/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Gæt bilen!
Fra : Tackleberry


Dato : 27-06-04 19:19

http://foto.inbox.lv/jancis156/3d/5masasv.jpg

(Jeg ved det ikke.)

Tackleberry.



 
 
Olesen (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 27-06-04 19:27


"Tackleberry" <COP@academy.com> skrev i en meddelelse
news:40df0f98$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://foto.inbox.lv/jancis156/3d/5masasv.jpg
>
> (Jeg ved det ikke.)
>
ligner noget computeranimeret noget.



Ukendt (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-06-04 08:50

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:40df1160$0$290$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tackleberry" <COP@academy.com> skrev i en meddelelse
> news:40df0f98$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > http://foto.inbox.lv/jancis156/3d/5masasv.jpg
> >
> > (Jeg ved det ikke.)
> >
> ligner noget computeranimeret noget.

Animeret er vist et forkert udtryk ;)


--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94 <- skal til syn kl. 14.40
- Nu med 2½" rustfri Mantzel udstødning ;)
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



CDK (27-06-2004)
Kommentar
Fra : CDK


Dato : 27-06-04 20:06

Tackleberry wrote:
> http://foto.inbox.lv/jancis156/3d/5masasv.jpg
>
> (Jeg ved det ikke.)

Det tror jeg jeg ved - det er et computerlavet 3d billede... læg mærke
til adressen: ".../3d/..."

/Christian.

Jørgen M. Rasmussen (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 27-06-04 20:35


"CDK" <kriller@R-E-M-O-V-E-T-H-I-Ssofthome.net> skrev i en meddelelse
news:40df1aad$0$221

> Det tror jeg jeg ved - det er et computerlavet 3d billede... læg mærke
> til adressen: ".../3d/..."
>
Uanset hvad er det godt lavet, og der er lagt lidt tid i det.
http://foto.inbox.lv/jancis156/3d/5masplata2.jpg

Der er noget Corvett over den.



martin (28-06-2004)
Kommentar
Fra : martin


Dato : 28-06-04 06:58


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message
news:40df212f$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "CDK" <kriller@R-E-M-O-V-E-T-H-I-Ssofthome.net> skrev i en meddelelse
> news:40df1aad$0$221
>
> > Det tror jeg jeg ved - det er et computerlavet 3d billede... læg mærke
> > til adressen: ".../3d/..."
> >
> Uanset hvad er det godt lavet, og der er lagt lidt tid i det.
> http://foto.inbox.lv/jancis156/3d/5masplata2.jpg
>
> Der er noget Corvett over den.


Der i helt sikkert "pillet ved biledet bagefter.

Læg mærke til front spoileren, hvis man kikker ordentligt efter kan man
se at bilen er fotrgraferet udenfor, ( der kan ses et spejl billede af et
træ)..

martin



Ukendt (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-06-04 07:45

On Mon, 28 Jun 2004 05:58:22 GMT, "martin" <martin@hotmail.com> wrote:

> Læg mærke til front spoileren, hvis man kikker ordentligt efter kan man
>se at bilen er fotrgraferet udenfor, ( der kan ses et spejl billede af et
>træ)..

Nu kan man faktisk godt lave et spejlbillede i en 3d-model på
computeren. Så man behøver ikke gå udenfor for at få et træ til at
spejle sig i bilen


Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it - Life of Brian
Hent Webgallery V3 her.

Thomas Strandtoft (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 28-06-04 11:15

martin wrote:

> Der i helt sikkert "pillet ved biledet bagefter.

Nej, der er pillet ved billedet fra start til slut. Check
<http://foto.inbox.lv/jancis156/3d>, der kan du også se nogle af
de tidligere stadier..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Thomas Strandtoft (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 27-06-04 22:05

Tackleberry wrote:

> (Jeg ved det ikke.)

