Udretning af alufælge???? PLEASE:-)
Fra : Rasmus

Dato : 28-06-04 16:09

Hej NG

Er der nogen der ved om det er muligt at få rettet nogle alufælge ud? (hvis
ja, hvor?)

Situationen er den, at jeg har købt dem brugt af en bandit som påstod de
ikke var skæve...
Jeg kunne ikke umiddelbart se der var noget i vejen med dem da jeg gennemgik
dem, så jeg tog ham på ordet.

Da jeg så får dem installeret på bilen, så ryster det i rattet... så kører
man og får dem afbalanceret og her oplyser de mig om at de to fælge er slået
skæve... enten ved at den tidligere ejer har kørt ned i et hul i vejen eller
over en kansten eller lignende... der er i hvert fald et næsten lige stykke
på ca. 3-5 cm på hver fælg.

Dækcenteret foreslår at vi monterer dem på baghjulene for at undgå rystelser
i rattet... men de kører stadig ikke helt optimalt.

Findes der ikke nogen som har en maskine eller noget værktøj som kan udjævne
det lige stykke? Hvis de kan blive slået skæve ved et hul i vejen må man da
også kunne "bøje" dem tilbage eller hvad?

På forhånd tak

-Rasmus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-06-04 16:52

Rasmus wrote:
> Er der nogen der ved om det er muligt at få rettet nogle alufælge ud?
> (hvis ja, hvor?)

Der findes i hvert fald en i både Viborg og Silkeborg...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Rasmus

Dato : 28-06-04 17:15

Er det en kæde eller er der tale om et særligt værksted og er det dyrt?

Bor selv nær København, så jylland er lidt langt at køre for at få rettet
fælgene....

-Rasmus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-06-04 17:27

Rasmus wrote:
> Er det en kæde eller er der tale om et særligt værksted og er det
> dyrt?

Det er to forskellige værksteder...
Ved ikke hvad det koster...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-06-04 20:51

"Rasmus" <rasmuscorsa@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse news:ouXDc.19631$Vf.1062544@news000.worldonline.dk...
> Er det en kæde eller er der tale om et særligt værksted og er det dyrt?
>
> Bor selv nær København, så jylland er lidt langt at køre for at få rettet
> fælgene....
>
> -Rasmus

Der har tidligere været henvisninger her i gruppen til en der kalder sig
fælgsmeden og som bor et eller andet sted omkring Ringsted - prøv
at søge i google groups.
Alternativt er der jo http://www.lmopretning.dk/ - og man kan vel sende
fælgene, hvis ikke du gider køre helt til Silkeborg.

/Jakob

Fra : Bufas

Dato : 01-07-04 14:09

"Rasmus" <rasmuscorsa@FJERNhotmail.com> skrøv in news:ouXDc.19631
$Vf.1062544@news000.worldonline.dk:

> Er det en kæde eller er der tale om et særligt værksted og er det dyrt?
>
> Bor selv nær København, så jylland er lidt langt at køre for at få rettet
> fælgene....

Hey Rasmus !

John Lykke Gregersen, Bøssemagervej 5B, 8800 Viborg er et enmandsfirma.
Prisen er svær at udtale sig om, da det jo kommer an på, hvordan fælgen er
skæv. Men et bud vil være 500,- kr/fælg. Man kunne jo evt. sende fælgene
til Jylland.

/Bufas

--
www.bufas.dk

Fra : Rasmus

Dato : 01-07-04 21:35

Ok, super tak for hjælpen... jeg vil give ham et ring

Har selv været i kontakt med Chips-Away og de anslog det ville koste ca.
1000 kr pr fælg.... hvilket man jo kan købe en ny for...

mvh

Rasmus

Fra : Klaus G.

Dato : 28-06-04 18:56

> [...]
eller
> over en kansten eller lignende... der er i hvert fald et næsten lige

Selv ved køb hos privat er der en købelov. Hvis du kan bevise at sælger var
opmærksom på "manglen" ved disse fælge, ja så kan du få dine penge igen.
Hvis du altså gider at hive ham i retten. Du kan jo evt. prøve at oplyse ham
om dette, og se hvad han siger til det, kan være han indser at han har
"tabt".

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Rasmus

Dato : 29-06-04 11:17

Jeg er klar over problemstillingen. Jeg har oplyst sælger om det faktum at
han under handlen bevidst har afgivet urigtige oplysninger og der således er
tale om svig. Da en svigagtig handling umiddelbart resulterer i en
ugyldighed af handlen, bør han jo lade handlen gå tilbage... dette vil han
ikke kommentere på og han vil naturligvis ikke lade handlen gå tilbage. Da
jeg desværre var så uforsigtig at købe af person med "hemmeligt" mobilnummer
og alene kender hvilken boligblok han bor i...(ikke den præcise adresse),
vil det nok være en for stor kamp for at finde han sande identitet og når
den er fundet, vil en retssag jo alene kunne forholde sig til min påstand
mod hans... hvor han selvfølgelig vil påstå at fælgene intet fejlede da han
solgte dem

Der vil desværre altid være uærlige sælgere, men heldigvis er det jo ikke
hver gang man handler at man oplever det.
Det eneste man som køber kan gøre er jo at udvise fornøden agtpågivenhed og
undersøge varen efter bedste evne, eller som det på jurasprog hedder "caveat
emptor".... men selv de mest forsigtige købere vil jo opleve "lemons" engang
imellem.

-Rasmus