Bilen lugter.
Fra : Work all day

Dato : 29-06-04 08:07

Hej alle sammen.

Her i sommervarmen ! - er min bil begyndt at lugte som en gammel sur pizza
inde i kabinen.

Og da jeg ikke har haft pizza liggende i bilen, må lugten jo stamme et andet
sted fra. Har bemærket at der kommer vand ind over ved passagerdøren når det
regner, men kan lugten komme herfra ?

Er der en effektiv måde at fjerne dårlig lugt på ?

Mvh

Kim
Odense

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-04 08:18

Har bemærket at der kommer vand ind over ved passagerdøren når det
> regner, men kan lugten komme herfra ?

Avs ja så står det og rådner under dine måtter :o/
Du er heldig at det ikke er vinter der er sådan noget umuligt at få tørt
igen...
Lidt atamon burde tage lugten vil jeg tro + rigelig med udluftning..

Mvh
Morten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-06-04 08:20

Work all day wrote:
> Hej alle sammen.
>
> Her i sommervarmen ! - er min bil begyndt at lugte som en gammel sur pizza
> inde i kabinen.

Hvordan lugter en sur pizza?

> Og da jeg ikke har haft pizza liggende i bilen, må lugten jo stamme et andet
> sted fra. Har bemærket at der kommer vand ind over ved passagerdøren når det
> regner, men kan lugten komme herfra ?

Sagtens, hvis der vokser svampe og alger i tæpperne.

> Er der en effektiv måde at fjerne dårlig lugt på ?

Først skal du stoppe årsagen, dvs vandindtrængningen.
Det kan være at plastmembranen i døren er flækket.
Er det en ældre bil?

Bagefter kan du bekæmpe symptomerne med feks Rodalon fra Matas.
Det har jeg succefuldt brugt imod en væltet mælk (prøv at forestille
dig sommehede og rådden sur mælk) i bunden af mine forældres bil.

--
Roberto Saldo

Fra : Elbarto

Dato : 29-06-04 10:50

"Work all day" <No@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> regner, men kan lugten komme herfra ?
>
> Er der en effektiv måde at fjerne dårlig lugt på ?

Febreze eller hvad det hed man kunne engang få sådan noget lugtfjerner
spray
Vi har med held fjernet lugten af diesel fra en golf td hvor der var væltet
15-20 liter ud bag i

Elbarto Simpsoniac

Fra : TGD

Dato : 29-06-04 15:33

"Work all day" <No@mail.invalid> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
andet
> sted fra. Har bemærket at der kommer vand ind over ved passagerdøren når

Start med at få ordnet det.

> Er der en effektiv måde at fjerne dårlig lugt på ?

Et glas med vat godt fugtet i eddike, har lige gjort det i kasketten med
godt resultat.

Fra : TGD

Dato : 30-06-04 05:00

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Et glas med vat godt fugtet i eddike, har lige gjort det i kasketten med
> godt resultat.

En update fjern glasset med eddike når lugten er væk... eller skal du
leve med eddike lugten i 1-2 dages tid det har jeg lige fundet ud af.