Alfa 156 GTA
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 29-06-04 22:21

For satan Bobby!

-M
Smilet hænger der stadig :)

Fra : Claus Fabritius

Dato : 29-06-04 23:31

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:40e1dd48$0$14535$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> For satan Bobby!

Hvad nu Bobbine? Har man været ude og køre italiener? :)
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 30-06-04 06:53

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> For satan Bobby!

Yep, den kører pænt godt :) - Dog syntes jeg den trækker lidt meget til
siden i vådt føre, når den får fuld pedal. Det skal dog siges, at da jeg
prøvede den, havde han vinterdæk på (225/45-17). Står nok bedre fast med
hans normale P-Zero :D

\Mandal, hvis kæreste ikke mener en GTA kan komme på tale - "den kan ikke
køres af kvinder", påstår hun!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-06-04 07:22

Brian Fisker [8900] wrote:
> [...]
> hans normale P-Zero :D
>
> \Mandal, hvis kæreste ikke mener en GTA kan komme på tale - "den kan ikke

Sikke noget sexistisk vrøvl.

--
Roberto Saldo

Fra : Claus Fabritius

Dato : 30-06-04 07:34

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNDETTEedb.dk> skrev i en meddelelse

> \Mandal, hvis kæreste ikke mener en GTA kan komme på tale - "den kan ikke
> køres af kvinder", påstår hun!

Jamen, hvad skal i så overhovedet med en bil?
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : Cosworth POWER

Dato : 30-06-04 09:16

> [...]
> til siden i vådt føre, når den får fuld pedal. Det skal dog siges, at
> da jeg prøvede den, havde han vinterdæk på (225/45-17). Står nok

4wd - intet mere behøves ;)

> \Mandal, hvis kæreste ikke mener en GTA kan komme på tale - "den kan
> ikke køres af kvinder", påstår hun!

Og??

--
Thomas Krath
Ford Sierra 2,0 16v turbo 4x4

Fra : Nicolai

Dato : 30-06-04 16:43

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message news:<cbtssd$k6n$1@news.cybercity.dk>...

> 4wd - intet mere behøves ;)

Det er bare lidt kedeligt at man skal vente til 2006 før Alfa vender
tilbage til 4wd i deres topmodeller...

--
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Olesen

Dato : 30-06-04 17:10

"Nicolai" <nkh@stolpaaos.dk> skrev i en meddelelse
> "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> Det er bare lidt kedeligt at man skal vente til 2006 før Alfa vender
> tilbage til 4wd i deres topmodeller...

Er det ikke denne GTA som er meget næsetung ?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-06-04 23:52

Olesen wrote:

> Er det ikke denne GTA som er meget næsetung ?

Ifølge diverse motorjournalisters "bog over standardfraser" er den
garanteret, men ifølge folk der har kørt den skulle den ikke være
det.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 01-07-04 07:06

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> Ifølge diverse motorjournalisters "bog over standardfraser" er den
> garanteret, men ifølge folk der har kørt den skulle den ikke være
> det.

Jeg havde også hørt bemærkningen, inden jeg prøvede den, men oplevede intet.
Derimod var den utrolig præcis i indstyringen og på styretøjet, samt
reagerede lynhurtigt på "justeringer".

\Mandal

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-07-04 10:57

"Brian Fisker [8900]" wrote:

> Jeg havde også hørt bemærkningen, inden jeg prøvede den, men oplevede intet.
> Derimod var den utrolig præcis i indstyringen og på styretøjet, samt
> reagerede lynhurtigt på "justeringer".

Nej, hør nu efter hvad journalisterne skriver, den har V6 motor,
så den kan ikke styre fordi den er for næsetung, basta! Sådan er
det bare og sådan har det altid været, ingen grund til at revidere
den opfattelse..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 01-07-04 11:11

> [...]
>
> Ifølge diverse motorjournalisters "bog over standardfraser" er den
> garanteret, men ifølge folk der har kørt den skulle den ikke være

Var det ikke også det TopGear sagde og demonstrerede?

M.v.h.

Fra : No1

Dato : 01-07-04 13:10

> Var det ikke også det TopGear sagde og demonstrerede?

De kørte en Autodelta tunet 147 GTA (328 hp istedet for 250) rundt
hurtigere end Impreza STi (4WD) og BMW M3 (RWD). Jeg fandt et videoklip
på internettet fra udsendelsen hvor de laver testen, men kan ikke finde
det nu.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-07-04 13:15

"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> skrev i en meddelelse

> [...]
> hurtigere end Impreza STi (4WD) og BMW M3 (RWD). Jeg fandt et videoklip
> på internettet fra udsendelsen hvor de laver testen, men kan ikke finde

Den udsendelse jeg tænker på, bliver GTA'en sammenlignet med en Golf 32 og
et par stykker mere.

M.v.h.

Fra : No1

Dato : 01-07-04 13:38

> Den udsendelse jeg tænker på, bliver GTA'en sammenlignet med en Golf 32 og
> et par stykker mere.

