Helt ærlig hvad kan man bruge Km-tallet til ?
>
> Det afhænger da af hvor ofte bremserne bliver aktiveret og hvor hårdt samt
> fra hvilken hastighed. Ligger man f.eks og triller mange Km på motorvej så
> kan man da let nå 100.000 Km med de samme bremser, men der ved bykørsel

Nu nævnte jeg med vilje ikke bremsedele, da det netop er individuelt. Men
taler man f.eks. udstødning, er det ikke ualmindeligt for Toyota-ejere at
køre både 200.000 og 300.000 km med samme udstødning, hvor jeg har hørt
flere eksempler på Pøsjo-ejere der har skiftet 3 gange på 200.000 km.

M.v.h.



Olesen (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 01-07-04 16:45


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:40e33fb2$0$291$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message


> Ja og ?? jeg kender en som har haft en ford som holdt længere end en Saab
>

Der kører sågar Ford's rundt fra '29.



Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 16:59


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:40e4318e$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
>
>
> > Ja og ?? jeg kender en som har haft en ford som holdt længere end en
Saab
> >
>
> Der kører sågar Ford's rundt fra '29.

*LOL*

M.v.h.



Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 12:57


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40e33311$0$311$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Moster" <hansenj_fjern@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:40e321e9$0$219$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Ja og så er reservedele til Ford jo ikke de dyreste der
> > findes...............mange andre bilmærker har utrolig høje
> > reservedelspriser
>
> Jep, men nogle mærkers reservedele holder så også længere end andres.

Hvad koster et sæt (4 stk.) originale forreste bremseklodser til sådan en
Mondeo V6?

M.v.h.



Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 13:12


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40e3fc1f$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > Ja og så er reservedele til Ford jo ikke de dyreste der
> > > findes...............mange andre bilmærker har utrolig høje
> > > reservedelspriser
> >
> > Jep, men nogle mærkers reservedele holder så også længere end andres.

>
> Hvad koster et sæt (4 stk.) originale forreste bremseklodser til sådan en
> Mondeo V6?

Jeg har selv forespurgt hos den Lokale Ford-forhandler: 4 stk. klodser til
'99 Mondeo V6 - 471,- + momme = 588,75
Jeg gav til Saab'en 388,- INKL. moms. Jooeee, de er skam billige at holde
kørende de Ford'er.

Det værste var at gutten hos Ford mente at en levetid på sådan et sæt
klodser med lidt frisk kørsel ville være et par år eller 40000 km. Yrk!

Jeg gav 192,- for 4 stk. tændrør til min - hvad koster 6 stk. tændrør til
Ford'en? Og holder de 40000 km?

M.v.h.



Martin Vollert (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 01-07-04 14:26


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:40e3ff81$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:40e3fc1f$0$251$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> > > Ja og så er reservedele til Ford jo ikke de dyreste der
>> > > findes...............mange andre bilmærker har utrolig høje
>> > > reservedelspriser
>> >
>> > Jep, men nogle mærkers reservedele holder så også længere end andres.
>
>>
>> Hvad koster et sæt (4 stk.) originale forreste bremseklodser til sådan en
>> Mondeo V6?
>
> Jeg har selv forespurgt hos den Lokale Ford-forhandler: 4 stk. klodser til
> '99 Mondeo V6 - 471,- + momme = 588,75
> Jeg gav til Saab'en 388,- INKL. moms. Jooeee, de er skam billige at holde
> kørende de Ford'er.
>
> Det værste var at gutten hos Ford mente at en levetid på sådan et sæt
> klodser med lidt frisk kørsel ville være et par år eller 40000 km. Yrk!
>
> Jeg gav 192,- for 4 stk. tændrør til min - hvad koster 6 stk. tændrør til
> Ford'en? Og holder de 40000 km?

Jeg er sådan set ligeglad jeg skal aldrig ha Saab, det er en blødhat bil
færdig.


--
Hilsen Martin.
>
> M.v.h.
>
>



Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 14:28


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:40e410c4$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg har selv forespurgt hos den Lokale Ford-forhandler: 4 stk. klodser
til
> > '99 Mondeo V6 - 471,- + momme = 588,75
> > Jeg gav til Saab'en 388,- INKL. moms. Jooeee, de er skam billige at
holde
> > kørende de Ford'er.
> >
> > Det værste var at gutten hos Ford mente at en levetid på sådan et sæt
> > klodser med lidt frisk kørsel ville være et par år eller 40000 km. Yrk!
> >
> > Jeg gav 192,- for 4 stk. tændrør til min - hvad koster 6 stk. tændrør
til
> > Ford'en? Og holder de 40000 km?
>
> Jeg er sådan set ligeglad jeg skal aldrig ha Saab, det er en blødhat bil
> færdig.
>

Fed argumentation - når argumenterne slipper op....

M.v.h.



Martin Vollert (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 01-07-04 15:06


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:40e41147$0$233$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> Jeg er sådan set ligeglad jeg skal aldrig ha Saab, det er en blødhat bil
>> færdig.
>>
>
> Fed argumentation - når argumenterne slipper op....

Jamen hvad skal jeg argumentere for ??, det var sgu da ikke mig som kom
med at Ford dele var billiger. Der var en som spurgte om motoren
i en Ford Mondeo 2,5 V6, og så begynder du med at han skal købe Saab.
Jeg gav har idet mindste et svar, istedt for et link til en gammel Saab.
Og om det er en fed agumentation eller ej ved jeg ikke, men jeg skal aldrig
ha en Saab, at du så syntes det er den fedeste bil i verden gør jo ikke at
alle
vil ha en.
--
Hilsen Martin.





Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 15:33


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:40e41a3a$0$252$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> Jeg er sådan set ligeglad jeg skal aldrig ha Saab, det er en blødhat
bil
> >> færdig.
> >>
> >
> > Fed argumentation - når argumenterne slipper op....
>
> Jamen hvad skal jeg argumentere for ??, det var sgu da ikke mig som kom
> med at Ford dele var billiger.

Jep - my mistake.

Der var en som spurgte om motoren
> i en Ford Mondeo 2,5 V6, og så begynder du med at han skal købe Saab.
> Jeg gav har idet mindste et svar, istedt for et link til en gammel Saab.

Og den Mondeo han havde prøvet var nyere?

M.v.h.



Martin Vollert (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 01-07-04 15:51


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:40e42097$0$273$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Der var en som spurgte om motoren
>> i en Ford Mondeo 2,5 V6, og så begynder du med at han skal købe Saab.
>> Jeg gav har idet mindste et svar, istedt for et link til en gammel Saab.
>
> Og den Mondeo han havde prøvet var nyere?

Jep det var en 97er

--
Hilsen Martin.




Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 16:07


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
news:40e424d3$0$255$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >> Jeg gav har idet mindste et svar, istedt for et link til en gammel
Saab.
> >
> > Og den Mondeo han havde prøvet var nyere?
>
> Jep det var en 97er

Ja, og Saab'en var fra 12/96 = '97-model.

M.v.h.



Martin Vollert (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 01-07-04 16:21


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:40e42875$0$213$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:40e424d3$0$255$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> >> Jeg gav har idet mindste et svar, istedt for et link til en gammel
> Saab.
>> >
>> > Og den Mondeo han havde prøvet var nyere?
>>
>> Jep det var en 97er
>
> Ja, og Saab'en var fra 12/96 = '97-model.
>

Whatever...


--
Hilsen Martin.



Ukendt (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-07-04 16:18



> Jeg har selv forespurgt hos den Lokale Ford-forhandler: 4 stk. klodser til
> '99 Mondeo V6 - 471,- + momme = 588,75
> Jeg gav til Saab'en 388,- INKL. moms. Jooeee, de er skam billige at holde
> kørende de Ford'er.

Nu koster bilen også mere end kun bremseklodser, (som i øvrigt har kørt
110.000 Km på min mondeo og kun er halvt nedslidste).


> Det værste var at gutten hos Ford mente at en levetid på sådan et sæt
> klodser med lidt frisk kørsel ville være et par år eller 40000 km. Yrk!

Hans mening kan man ikke bruge til ret meget i den sammenhæng


> Jeg gav 192,- for 4 stk. tændrør til min - hvad koster 6 stk. tændrør til
> Ford'en? Og holder de 40000 km?

Ja 6 stk koster i hvert fald mere end 4
Ellers er det garanteret en holdbarhed på 60.000 Km. Man man KUNNE sikkert
køre meget længere hvis man kun gik efter udseendet. Hos Ford koster et rør
125,- men de kan fås andre steder ca 40% billigere.

--
Tom



Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 16:43


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40e42b16$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Jeg gav 192,- for 4 stk. tændrør til min - hvad koster 6 stk. tændrør
til
> > Ford'en? Og holder de 40000 km?
>
> Ja 6 stk koster i hvert fald mere end 4
> Ellers er det garanteret en holdbarhed på 60.000 Km. Man man KUNNE sikkert
> køre meget længere hvis man kun gik efter udseendet. Hos Ford koster et
rør
> 125,- men de kan fås andre steder ca 40% billigere.

60.000 km, med et almindelig gammeldags tændingssystem? Me don't think so.
Og garanteret? Er det skriftligt?

M.v.h.



Ukendt (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-07-04 18:14



> > Ja 6 stk koster i hvert fald mere end 4
> > Ellers er det garanteret en holdbarhed på 60.000 Km. Man man KUNNE
sikkert
> > køre meget længere hvis man kun gik efter udseendet. Hos Ford koster et
> rør
> > 125,- men de kan fås andre steder ca 40% billigere.
>
> 60.000 km, med et almindelig gammeldags tændingssystem?

Nej det er selvfølgelig ikke med rotor men med en elektronisk enhed der er
forseglet.

> Me don't think so.
> Og garanteret?

Ja da, og tændrørene ser ud som nye selv efter 60.000 Km. De har en
platinspids og rørene er ca. halvt så store som de traditionelle rør.

> Er det skriftligt?

Jep og det er beskrevet både på tændrørspakkerne og i ethvert serviceskema.

--
Tom



Beowulf Schaeffer (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Beowulf Schaeffer


Dato : 01-07-04 07:50

>
>Min genbo er Ford mekker ved Nellemand i Rds og jeg var over og
>høre hans mening om netop den model, citat" Den får du ingen problemer med
>lække vogn" over 300,000 km er ingen problem (det er jo en v6er) og den er
>med kædetræk så ingen tandremsskift.
>Motormæsig ville jeg ikke være nervøs, kig heller efter generel stand, rust,
>osv.

Lækre motoroplysninger tak for det :) Men det er self også fordi det
er det jeg gerne vil høre, men da det nu er en v6'er og 2,5 liter der
ikke yder sindsygt ifht. volumen gik jeg ud fra, at de kunne køre
ganske længe!
--
Beowulf

Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 11:09


"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> skrev i en meddelelse
news:rvc7e0h7skkvjar0sh9kk7cj46p0ijq7u8@4ax.com...
> >Motormæsig ville jeg ikke være nervøs, kig heller efter generel stand,
rust,
> >osv.
>
> Lækre motoroplysninger tak for det :) Men det er self også fordi det
> er det jeg gerne vil høre, men da det nu er en v6'er og 2,5 liter der
> ikke yder sindsygt ifht. volumen gik jeg ud fra, at de kunne køre
> ganske længe!

Fordi det er en 6-cylindret motor har ikke den store betydning for
levetiden. Hér er det pasning og olieskift der betyder noget.
Saab kører forøvrigt også med kæde på deres (egne) motorer. Og kører desuden
længere på literen end de fleste 6-cyl. motorer. Tændrørene holder f.eks.
typisk 40.000 km.

M.v.h.



Beowulf Schaeffer (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Beowulf Schaeffer


Dato : 01-07-04 13:02

On Thu, 1 Jul 2004 12:08:37 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>
>"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> skrev i en meddelelse
>news:rvc7e0h7skkvjar0sh9kk7cj46p0ijq7u8@4ax.com...
>> >Motormæsig ville jeg ikke være nervøs, kig heller efter generel stand,
>rust,
>> >osv.
>>
>> Lækre motoroplysninger tak for det :) Men det er self også fordi det
>> er det jeg gerne vil høre, men da det nu er en v6'er og 2,5 liter der
>> ikke yder sindsygt ifht. volumen gik jeg ud fra, at de kunne køre
>> ganske længe!
>
>Fordi det er en 6-cylindret motor har ikke den store betydning for
>levetiden. Hér er det pasning og olieskift der betyder noget.

Ja det har da en stor betydning. Det var måske også misvisende at
skrive v6'er i den sammenhæng. Det var mere forholdet mellem
slagvolumen og hestekræfter jeg mente kunne antyde, at der ikke er
tale om en motor der er pumpet for meget op i HK og derfor af den
årsag ikke ville holde så længe! :)


>Saab kører forøvrigt også med kæde på deres (egne) motorer. Og kører desuden
>længere på literen end de fleste 6-cyl. motorer. Tændrørene holder f.eks.
>typisk 40.000 km.

Langt på literen er jo ikke så ringe. :)
--
Beowulf

Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 13:09


"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> skrev i en meddelelse
news:rer7e0djqq1islelj10bne49sh4eig5q5b@4ax.com...
> >Fordi det er en 6-cylindret motor har ikke den store betydning for
> >levetiden. Hér er det pasning og olieskift der betyder noget.
>
> Ja det har da en stor betydning. Det var måske også misvisende at
> skrive v6'er i den sammenhæng. Det var mere forholdet mellem
> slagvolumen og hestekræfter jeg mente kunne antyde, at der ikke er
> tale om en motor der er pumpet for meget op i HK og derfor af den
> årsag ikke ville holde så længe! :)

Omdrejningstallet betyder noget. Og så selvfølgelig godsets
størrelse/tykkelse. Prøv f.eks. og spørg Torben E. hvad han mener og den i
Saab'erne.

> >Saab kører forøvrigt også med kæde på deres (egne) motorer. Og kører
desuden
> >længere på literen end de fleste 6-cyl. motorer. Tændrørene holder f.eks.
> >typisk 40.000 km.

Har netop spurgt hos Ford om f.eks. prisen på bremseklodser til V6'eren - se
svaret til Martin højere oppe i tråden.

M.v.h.



Ukendt (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-07-04 16:23



> Saab kører forøvrigt også med kæde på deres (egne) motorer. Og kører
desuden
> længere på literen end de fleste 6-cyl. motorer. Tændrørene holder f.eks.
> typisk 40.000 km.

Det er sgu da mindre end langt de fleste moderne motorer kører
SAAB kører vel med de gamle std. rør som man kan købe i Brugsen til 16.95,-?

--
Tom




Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 16:41


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40e42c45$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det er sgu da mindre end langt de fleste moderne motorer kører
> SAAB kører vel med de gamle std. rør som man kan købe i Brugsen til
16.95,-?

Nope. Udelukkende NGK-tændrøør og udelukkende R-rør (Resistor).

M.v.h.



Torben Scheel (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 01-07-04 10:07

"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> wrote in message
news:mpc5e0lnrn3ujclgucd5je06i0r8btn4mh@4ax.com...
> Hej!
>
> Ja jeg leder så stadig efter en bil med spark i til under 130k. Jeg
> var i sidste weekend ude og køre i sådan en -97'er mondeo 2,5 V6. Det
> var en herlig tur. Der var et par ting ved den der gjorde at det ikke
> er etinteressant eksemplar til mig. Den trak lidt til den ene side og
> rystede i ratter (ikke meget) og raslede lidt i udstødningen og så var
> den blå, hvilket måske ikke er så slemt og den havde blåligt interiør,
> hvilket er = diskvalificering :)

Fik du nogen sinde prøvet en Rover 600 ?

vh
Torben



Beowulf Schaeffer (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Beowulf Schaeffer


Dato : 01-07-04 09:30

On Thu, 1 Jul 2004 10:06:37 +0100, "Torben Scheel"
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> wrote in message
>news:mpc5e0lnrn3ujclgucd5je06i0r8btn4mh@4ax.com...
>> Hej!
>>
>> Ja jeg leder så stadig efter en bil med spark i til under 130k. Jeg
>> var i sidste weekend ude og køre i sådan en -97'er mondeo 2,5 V6. Det
>> var en herlig tur. Der var et par ting ved den der gjorde at det ikke
>> er etinteressant eksemplar til mig. Den trak lidt til den ene side og
>> rystede i ratter (ikke meget) og raslede lidt i udstødningen og så var
>> den blå, hvilket måske ikke er så slemt og den havde blåligt interiør,
>> hvilket er = diskvalificering :)
>
>Fik du nogen sinde prøvet en Rover 600 ?

