varevogne med sæder bagi
Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 20:42

Er der nogle der ved hvordan det kan lade sig gøre, at der er varevogne på
gule plader der har sæder bagi når det er privat kørsel? Tager de bare
chancen eller hvad.

mvh

michael

Fra : HKN

Dato : 28-06-04 21:09

"basse" <m> wrote in message
> Er der nogle der ved hvordan det kan lade sig gøre, at der er varevogne på
> gule plader der har sæder bagi når det er privat kørsel? Tager de bare
> chancen eller hvad.

Nej, det er køretøjer med en begrænset ret til at bruge bagsæderne - f.eks
filmproduktionsselskaber kan erhverve en gulpladebil med bagsæder monteret,
da bagsædet skal bruges til f.eks kameramand mv. under optagelser. Hvis de
bliver stoppet med hele familien bagi, så vanker der

Mvh

Henrik

Fra : Basil

Dato : 28-06-04 21:21

> [...]
> bagsæder monteret, da bagsædet skal bruges til f.eks kameramand mv.
> under optagelser. Hvis de bliver stoppet med hele familien bagi, så

Der er et par finter, netop med dette, som jeg ikke kender, men min boss
satte sig ind i det, da han selv så på ny bil (bus).
Der er også noget med at når taget kan hejses er det til camping, og
afgiften er mindre.
Kai

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-06-04 05:57

Basil wrote:
> Der er også noget med at når taget kan hejses er det til camping, og
> afgiften er mindre.

Ja, og der skal være sovepladser...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Leonard

Dato : 29-06-04 10:08

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>Ja, og der skal være sovepladser...

samt køkken.
--
Leonard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-06-04 10:05

Leonard wrote:

> samt køkken.

Jep..

LOL

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : TGD

Dato : 29-06-04 15:31

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> samt køkken.

Såvidt jeg har læst mig frem til er der kun "krav" om vask...

Fra : Verner Johnsen

Dato : 28-06-04 21:40

On Mon, 28 Jun 2004 21:41:34 +0200, "basse" <m> wrote:

>Er der nogle der ved hvordan det kan lade sig gøre, at der er varevogne på
>gule plader der har sæder bagi når det er privat kørsel? Tager de bare
>chancen eller hvad.

Ikke nødvendigvis.

Indtil omkring 1997 var busser til privat anvendelse afgiftsfrie, og
derfor indregistrerede på gule nummerplader.
Derefter kunne man stadig få busser med reduceret sædeantal godkendt
til transport af kørestolsbrugere uden afgift, og derfor leveret på
gule nummerplader.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Leonard

Dato : 28-06-04 23:44

Verner Johnsen <vejoh@post10.tele.dk> wrote:

>Derefter kunne man stadig få busser med reduceret sædeantal godkendt
>til transport af kørestolsbrugere uden afgift, og derfor leveret på
>gule nummerplader.

Det kan man stadig!
Kørestolsbrugere, musikere og film/tv-produktionsselskaber kan få
afgiftsfritagelse på nedstolede 10-pers. busser. Reglerne er blevet
strammet lidt, så der skal kunne placeres 10 sæder m. lovpligtige
seler, nødudgange osv. Men det kan lade sig gøre i ret små biler.
--
Leonard