Nå ja, den kan jeg godt huske. Der kørte GTA'en ikke hurtigst svjh. Men
det gør den nok, når den er tunet til 328 hk. Den er i hvertfald
hurtigere end M3 og impreza STi jf. den anden udsendelse.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 01-07-04 17:14

> Den udsendelse jeg tænker på, bliver GTA'en sammenlignet med en Golf 32 og
> et par stykker mere.

Jeg mener at de kom frem til at Golfen var hurtigere, men at de hellere
ville have Alfaen da den bød på¨et eller andet ubeskriveligt. Stort set
samme konklusion som da de prøvede en STi og en Evo8. Evoen var klart
hurtigst, men de ville hellere køre i den anden.
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : Henrik B.

Dato : 01-07-04 17:17

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at de kom frem til at Golfen var hurtigere, men at de hellere
> ville have Alfaen da den bød på¨et eller andet ubeskriveligt. Stort set

Korrekt. Konklusionen var at Alfa i dén grad var ud over sund fornuft - men
at det stadig ville være deres valg. Men de viste samtidig at Alfa'en var
for næsetung og kraftigt understyrende.

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-07-04 06:55

Henrik B. wrote:
> [...]
> at det stadig ville være deres valg. Men de viste samtidig at Alfa'en var

Men sjovere at køre i!
Der er ikke noget praktisk over sådan en bil.

--
Roberto Saldo

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-07-04 19:49

> [...]
> Stort set samme konklusion som da de prøvede en STi og en Evo8. Evoen
> var klart hurtigst, men de ville hellere køre i den anden.

Typisk sammenholdes Alfa 147 GTA med VW Golf 4 R32 og Ford Focus RS. I
denne sammenhæng vinder RS'eren altid på banen pga. den fremragende
køreegenskaber. R32'eren er man normalt vild med pga. lyden og
4-hjulstrækket, men alligevel ser man i de fleste tests at GTA'en løber af
med sejren netop pga. den som Henrik B. skriver - den byder på noget
ubeskriveligt, man normalt kalder for ALFA FEELING :))

Synd den ikke kan følge en Cossie på motorvejen - slet slet ikke... skulle
jeg hilse og sige!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Olesen

Dato : 02-07-04 11:51

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> 4-hjulstrækket, men alligevel ser man i de fleste tests at GTA'en løber af
> med sejren netop pga. den som Henrik B. skriver - den byder på noget
> ubeskriveligt, man normalt kalder for ALFA FEELING :))

Den må du lige forklare lidt nærmere

'Før i dage', der var der mig bekendt 2 ting, som
gjorde en Alfa Romeo lidt speciel.

1) Lyden
2) Køreegenskaberne.

Så hvis lyden er normaliseret, selvom
en stor v6'er altid lyder speciel godt,
og køreegenskaberne i nogles øjne
lidt gumpetunge for hvad man ellers
forbinder med en vaks Alfa, hvad
er det så, der er tilbage ? *S*

Netop en GTA apellere jo til
at være en form for 'drivers car',
og hvis RS'en køre SÅ meget bedre,
så fatter jeg og fatter ikke, at lyden
og noget følelsesladet som
'the alfafeeling' kan være afgørende
i en direkte og afslørende test.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-07-04 14:26

Olesen wrote:

> Netop en GTA apellere jo til
> [...]

Jamen du har da slået hovedet på sømmet når du siger at objektivt
set er Alfa'en ikke den bedste bil. At bilen så alligevel gang på
gang bliver kåret som "den bil journalisten helst vil have med
hjem", tyder på at det at vælge sådan en bil netop ikke er noget
objektivt.

For mig er det at køre Alfa noget rent subjektivt. Selv om jeg
vrider min hjerne tror jeg ikke jeg kan finde et eneste objektivt
argument for at spare sammen til endnu en Sud, det skulle da lige
være noget med at jeg kan forsikre den billigt fordi en del
forsikringer vælger tarif udfra bilens vægt, men selv det er uden
betydning i praksis - jeg ville have en Sud om det så kostede en
formue at forsikre den.

Jeg tror Alfa'en vinder anmeldernes hjerter fordi den generelt er
skæggere end de andre at køre i. Faktisk så underholdende at selv
om en hel stribe at objektive målinger sig at det er tosset, så
vælger anmelderne at ignorere det fordi bilen er skæg. Et eller
andet må det jo være..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Olesen

Dato : 02-07-04 16:43

> [...]
> gang bliver kåret som "den bil journalisten helst vil have med
> hjem", tyder på at det at vælge sådan en bil netop ikke er noget

Okay. Farve, indtræk mv. kan diskuteres og falde
i forskellig smag, men effektiviteten i at komme rundt
på en bane kan vel måles på tiden, og dermed langt
lettere at 'vælge ud fra', når det nu alligevel er rå
power og handling sådanne biler lægger op til ?

