Rensning af fælge
Fra : Bill

Dato : 29-06-04 13:38

Som subj. siger hvordan gøres dette bedst og effektivt?

Er der specielle produkter/klude/metoder der kan anbefales?

pft

Fra : Tobias Larsen

Dato : 29-06-04 15:51

"Bill" <nospame@spam.com> skrev i en meddelelse
> Som subj. siger hvordan gøres dette bedst og effektivt?
>
> Er der specielle produkter/klude/metoder der kan anbefales?
>
> pft

Alaska/basta laver noget på spray, det skal sprøjtes på og sidde i få
munutter, derefter fåe fælgene lige en tur med en børste og tilsidst en byge
vand. De bliver skinnende blanke.

Tobias

Fra : Niels Skaaning

Dato : 30-06-04 12:30

"Tobias Larsen" <Fup@123.dk> wrote in message

> [...]
>
> Alaska/basta laver noget på spray, det skal sprøjtes på og sidde i få
> munutter, derefter fåe fælgene lige en tur med en børste og tilsidst en

Og det er ikke særligt godt - i hvert fald ikke til noget, der har siddet
længere. Turtle laver noget, der dur.

NS

Fra : TGD

Dato : 29-06-04 18:08

"Bill" <nospame@spam.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Er der specielle produkter/klude/metoder der kan anbefales?

Har prøvet med alt muligt og har ikke fundet noget jeg synes er perfekt -
fælgene er næsten aldrig blevet renset, men fik så balanceret og sporet
bilen hos AGL for en del år siden, der havde de noget i en spand de lige
sjaskede på og skidtet løb af, af sig selv, så hvis du bor i hærheden af en
AGL så spørg dem.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-06-04 20:26

Bill wrote:
> Som subj. siger hvordan gøres dette bedst og effektivt?
>
> Er der specielle produkter/klude/metoder der kan anbefales?

FDM havde en test sidste år, hvor konklusionen var, at FDM's eget og Shell
fælgrens var de to der virkede bedst...

Jeg synes personligt, at Shell Fælgrens er det på markedet der virker bedst

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Per Sørensen

Dato : 29-06-04 21:19

Würth har noget på spray der er særdeles effektiv. Jeg har aldrig prøvet
noget der virker bare halvt så godt. Har tidligere prøvet utallige (følgende
er i skabet, men ryger ud til storskrald næste gang; Basta, Shell, Simoniz,
Alaska, Statoil og FDM's) Intet kommer bare i nærheden af det fra Würth.

Ved faktisk ikke hvor det kan købes. Jeg får det ved et klargøringsværksted,
hvor jeg få min spray fyldt for en 50'er. Vand på - Spray og vent 5
minutter - Tør med twist eller anden blød klud - Skyl med vand. Voila -
Pænere end nye.

mvh Per

Fra : Lau

Dato : 30-06-04 09:36

> Würth har noget på spray der er særdeles effektiv. Jeg har aldrig prøvet
> noget der virker bare halvt så godt.

Enig - det er noget kradsbørstigt stads og sindsygt effektivt. Jeg prøvede
det en gang og var vildt imponeret, men fik i samme omgang at vide at det
ikke måtte sælges til private, da det er "smågiftigt".

Det er 10-14 år siden, og det være det er lavet om siden - såå?

Ved jævnlig rensning af fælge - fx ved hver bilvask, så virker al det alm.
"dødelige" fælgrens ganske fornuftigt. Til de "ikke vedligeholdte" fælge
ville jeg forsøge at finde noget Würth.

vh
Lau