H: Tysk trailer
Fra : Preben og Anette

Dato : 26-06-04 17:54

Hej

Er der nogen her der ved om hvordan det foregår hvis man køber en tysk
indreistret trailer som skal over på danske plader?
Det er en unden bremser synet i tyskland
Hvor kan man læse mere om dette emne?

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-06-04 21:01

Preben og Anette wrote:
> [...]
> indreistret trailer som skal over på danske plader?
> Det er en unden bremser synet i tyskland

Du skal have de tyske registreringspapirer med til syn, evt. vil der også
stilles krav om en fabrikanterklæring. Og måske en vejeseddel fra godkendt
vejer, er dog ikke sikker

Derudover mener jeg ikke der skulle være problemer.

Fra : phk

Dato : 26-06-04 21:27

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal have de tyske registreringspapirer med til syn, evt. vil der også
> stilles krav om en fabrikanterklæring.

Fabrikanterklæring kun hvis den er ny.

Og måske en vejeseddel fra godkendt
> vejer, er dog ikke sikker

Og helt sikkert en vejeseddel.

> Derudover mener jeg ikke der skulle være problemer.

Ikke hvis bremser og lys virker ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Preben og Anette

Dato : 26-06-04 21:31

Hej

Vil det sige der ingen afgift af på en trailer fra Tyskland fordi den ikke
er motordrevet???

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : phk

Dato : 26-06-04 22:30

"Preben og Anette" <prebec1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Vil det sige der ingen afgift af på en trailer fra Tyskland fordi den ikke
> er motordrevet???

Ja - lige som der ikke er på campingvogne ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 27-06-04 08:32

phk faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> "Preben og Anette" <prebec1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja - lige som der ikke er på campingvogne ...

Som en lille spøjs ting kan jeg tilføje at jeg har fået fortalt at der
heller ikke er afgift på en sejlbåd m. motor (uanset motorens størrelse)
mens der er på en motorbåd (igen uanset motorens størrelse).
I øvrigt syntes jeg det er snyd at folk der er bådintereserret kan slippe
med 15% i afgift mens os der er bilintereserret skal vride muldvarpen hver
gang, men det er en helt anden historie :)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Absolut Jens

Dato : 27-06-04 08:22

phk wrote:
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Fabrikanterklæring kun hvis den er ny.
>
> Og måske en vejeseddel fra godkendt
>
> Og helt sikkert en vejeseddel.

> Ikke hvis bremser og lys virker ;)

bremserne virker ikke

--
Jens.

Fra : Kim S

Dato : 27-06-04 13:53

"Absolut Jens" <postkasse_66@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> bremserne virker ikke

Ups, der var én der var vågen )

Mvh, Kim

Fra : Aksel

Dato : 28-06-04 21:35

> [...]
> indreistret trailer som skal over på danske plader?
> Det er en unden bremser synet i tyskland

Der er ingen problemer med kobling og stik, men du skal være opmærksom på at
du skal have den indregistreret i DK, og det kan være besværligt.

Hvis den har været registret i Tyskland mindst 3 måneder skal du bare have
der tyske registreringsattest med til motorkontoret, men du må egentlig ikke
køre den hjem med tysk nummerplade.

Hvis den er ny skal den synes, så skal du bruge data certifikat fra
fabrikanten af traileren, du kan downloade den her:
http://www.fstyr.dk/sw2581.asp
Jeg printede det ud og sendte det til fabrikanten sammen med en kopi af det
tyske Fahrzeugschein, registreringsattest

Her står hvilke papirer du skal bruge:
https://www.bilsyn.dk/aut/public/index2.htm

De eneste der er aktuelle er den normale synsblanket som du kan få på
bilinspektionen og "Data Certificate" fra fabrikanten.

Husk at når du skal hente den skal du have prøveplade med, den må godt nok
ikke bruge i Tyskland.
Jeg var fræk og tog min gamle trailerplade med og satte den på, men det vil
jeg ikke anbefale, især ikke når du skal til syn.

Hvis du har yderligere spørgsmål må du endelig maile, jeg har lige prøvet
det selv.

Hilsen Aksel