> [...]
> om en hel stribe at objektive målinger sig at det er tosset, så
> vælger anmelderne at ignorere det fordi bilen er skæg. Et eller

Det er faktisk samme synspunkter en sportsKA
ofte vælges på...en ellers doven 1.6 motor, men kører
vitterlig som en gocart, -lidt dêt, som gjorde
Mascot'ten elsket.
Så ja, jeg kan godt forstå dit argument, og dog ikke,
for når man har vænnet sig til lyden, og den rå
brutale power i maskinrummet, så mente jeg,
at en 'pro', altså dem som sætter pris på en
meget præcis undervogn (eks. RS), langt
hellere satte pris på de køredynamiske dyder.
Men igen, folk er jo forskellige, og journalister
elsker lyden fra GTA og nok dêt, den er som
en voldsom teenager på banen..

Fra : Fido

Dato : 02-07-04 16:56

On Fri, 2 Jul 2004 17:42:53 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>for når man har vænnet sig til lyden, og den rå brutale power
>i maskinrummet

Kunne du i week-end'en ikke bevæge dig ind i landet og prøve en
ordentlig Alfa Romeo, så du har noget andet end "din søsters" at tale
ud fra! :)
www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=560900033&page=1

Mvh...

Fra : Olesen

Dato : 02-07-04 17:05

"Fido" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne du i week-end'en ikke bevæge dig ind i landet og prøve en
> ordentlig Alfa Romeo, så du har noget andet end "din søsters" at tale
> ud fra! :)

Hehe..jeg skal til noget langt mere spændende lørdag..

Men okay, jeg har også kun min GTA viden ud fra dêt
som motor-pressen skriver, og de er gennemsnitlig ret
ens i deres vurderinger *S*.
Og dên i linket, damn den må være
stor-slem at komme på et værksted med.
Med de km. jeg kører turde jeg slet ikke
tænke på hvad det ville koste at holde sådan
en svend kørende ,) - den er jo trods alt
11 år, og en bekendt har også en 164'er 3.0
af ca. samme årgang. Den har kronisk elfejl
og bagtøjet lyder vitterlig som noget langt ældre.
Men uden tvivl en morsom bil, sådan lige for en weekend
og så 'summer' den jo dejly.

Fra : Fido

Dato : 02-07-04 17:09

On Fri, 2 Jul 2004 18:04:56 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Hehe..jeg skal til noget langt mere spændende lørdag..

Er der nu dækafbrænding igen?

>Men okay, jeg har også kun min GTA viden ud fra dêt
>som motor-pressen skriver, og de er gennemsnitlig ret
>ens i deres vurderinger *S*.

Det var inta møg...

> bagtøjet lyder vitterlig som noget langt ældre.

Nu har bilen forhjulstræk, såh......... :)

Mvh...

Fra : Olesen

Dato : 02-07-04 17:30

> Nu har bilen forhjulstræk, såh......... :)

-så må det være noget andet som rumler/slår
igennem når der skiftes gear.:)

Fra : Cosworth POWER

Dato : 02-07-04 17:29

> Med de km. jeg kører turde jeg slet ikke
> tænke på hvad det ville koste at holde sådan
> en svend kørende ,)

Hvor langt er det da?

Bilen er ikke dyr at holde kørende ifht. en tilsvarende bil i sin klasse....

Fra : Olesen

Dato : 02-07-04 17:44

> Hvor langt er det da?

19-22000 cirka.

> Bilen er ikke dyr at holde kørende ifht. en tilsvarende bil i sin
klasse....

Måske derfor, man ikke har en bil
i dên klasse.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 02-07-04 18:04

> 19-22000 cirka.

Hmm... min Cossie har så rundet 45.000 km på 1 år og 3 mdr.

> Måske derfor, man ikke har en bil
> i dên klasse.

Du skal regne med ca. 1-1,5 kr. pr. km. i reservedele og 1 kr. pr. km. til
benzin. Afskrivningerne er begrænsede når vi taler denne biltype, idet
priserne har nået et niveau, hvor de ikke kommer ret meget under. F.eks. er
prisen på en Cossie steget de sidste 4-5 år!

Fra : Olesen

Dato : 02-07-04 19:27

> Hmm... min Cossie har så rundet 45.000 km på 1 år og 3 mdr.

Er det dên 'med det hele' ?

HVIS, kan du så 'nænne' at køre
så meget i den ?
Havde jeg en specialbil, hvis
det er dên jeg tænker på (italiensk model
med Escort Cosworthmotor i), så villle jeg
nok helt sikkert ha' en Fiat 127 ell. lign.
til den daglige transport, og så spare den
anden ?.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 02-07-04 20:02

> Er det dên 'med det hele' ?

Ik forstået?

> HVIS, kan du så 'nænne' at køre
> så meget i den ?

Ja - ellers havde jeg nok ikke gjort det ;) Der er ikke meget ved at ha'
sådan en bil, hvis den kun må holde i garagen og aldrig blive brugt!

