Omregistering af bil, syn?
Fra : Ulrich

Dato : 29-06-04 16:56

Jeg har købt en ældre bil af en ven,
bilen skulle have været til syn sidste md.
Fætteren er fra '88
Kan jeg omregistrere bilen på motorkontoret uden syn?
Forstået på den måde at jeg vil så få en indkaldelse til syn bagefter.

Hvad siger panelet

--
Hygge Ulrich

Fra : Torben Madsen

Dato : 29-06-04 17:06

"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan jeg omregistrere bilen på motorkontoret uden syn?
> Forstået på den måde at jeg vil så få en indkaldelse til syn bagefter.

Nej - når datoen for syn er overskredet, så kan den ikke omregistreres. Du
skal enten pille pladerne af den og lave den klar til syn og så få plader på
den igen, med den merudgift til pladerne, som det giver, eller også skal du
lade den være indreg. i vennens navn indtil den er synet. Det er en noget
billigere løsning. Normalvis har man i øvrigt 3 uger til at omregistrere
bilen efter køb, medmindre andet er aftalt. Dem kunne du jo måske nok nå at
få den lavet klar og synet i....

mvh
Torben Madsen

Fra : KubikH

Dato : 29-06-04 18:39

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse

> Nej - når datoen for syn er overskredet, så kan den ikke omregistreres.

Ikke helt korrekt!!
Det er ikke indkaldelsesdatoen der er afgørende.
Det der betyder noget, er hvornår den sidst er synet.
Er det mere end 2 år siden, er der ikke noget at gøre, så skal den synes
først.
Er det mindre end 2 år siden den er synet, kan du bare omregistrer den, og
så får du en skrivelse.
Den fortæller at bilen er indkaldt allerede, og at du har pligt til at syne
den.
God fornøjelse.
Niels

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 29-06-04 19:15

KubikH wrote:

> [...]
> den, og så får du en skrivelse.
> Den fortæller at bilen er indkaldt allerede, og at du har pligt til

Kan du så lige forklare hvorfor en bekendt der lige har købt en Toyota
Corolla der er synet for 20 måneder siden får følgende besked ved forsøg på
omregistrering fredag i sidste uge. køretøjet har termin til periodisk syn
maj - lige årstal, så den skal synes inden omregistrering??

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg