Undren over et synsforløb ;)
Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-06-04 20:18

G'aften i hytterne

Kan i huske jeg mente at et syn på 5 minutter er et værdiløst syn ?

Det mener jeg skam stadigvæk - på trods af at jeg vist selv fik lidt
glæde af det ;)

Min Sierra DOHC gik gennem syn i går - dog betinget - i Vordingborg,
på kun 5 minutter !

(søndag aften var der en tid at finde til næste dag)

Om det så var hende den langhårede der snakkede ham fanden et døvt øre
af, eller gjorde gutten febrilsk, tjaehhh, det ved jeg nu ikke, men
fakta er at det gik som i Fakta

Besynderligt nok, sagde han ikke noget til ratstammebøsningen, som på
denne bil, raller langt mere end på nogle af de sierra'er jeg har
været til syn med, og hvor de dumpede bilen på den konto - spøjst

Og pokker mig om ikke Computeren har fundet sig selv igen - sidst
måtte vi låne en anden for at få den til at forurene tilstrækkeligt
lidt - nu virker den sgu' som den skal ? mere spøjst

spise-sedlen var godnok ikke ret lang, når man tænker på at der intet
(!) er lavet ved bilen siden synet for 2 år siden

Intet - skal tages meget bogstaveligt - bremserne var stadig 100%
iorden, styretøjet ligeså. Der har nu heller ikke været noget at
mærke på bilen - og den klarer sgu' stadig 13.5 på literen, trods en
noget alderstegen kilomteterstand (376.000km)

2 pærer 12volt 5w , og 2 støddæmpere - så blev den fit for fight 2 år
mere ;)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-06-04 21:32

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Kan i huske jeg mente at et syn på 5 minutter er et værdiløst syn ?

Jepper. Det var vist dengang der kom en _ret_ heftig debat ang. en garage-Sierra
fra '82 right? :)

> Min Sierra DOHC gik gennem syn i går - dog betinget - i Vordingborg,
> på kun 5 minutter !

Tillykke med det :) Dog skulle du nok have fået lidt mere for dine penge

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-06-04 21:45

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Jepper. Det var vist dengang der kom en _ret_ heftig debat ang. en garage-Sierra
>fra '82 right? :)

Jeg tror det var en af de Knudsenske biler ;)

>Tillykke med det :) Dog skulle du nok have fået lidt mere for dine penge

Tjaehhhh....... Nu sendte jeg jo den langhårede afsted, så jeg kunne
bruge min tid bedre ;)

hun grinte sgu godt af ham ... hun har det med at bruge kvindelist når
hun er til syn med en bil - du ved spille ret uvidende, men alligevel
interesseret i hvad der sker.

........ han mente da at have set hende før dernede

Det har han også, når hun er der med Turistbusser ;)

( Tabt bag en vogn, kan man ikke just påstå med nogensomhelst rat )

--
jan@Stevns.Net

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 30-06-04 09:11

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

Har også altid undret mig over de syn. Nogle huske måske at jeg fik godkendt
med 7 fejl? Og andre biler i væsetligt bedre stand bliver kasseret.

Det er 10% bil, og 90% synsmand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 30-06-04 10:00

jan@stevns.net <jan@stevns.net> wrote:

> Min Sierra DOHC gik gennem syn i går - dog betinget - i Vordingborg,
> på kun 5 minutter !

Min løve tog det heller ikke meget mere end 5 minutter at få synet, også
i Vordingborg. Den blev kigget i gabet, lavet bremsetest, kigget under
maven, tjekket styre-/bære-kugler, samt bremseslanger, en tur rundt om
bygningen og så var jeg afsted igen med 0 fejl :)

En 5W pære, en ny forrude og nye bremseklodser bagpå kostede det mig.

--
-René
Peugeot 306HDI med 235kkm på bagen.