> [...]
> med Escort Cosworthmotor i), så villle jeg
> nok helt sikkert ha' en Fiat 127 ell. lign.
> til den daglige transport, og så spare den

Pengene vokser desværre ikke på træerne ;) Til vinter kører jeg dog i en
anden gammel Sierra - formegentlig Sierra 2,0 GT 4x4.

Fra : Olesen

Dato : 02-07-04 20:13

> Ik forstået?

Erindrer om een med læder, 4hjulstræk og alt i el.
Måske flaskegrøn..
Den jeg tænker på var vidst en italiensk 'udgave'
med alt i udstyr, dog med 'forkert farve' på cossie-motoren ?

> Ja - ellers havde jeg nok ikke gjort det ;) Der er ikke meget ved at ha'
> sådan en bil, hvis den kun må holde i garagen og aldrig blive brugt!

Alt med måde...men ellers ja.
Hvad har den gåed' ?

> Pengene vokser desværre ikke på træerne ;) Til vinter kører jeg dog i en
> anden gammel Sierra - formegentlig Sierra 2,0 GT 4x4.

Er den anden ikke rustbeskyttet ? *S*

Fra : Cosworth POWER

Dato : 02-07-04 20:38

> Erindrer om een med læder, 4hjulstræk og alt i el.
> Måske flaskegrøn..
> Den jeg tænker på var vidst en italiensk 'udgave'
> med alt i udstyr, dog med 'forkert farve' på cossie-motoren ?

Det er da min? 2/1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 Final Edition, fra Italien,
med alt udstyr. Den er ebony og ikke flaskegrøn!

> Hvad har den gåed' ?

124.000 km... nu har den kørt 168.000 km.

> Er den anden ikke rustbeskyttet ? *S*

Jo, men det er syyynd for den :)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-06-04 23:49

Nicolai wrote:

> Det er bare lidt kedeligt at man skal vente til 2006 før Alfa vender
> tilbage til 4wd i deres topmodeller...

Hvorfor det? 4wd vejer ekstra og æder effekt, og da Alfa ikke
ligefrem sigter efter at bygge rallybiler så har jeg svært ved at
se behovet..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Nicolai

Dato : 01-07-04 17:39

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote in message news:<40E3436E.46EC9EEF@carftp.com>...

> Hvorfor det? 4wd vejer ekstra og æder effekt, og da Alfa ikke
> ligefrem sigter efter at bygge rallybiler så har jeg svært ved at
> se behovet..

Nu er det jo ikke en GTA i samme forståelse som den oprindelige GTA,
156 GTA vejer jo mere end 156 2.5 V6, så det er åbenbart ikke lav vægt
Alfa sigter efter. Jeg har ikke selv haft fornøjelsen af at prøve en
GTA, men jeg kan forestille mig at 250+HK gennem forhjulene kan være
et problem og 4wd er Alfa's løsning på det (ifølge de rygter jeg har
hørt).

Den ultimative 158 GTA ville sikkert være bygget i aluminium og have
transaksel, men det sker jo nok ikke..

--
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-07-04 23:57

Nicolai wrote:

> Nu er det jo ikke en GTA i samme forståelse som den oprindelige GTA,
> 156 GTA vejer jo mere end 156 2.5 V6, så det er åbenbart ikke lav vægt
> Alfa sigter efter.

Korrekt. 156 GTA burde efter min mening have heddet 156 QV, som er
den betegnelse Alfa normalt giver deres topmodeller. I samme stil
kunne deres måske kommende 4wd hedde 156 Q4. 156 GTA navnet kunne
de så have brugt på en 156 barberet ned til fx. 1000 kg, så ville
de 250 heste også have haft betydeligt mere magt over tingene..

> Den ultimative 158 GTA ville sikkert være bygget i aluminium og have
> transaksel, men det sker jo nok ikke..

Transakslen behøver den nu ikke, Alfa har før vist at de evner at
bygge forrygende forhjulstrækkere, men den lave vægt er et klart
must i en GTA.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-07-04 19:52

> Hvorfor det? 4wd vejer ekstra og æder effekt, og da Alfa ikke
> ligefrem sigter efter at bygge rallybiler så har jeg svært ved at
> se behovet..

Fordi forhjulstræk mildest talt er røv sygt!!

Fra : Claus Fabritius

Dato : 01-07-04 20:20

> Fordi forhjulstræk mildest talt er røv sygt!!

Eh... Nå.
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-07-04 20:23

> Eh... Nå.

Det har du da selv sagt op til flere gange!

Hvis du tager en tilfældig bil og frit kan vælge mellem forhjulstræk,
baghjulstræk eller 4-hjulstræk, så er den med forhjulstræk da den sidste jeg
vælger!!

Fra : Claus Fabritius

Dato : 01-07-04 20:59

> Det har du da selv sagt op til flere gange!