Nej det gjorde jeg ikke. Jeg kommer måske til det på et tidspunkt men
jeg må indrømme at lige i øjeblikket er jeg noget forelsket i at få en
V6'er. Der er god lyd i sådan en svend. Derudover er jeg lidt bange
for gearkassen i sådan en 620ti'er. Jeg ved, at jeg vil komme til at
fyre den af i 1. og hvis den ikke kan holde til dette bliver det et
dyrt bekendtskab. Reservedelene er generelt også dyre, og når jeg
kigger efter ældre biler med ganske avanceret teknik bliver jeg
desværre også nødt til at kigge lidt på vedligeholdelsesprisen på
sådan en fætter :)

Men jeg har ferie fra idag så nu kommer der til at gå mere tid med at
prøve forskellige biler. Rover bliver sikkert en af dem sammen med
Peogeut 406 og saab 9000, 900.
--
Beowulf

Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 11:10


"Beowulf Schaeffer" <no@email.exists> skrev i en meddelelse
news:3fi7e0p5vg1e314ls4m2prk1tmcd76cu5f@4ax.com...

> Men jeg har ferie fra idag så nu kommer der til at gå mere tid med at
> prøve forskellige biler. Rover bliver sikkert en af dem sammen med
> Peogeut 406 og saab 9000, 900.

Glem Saab 900.

Jeg er forøvrigt i Århus (N) den kommende weekend, hvis det er....

M.v.h.



Ukendt (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-07-04 16:28



> Nu melder spørgsmålet sig så...... hvor langt kan man forvente at
> sådan en Mondeo kan køre af km? Nogen der har erfaringer med dette?

ca. 11-12 Km/l

> Det prøvede eksemplar havde kørt 150k km og motoren lød og opførte sig
> eksemplarisk. Hvor mange yderligere km skal jeg regne med at motoren
> kan klare, hvis jeg f.eks. køber en der har gået over 200k.

4-500.000 Km med samme motor er ikke noget problem hvis man passer motoren
og behandler den pænt.

> Der er et
> par interessante eksemplarer rundt omkring (rigtig årgang og farve)
> som har gået over 228k km eller deromkring... Ville det være helt
> tosset at kaste sig over sådan en?

Næh bilen ligger meget på højdre med andre i samme klasse. Så kan du lide
designet osv. så kan den være lige så god/dårlig som alt muligt andet i
samme klasse.


> Hvad er vigtigst.. alder eller km-stand. Mht. alder _er_ jeg klar over
> at det skal være minimum en 97'er :)

Næh du skal bare se efter begyndende rust

--
Tom



Henrik B. (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-07-04 16:44


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40e42d5d$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Det prøvede eksemplar havde kørt 150k km og motoren lød og opførte sig
> > eksemplarisk. Hvor mange yderligere km skal jeg regne med at motoren
> > kan klare, hvis jeg f.eks. køber en der har gået over 200k.
>
> 4-500.000 Km med samme motor er ikke noget problem hvis man passer motoren
> og behandler den pænt.

Det vil stort set en hvilken som helst motor med korrekt behandling.

> > Hvad er vigtigst.. alder eller km-stand. Mht. alder _er_ jeg klar over
> > at det skal være minimum en 97'er :)
>
> Næh du skal bare se efter begyndende rust

Det var tidligt.

M.v.h.



Ukendt (01-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-07-04 18:18



> > > Hvad er vigtigst.. alder eller km-stand. Mht. alder _er_ jeg klar over
> > > at det skal være minimum en 97'er :)
> >
> > Næh du skal bare se efter begyndende rust
>
> Det var tidligt.

Jep 7 år.
Men jeg har kendskab til 2 mdr gammel toyota med rustskader, 2 år gammel
mercedes med alvorlige skader på vanger osv osv.
Tror man skal være forsigtig med at sige "denne bil har INGEN rust"

--
Tom



Niels Kristian Jense~ (02-07-2004)
Kommentar
Fra : Niels Kristian Jense~


Dato : 02-07-04 20:09

Beowulf Schaeffer <no@email.exists> wrote in
news:mpc5e0lnrn3ujclgucd5je06i0r8btn4mh@4ax.com:

> Hvad er vigtigst.. alder eller km-stand. Mht. alder _er_ jeg klar over
> at det skal være minimum en 97'er :)

Forældrenes V6 'deo fik ny toppakning og ny automatkasse ved 250.000 km.
Ikke billigt. Desuden er A/C'en utæt inde under instrumentbrættet, dvs.
DYRT at lave. Check den grundigt - eller få en forlænget garanti på tæthed.

Desuden forhjulslejer & bærearme (disse skiftes ret tit på 'deoer har jeg
siden læst).

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste