Photoblocker igen på banen.
Fra : Lars G

Dato : 28-06-04 16:07

Hej

Så har Berlingske Tidende testet Photoblocker . . . . kan i gætte
resultatet ?

http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=456756/

Mvh
Lars G

Fra : petersen_michael

Dato : 28-06-04 19:49

"Lars G" <lbg_@_adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Så har Berlingske Tidende testet Photoblocker . . . . kan i gætte
> resultatet ?
>
> http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=456756/
8< snip >8
Det lyder næsten for godt til at være sandt, og det er det heller ikke.
8< snip >8

Hvad er det for noget ordsalat..
Det lyder næsten for godt til at være sandt, og det er det også.
- - = +

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Bo Ramsing

Dato : 28-06-04 20:39

Fra Tyskland kender jeg problematikken med diverse anretninger til at snyde
fotofælder. Modlys ved blits fra radarfælde, spray, folie osv osv.
Problemet er hver gang, at billedet i første øjeblik ser ubrugeligt ud når
det bliver fremkaldt, men med et alm. billedbehandlingsprogram på pcén, er
den venlige betjent uden problemer istand til at hente konturene (de
stansede bogstaver og tal) fra nummerpladen frem. Og så bliver det rigtigt
dyrt, da disse manipulationer er forbudt syd for grænsen. Eneste alternativ
er en klar plexiglasplade foran nummerpladen og så modlys, spray osv osv.
Hvis man bliver stoppet med en sådan, er det også den store tegnebog der
skal frem.
Det er billigere at kører fornuftigt, men indimellem har jeg også svært ved
at se fornuften i at kører 80 på en øde, lige, lang landevej uden
tilkørselsveje fra højre og venstre. Dem har vi en del af her hvor jeg bor,
men vi har så sandelig også nok af de flinke betjente der ligger på lur. Jeg
erkender blankt, at hvis jeg kunne finde det rigtige mod blits og laser, så
ville jeg bruge det.
Mvh
Bo