Det var da jeg kørte RWD ;) Jeg fokuserer ikke så meget på hvilke hjul der
trækker nu som på hvordan bilen kører som helhed.

> Hvis du tager en tilfældig bil og frit kan vælge mellem forhjulstræk,
> baghjulstræk eller 4-hjulstræk, så er den med forhjulstræk da den sidste
jeg
> vælger!!

Problemet er bare at man sjældent kan det. Det optimale må være 4xc4 når man
starter, RWD når man ligger sidelens og FWD når man har fat i vejen og skal
lige ud :)
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : John Sahl

Dato : 01-07-04 20:23

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> wrote in message

> Eh... Nå.

Jeg har nu tendens til at give Thomas ret i forhold til 4x4, jeg er ret
sikker på at en af mine næste biler får 4x4 og turbo, men det bliver
ikke en Ford

/John Sahl
Budapest

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-07-04 22:02

"John Sahl" <mico@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu tendens til at give Thomas ret i forhold til 4x4, jeg er ret
> sikker på at en af mine næste biler får 4x4 og turbo, men det bliver
> ikke en Ford

Basaurus?

-M

Fra : John Sahl

Dato : 01-07-04 22:23

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote i
> Basaurus?

Nu har jeg jo en vis forkærlighed for italienske biler, men noget
som en Subaru WRX STi kunne nok også lokke..

/John Sahl
Budapest, med en hel del Subaru'er drønende rundt.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-07-04 22:41

> Budapest, med en hel del Subaru'er drønende rundt.

De bliver sikkert også kastet i nakken på een!

Fra : John Sahl

Dato : 01-07-04 23:58

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote
> De bliver sikkert også kastet i nakken på een!

Desværre er biler ikke længere billige "her nede" dog stadig
billigere end i DK, her kører dog en hel del fede biler, de fleste
dog på ikke-ungarnske plader.

/John Sahl
Budapest

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-07-04 22:02

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fordi forhjulstræk mildest talt er røv sygt!!

100% enig.

-M
100% RWD

Fra : Fido

Dato : 01-07-04 22:04

On Thu, 1 Jul 2004 23:01:40 +0200, "Morten Lorenzen"

>100% enig.

Det går nu meget godt i en Alfa Romeo 164 QV 24V,
Lancia Thema 832 osv...

Mvh...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-07-04 22:08

> Det går nu meget godt i en Alfa Romeo 164 QV 24V,

Fås også med 4wd (Q4)

-M

Fra : Fido

Dato : 03-07-04 12:59

On Thu, 1 Jul 2004 23:07:35 +0200, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote:

>Fås også med 4wd (Q4)

Ja, det ved jeg - jeg har ejet en '93 AR 164 QV 24V og ejer blandt
andet en '95 AR 164 Q4 idag.

Her er lidt om en fed Alfa Romeo:
www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/npShowArticle.asp?strArtID=123454

Journalisten skriver: "Jeg savner ord. Står blot stille og nyder Alfa
Romeo GT''s forførende former. På billeder ser den godt ud, men da jeg
først gang ser den live hos forhandleren er det en berusende
oplevelse. Alfa GT er simpelthen en af de smukkeste biler på den
rigtige side af 2 mio kr"

Og ellers må man jo vente på den 405 hk's stærke AR158 GTA m/4x4:
"Efterfølgeren til Alfa Romeo 156 vokser på alle ledder. Navnet bliver
158 og bilen præsenteres på Geneve-udstillingen næste forår. Bilen
står på en ny fælles platform udviklet af GM og Saab. Akselafstanden
bliver 280 cm og dermed godt 10 cm længere end i den nuværende
166''''er."

"Benzinmotorerne bygger på aluminiums blokke fra GM, men
videreudviklet af Alfa for højere ydelse og helt rigtige lyd. Der
bliver følgene motoralternativer: n1.8 JTS, 140 hk n1.9 JTS, 160 hk
n2.2 JTS, 190 hk n2.8 V6 JTS, 230 hk n3.2 V6 JTS, 270 hk n1.9 Diesel,
120 hk n1.9 Diesel, 150 hk n2.4 Diesel, 200 hk n3.0 V6 Diesel, 250 hk"

"En del af motorerne vil kunne fås med 4-hjulstræk og godt et år efter
introduktionen ventes en stribe topmotorer bl.a en biturbo version med
405 hk til GTA-versionen af 158. Designet af fronten bliver i stil med
det vi kender fra faceliftet af 166, mens bagenden bliver mere rund i
formerne end den nuværende version..."

Mvh...

Fra : Nicolai

Dato : 03-07-04 19:16

Fido <no@mail.dk> wrote in message news:<0j7de0pgbkanthmo11lvekpsu96evbt906@4ax.com>...