Det er ikke godt at vide hvad der er inspirationen, men
vedkommende er skrap med et CAD program..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Tackleberry (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Tackleberry


Dato : 28-06-04 14:24

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:40DF365F.31F8294E@carftp.com...
> Tackleberry wrote:
>
> > (Jeg ved det ikke.)
>
> Det er ikke godt at vide hvad der er inspirationen, men
> vedkommende er skrap med et CAD program..

Hvis nu man byggede en bil efter eget hoved, eksempelvis denne, hvor svært
er det så at få den godkendt til brug på danske veje?
Nu var der eksempelvis på TV et indslag om en kinesisk importeret ATV, som
er ved at komme på plader her i Dk.
Tilsyneladende går det meget let i USA at få plader på en hjemmekonstrueret
bil. (Se programmet "MonsterGarage").
I Sverige har man også en mere liberal holdning til hjemmelavede/ændrede
køretøjer.
Men mon ikke det har med statens indkassering af reg.afgifter at gøre?
Det kunne være interessant at bygge replicas af div. sportsbiler. Jeg ved,
at Lamborghini Countach 5000 er et meget brugt emne i USA til bygning af
replicas.
Normalt bygges den om rammen fra en Pontiac Fiero. Andre Lamboghinier har
også stået model til replicas, men Countachen
Jeg ved, at det skriger langt væk af plastik og glasfiber, men den er jo
kult den bil.
Denne her kunne også være sjov at bygge op;
http://www.seriouswheels.com/1998-Lamborghini-Diablo-Roadster-VT-b-ra.htm

/J.



Thomas Strandtoft (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 28-06-04 18:25

Tackleberry wrote:

> Hvis nu man byggede en bil efter eget hoved, eksempelvis denne, hvor svært
> er det så at få den godkendt til brug på danske veje?

Det kommer an på den måde man angriber det på. Hvis du går igang
fra bunden af og laver en helt ny 2004 bil, så skal du igennem
møllen med at få konstruktionen typegodkendt. Discovery kørte en
serie med tilblivelsen af Lotus Elisen på et tidspunkt og det var
ikke småting der var af regler den skulle opfylde.. Som
privatperson tror jeg det er tæt på en umulig opgave..

Vil du i stedet bygge en enkelt bil og ikke har produktion i
tankerne, så findes der smuthuller. Jeg snakkede på et tidspunkt
med en dansk hotrod bygger og han fortalte at kernen i en hotrod
var en ramme fra en gammel amerikanerbil, typisk noget fra
30'erne. Denne ramme sender man forbi Teknologisk Institut og de
laver nogle vridprøver på den og giver den en godkendelse. Med
denne godkendelse på plads er der så mere eller mindre frit spil
med diverse glasfibermonteringer, dog skal man overholde regler om
lygtehøjder, der skal være skærme der dækker hjulene og den slags.
Forurening og alt det andet er ikke det store problem idet rammen
definerer bilen som en 60-70 år gammel bil. Den ramme han var ved
at bygge på da jeg besøgte ham, var monteret med jaguarbagtøj, V8
og tandstangsstyring - alt i alt noget ret potent udstyr. Han var
ved at montere en klassisk hotrod skal på rammen, men der er jo
ingen der siger at man ikke kan finde på noget mere "moderne"
glasfiber at skrue på, fx. noget der ligner CAD-bilen i tråden
her..

> Tilsyneladende går det meget let i USA at få plader på en hjemmekonstrueret
> bil. (Se programmet "MonsterGarage").

Er jeg den eneste der undrer mig over at de konsekvent kører rundt
uden nummerplader??

> Det kunne være interessant at bygge replicas af div. sportsbiler. Jeg ved,
> at Lamborghini Countach 5000 er et meget brugt emne i USA til bygning af
> replicas.

Min våde drøm er en Lancia Stratos og der findes en replikabygger
i england der er så nøjagtig at en del ejere af originale
Stratos'er køber stumper hos ham når de mangler. Rygterne siger
for øvrigt at en sikker måde at kende forskel på en Stratos
replika og den ægte vare, er at den ægte vare ofte har en
væsentlig dårligere samlekvalitet..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste