Opel Vectra og tandrem ???
Fra : Soliema

Dato : 28-06-04 14:05

hejsa i gruppen..
jeg var ude for noget meget træls igår, kom kørens med 130 kmt ud af
motorvejen og lige pludselig ville motoren ikke tage gas....

jeg fandt så ud af, at min tandrem desværre var røget sig en tur, selv om
der skulle være længe til at den skulle skiftes...

mit spørgsmål er:
kan min motor ryge, ved sådan en tur??
jeg har en opel vectra fra 90, 1,6S

MVH
Anne Mette

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 14:23

"Soliema" <soliema@(cykel)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> kan min motor ryge, ved sådan en tur??

> jeg har en opel vectra fra 90, 1,6S

Nej, din kan ikke.... Bare ned og få smidt en ny rem på :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94 <- nysynet :)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-06-04 14:17

Bjørn wrote:
> "Soliema" <soliema@(cykel)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, din kan ikke.... Bare ned og få smidt en ny rem på :)

Er det ikke fortrinsvis 1.3 mit einspritzung?

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 14:57

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke fortrinsvis 1.3 mit einspritzung?

C14NZ (1.4i) er den eneste af Opels 8v-maskiner der klapper ventilerne :)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-06-04 14:49

Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> C14NZ (1.4i) er den eneste af Opels 8v-maskiner der klapper ventilerne :)

Det var den jeg tænkte på.

--
Roberto Saldo

Fra : TGD

Dato : 28-06-04 17:25

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Det var den jeg tænkte på.

Der findes da hellere ikke en 1,3 I ?

Fra : Christian Hansen

Dato : 28-06-04 22:50

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message

> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> <KLIP>

> Der findes da hellere ikke en 1,3 I ?

Det gør der faktisk - dog er de temmelig sjældne :)
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-06-04 06:57

TGD wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> <KLIP>

> Der findes da hellere ikke en 1,3 I ?

Nej det ville hedde 1.3E for Einspritzung.

--
Roberto Saldo

Fra : Olesen

Dato : 28-06-04 14:19

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> "Soliema" <soliema@(cykel)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, din kan ikke.... Bare ned og få smidt en ny rem på :)

Meget fikst.
Men hvad med kompressionen egentlig ?
Er der helt åbent eller lukket i cylindren ?

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 15:04

> "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Meget fikst.
> Men hvad med kompressionen egentlig ?
> Er der helt åbent eller lukket i cylindren ?

Det skader ikke...

Jeg har ført set en 1.3s hvor den havde nappet op til flere møre tænder af,
der skulle der bare en ny rem på - så kunne den igen.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-06-04 16:15

Mon, 28 Jun 2004 16:03:41 +0200, skrev "Bjørn"
<bjorn[at]norgaardsweb.dk>, på 32 linier, i
<40e022cc$0$256$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

>"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

>Det skader ikke...
>
>Jeg har ført set en 1.3s hvor den havde nappet op til flere møre tænder af,
>der skulle der bare en ny rem på - så kunne den igen.

man skal bare huske og skifter remhjulene også
Det er derfor de springer før tiden.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : edob

Dato : 28-06-04 20:22

> man skal bare huske og skifter remhjulene også
> Det er derfor de springer før tiden.

Hvad er det ved et gammelt remhjul, som får tandremmen til at springe?

v.h. frank

Fra : Rasmus

Dato : 28-06-04 21:59

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote in message

> Hvad er det ved et gammelt remhjul, som får tandremmen til at springe?

Han mener måske remstrammeren?

mvh
Rasmus

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-06-04 13:58

Mon, 28 Jun 2004 22:58:38 +0200, skrev Rasmus, på 15 linier, i
<40e08679$0$220$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

>"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote in message

>Han mener måske remstrammeren?

Remstrammeren er ikke til og stramme remmen.
Der bruger man vandpumpen

Feks står der i motorrummet på min egen.

"Rem skiftet 26/6-04 holder 4 år eller 60000 km
næste gang skiftes remhjul"

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-06-04 13:56

Mon, 28 Jun 2004 21:21:53 +0200, skrev edob, på 9 linier, i
<40e06fd5$0$279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, :

>Hvad er det ved et gammelt remhjul, som får tandremmen til at springe?
>
>v.h. frank

De bliver slidt.
specielt det nederste hvor der (Efter huskeren) kun er 9 tænder på.

--
MVH Karsten
Horsens