> [...]
> står på en ny fælles platform udviklet af GM og Saab. Akselafstanden
> bliver 280 cm og dermed godt 10 cm længere end i den nuværende

Der er lidt flere gætterier om model udbudet og et par billeder af en
forklædt 158 sportwagon her:
http://www.italiaspeed.com/2004/cars/alfa_romeo/05/158_detail.html

--
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 04-07-04 23:31

"Fido" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Benzinmotorerne bygger på aluminiums blokke fra GM, men
> videreudviklet af Alfa for højere ydelse og helt rigtige lyd. Der

Ja, noget rigtig skrammel er det.....

M.v.h.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 01-07-04 22:25

"Fido" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det går nu meget godt i en Alfa Romeo 164 QV 24V,
> Lancia Thema 832 osv...

Mener nu at huske, at Lanciaen fik mange kommentarer omkring overførslen af
de mange heste gennem forhjulene - og de var ikke alle lige positive.

\Mandal

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-07-04 22:40

> Mener nu at huske, at Lanciaen fik mange kommentarer omkring
> overførslen af de mange heste gennem forhjulene - og de var ikke alle
> lige positive.

M Knudsen har erfaringer med begge biler + Alfa 164 Q4 - måske han vil smide
en kommentar? ;)

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 02-07-04 04:14

> M Knudsen har erfaringer med begge biler + Alfa 164 Q4 - måske han vil
smide
> en kommentar? ;)

Vi kender vist svaret på forhånd ;) - Dog har han rost firhjulstrækket til
skyerne, så mon ikke det er hans foretrukne...

\Mandal, der kører til Alfaens hjemland om 20 min.

Fra : Mogens

Dato : 04-07-04 12:26

On Fri, 2 Jul 2004 05:14:02 +0200, "Brian Fisker [8900]"
<Mandal@FJERNDETTEedb.dk> wrote:

>Vi kender vist svaret på forhånd ;) - Dog har han rost firhjulstrækket til
>skyerne, så mon ikke det er hans foretrukne...

Jow, jow - der er en verden til forskel. Men Q4'eren er langsommere på
papiret på grund af de 200 kg, arrangementet vejer !

>\Mandal, der kører til Alfaens hjemland om 20 min.

God tur :)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-07-04 00:05

Morten Lorenzen wrote:

> 100% enig.

...og som jeg også sagde til Thomas, så husker jeg også at du
kedede dig helt vildt i min forhjulstrækker, jowjow..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-07-04 22:27

> ..og som jeg også sagde til Thomas, så husker jeg også at du
> kedede dig helt vildt i min forhjulstrækker, jowjow..

Jeg siger ikke at jeg kedede mig bag rattet af din Alfasud. - Det var
faktisk ganske sjovt. Men generelt synes jeg ikke om fwd.

-M
100% RWD

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-07-04 06:54

Morten Lorenzen wrote:

> Jeg siger ikke at jeg kedede mig bag rattet af din Alfasud. - Det var
> faktisk ganske sjovt. Men generelt synes jeg ikke om fwd.

Okay, men det skyldes vel ikke så meget at det er FWD, men mere at
de biler du har prøvet med FWD oftest har været lidt kedelige -
det er ihvertfald det jeg er nået frem til for mit vedkommende.
Jeg har prøvet FWD biler der var kedelige og jeg har prøvet RWD
biler der var det samme. Jeg har også prøvet FWD biler der var
skideskægge og jeg har prøvet RWD biler der var det samme. Min
konklussion er at det ikke er trækkets placering der afgør
morskaben, det er bilen som helhed.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 03-07-04 08:01

> Min konklussion er at det ikke er trækkets placering der afgør
> morskaben, det er bilen som helhed.

I bund og grund rigtigt, men i min bog er rwd som udgangspunkt en god start.

-M
100% RWD

Fra : Claus Fabritius

Dato : 03-07-04 12:08

> Jeg siger ikke at jeg kedede mig bag rattet af din Alfasud. - Det var
> faktisk ganske sjovt. Men generelt synes jeg ikke om fwd.

Det lød selvfølgelig heller ikke til at du hyggede dig i Bluebirden ;) Jeg
tror nu mere at det hører sammen med motor og køreegenskaber end de
trækkende hjul. På den anden side behøver en bil ikke en gang være hurtig
for at være helt vildt underholdende at køre i. Jeg mindes fx. at TKrath
morede sig ganske godt i en lille død Uno på vej hjem fra Sverige (Måske
mest fordi det var lidt tragikomisk =)
--
Claus Fabritius

Ultrabillige alufælge søges.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 03-07-04 12:49

> Jeg
> mindes fx. at TKrath morede sig ganske godt i en lille død Uno på vej
> hjem fra Sverige (Måske mest fordi det var lidt tragikomisk =)

Nu m i sgu da lige tage jer sammen -> det kan jo overhovedet ikke
sammenlignes! Tag en gammel spand og tæv den rundt på en grusvej... det er
da meget sjovt, men det har jo overhovedet intet at gøre med om den er fwd
eller rwd. Den bil var en s p a n d hele vejen igennem og imponerende at
den overhovedet kunne køre!

Eksempel: du står med en Alfa 164 3,0 V6 QV 24v og en Alfa 164 3,0 V6 Q4 -
hvilken af bilerne er sjovest at køre i? Q4'eren er det foretrukne valg
pga. 4-hjulstrækket, som gør at den ligger rigtig godt på vejen! QV'eren er
da også en kanon bil - ingen tvivl - men Q4 med 4-hjulstræk er altså en lidt
anden oplevelse, f.eks. i regnvejr eller når du giver den list gas ud af en
rundkørsel. I QV'eren oplever du hvordan bilen trækker i styrtøjet, mens
Q4'eren bare trækker rent ud igennem.... DET er en sammenligning mellem
fwd, rwd og 4wd der kan bruges, og det er den som vi taler om!!! Ikke en
gammel Alfa, Nissan eller Fiat - som da kan være ok underholdende at køre i,
men stod valget mellem fwd, rwd og 4wd i disse biler, så var fwd da
skrottet!!

Fra : Bill

Dato : 05-07-04 08:34

On Sat, 3 Jul 2004 13:48:50 +0200, "Cosworth POWER"
> [...]

>rundkørsel. I QV'eren oplever du hvordan bilen trækker i styrtøjet, mens
>Q4'eren bare trækker rent ud igennem....

Jamen det er da godt du dermed siger at ingen nuværende AR inkl. GTA
udgaverne er noget at skrive hjem om, da de alle er fwd.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 06-07-04 00:32

> Jamen det er da godt du dermed siger at ingen nuværende AR inkl. GTA
> udgaverne er noget at skrive hjem om, da de alle er fwd.

Du forstår jo ikke en meter - jeg opgiver!

--
Thomas Krath

Fra : Bill

Dato : 06-07-04 06:44

On Tue, 6 Jul 2004 01:31:54 +0200, "Cosworth POWER"

Tør øjnene og spis en kiks.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 06-07-04 22:57

"Bill" <nospame@spam.com> skrev i en meddelelse

> Tør øjnene og spis en kiks.

Du er da uden for pædagogisk rækkevidde. - Fjols!

-M
100% RWD

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 06-07-04 23:23

Morten Lorenzen wrote:

> Du er da uden for pædagogisk rækkevidde. - Fjols!

...og den pædagogik du udviser med dit indlæg her må være
ækvivalentet til et spanskrør - "flot"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Bill

Dato : 12-07-04 07:48

On Tue, 6 Jul 2004 23:57:16 +0200, "Morten Lorenzen"

LOL, har du det bedre nu, tude marie?

Fra : Olesen

Dato : 12-07-04 14:04

> LOL, har du det bedre nu, tude marie?

Big Bills sux !

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-04 14:23

> Big Bills sux !

*ROTFLMAO*

M.v.h.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 06-07-04 23:19

> Tør øjnene og spis en kiks.

I denne nyhedsgruppe skriver vi normalt med et venligt sprog til hinanden.
Måske du kunne følge de andre skribenter på dette punkt og så læse mit
indlæg ordentlig, hvorved du vil forstå meningen! Derved vil du opdage at
din konklusion i særdeleshed er forkert.

--
Thomas Krath

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-07-04 00:03

Cosworth POWER wrote:

> Fordi forhjulstræk mildest talt er røv sygt!!

Ja, jeg kan godt huske at du røvkedede dig da du kørte min Sud, du
var faktisk helt stille og sagde næsten ikke et pip..

Jeg har også haft sværget til baghjulstræk som værende det mest
dynamiske, men efter både at have oplevet røvsyge baghjulstrukne
biler og skideskægge forhjulstrækkere er jeg nået frem til at
drivakslernes placering ikke har afgørende betydning for
underholdningsværdien. Dimensionering og typen af hjulophæng har
langt mere at sige for underholdningen end om bilen trækker,
skubber eller bruger alle fire til at komme fremad.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Cosworth POWER

Dato : 02-07-04 08:05

> Ja, jeg kan godt huske at du røvkedede dig da du kørte min Sud, du
> var faktisk helt stille og sagde næsten ikke et pip..

Thomas, din bil var da sjov nok at køre i, men jeg vil da langt hellere ha'
en bil der trækker på de andre hjul end netop forhjulene. Altså man skal jo
se det sjove ifht. motor, alder m.v.! Meget sjovt at dit speedometer f.eks.
ikke virkede og at den larmede sindsygt meget. Nu var det ikke de vilde
sving m.v. jeg nåede at køre i den, men smid det samme over i en Sierra, så
tror jeg nok man falder i søvn...

> underholdningsværdien. Dimensionering og typen af hjulophæng har
> langt mere at sige for underholdningen end om bilen trækker,
> skubber eller bruger alle fire til at komme fremad.

Det er jeg, som skrevet, ikke enig i.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-07-04 11:25

Cosworth POWER wrote:

> [...]
> sving m.v. jeg nåede at køre i den, men smid det samme over i en Sierra, så

Øh, er du ikke igang med at bekræfte mit argument? Først siger du
at det er den samlede pakke der afgør modskaben og efterfølgende
siger du at du tror det ville være søvndyssende hvis det samme kom
over i en baghjulstrukken Sierra. Hvis man holder fast i dit
udgangspunkt om at RWD er sjovere end FWD, så burde det da booste
underholdningen at flytte tingene til en Sierra?!?

> Det er jeg, som skrevet, ikke enig i.

Så må du lige skære det ud i pap for mig, for selv om jeg har læst
dit indlæg en 5-6 gange kan jeg ikke se andet end at du egentlig
giver mig ret. Måske er det bare mig der ikke får læst ordentligt
"indenad"??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Cosworth POWER

Dato : 02-07-04 11:46

> [...]
> udgangspunkt om at RWD er sjovere end FWD, så burde det da booste
> underholdningen at flytte tingene til en Sierra?!?

Hvis du flytter motor og forhjulstræk over.... = gaab!

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-07-04 14:12

Cosworth POWER wrote:

> Hvis du flytter motor og forhjulstræk over.... = gaab!

Okay, så en 120 hk forhjulstrukket Sierra ville være kedelig?

Et eller andet sted kan jeg godt følge dig, men mest fordi jeg
generelt synes en Sierra mangler "dynamik" uanset hvilken ende der
har drivaksler i. Jeg er dog ikke i tvivl om at din Cosworth er af
en helt anden karakter end de "civile" sierraer jeg har haft
prøvet, der er garanteret ikke specielt mange fælles
undervognsstumper mellem din bil og en std. Sierra og så skader
det jo heller ikke at din bil har "fjollet mange hypper", det
sætter sgu altid kulør på tingene..

Hvordan ville dit valg være hvis du skulle vælge mellem en 120 hk
RWD Sierra og fx. en 120 hk FWD Peugeot 205? Ville det stadig være
FWD der var det kedelige, eller kan man sige at resten af "pakken"
har mere betydning for morskaben end om der trækkes for eller bag?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Cosworth POWER

Dato : 02-07-04 14:35

> [...]
> FWD der var det kedelige, eller kan man sige at resten af "pakken"
> har mere betydning for morskaben end om der trækkes for eller bag?

Nu vil mit valg aldrig stå i mellem disse to biler og bilerne er vidt
forskellige og anskaffes til to vidt forskellige formål, så jeg synes det er
svært at sammenligne dem.

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-04 16:42

"Cosworth POWER" <mailto:tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
"Re: Alfa 156 GTA"

> Og??

Hehe - det er nu også min udmelding :D Dog går der et godt stykke tid, inden det
kan komme på tale. Inden da bliver det sgu nok en 2.4 JTDer.

\Mandal

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:129.142.126.212)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-06-04 11:20

"Brian Fisker [8900]" wrote:

> \Mandal, hvis kæreste ikke mener en GTA kan komme på tale - "den kan ikke
> køres af kvinder", påstår hun!

Det er da vist et generelt problem med de 4 hjulede og de
langhårede, det løses nok først den dag der opfindes en bil hvor
hjulene kan rotere som på en indkøbsvogn og hækspoileren er en
rund stang..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-07-04 16:11

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNDETTEedb.dk> skrev i en meddelelse

> \Mandal, hvis kæreste ikke mener en GTA kan komme på tale - "den kan ikke
> køres af kvinder", påstår hun!

Med al respekt for både din kæreste og ejere af bilen. Den kan nemlig
sagtens køres af kvinder. - Hvis man kører den som en almindelig bil, så
kører den altså også som en almindelig bil. Alt for lækker gearkasse og fin
køreposition, men i min bog ville jeg stadig vælge en Ford Escort RS
Cosworth pga. pris, anvendelighed, turbo og 4wd.

-M

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 01-07-04 17:28

> [...]
> køreposition, men i min bog ville jeg stadig vælge en Ford Escort RS
> Cosworth pga. pris, anvendelighed, turbo og 4wd.

Det har jeg forklaret hende - dog havde hun svært ved at tro mig lige efter,
jeg havde lånt den :D Jeg snakkede jo ikke om andet end motorlyd,
køreegenskaber og acceleration! Jeg må sgu nok hellere overtale "du ved
hvem" til at lade mig give kæresten en tur i den :D

\Mandal

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-07-04 19:21

> Jeg må sgu nok hellere overtale "du ved
> hvem" til at lade mig give kæresten en tur i den :D

Der er ikke andet for :)

-M

Fra : Cosworth POWER

Dato : 01-07-04 19:53

> gearkasse og fin køreposition, men i min bog ville jeg stadig vælge
> en Ford Escort RS Cosworth pga. pris, anvendelighed, turbo og 4wd.
^^^^^^^^
YEAH! Den er også laaangt hurtigere og man oplever også køreglæden på en
helt anden vildere måde :)