Herlig gammel tøs .....
Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-06-04 16:24

Hej Rødder - og de obligatoriske

En af legekamemraterne var lige på besøg, for at vise sit sidste
restaureringsprojekt

En herlig gammel Mazda 1300, fra 74 - med kun 68.000 km på tælleren

Den var .... ja døm selv :

http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/mazda1300_74/mazda_1300_74.htm

--
jan@Stevns.Net

Fra : Leo Jensen

Dato : 26-06-04 16:21

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> restaureringsprojekt
>
> En herlig gammel Mazda 1300, fra 74 - med kun 68.000 km på tælleren

Den er da for flot til at køre i. Ind på et museum med den

Leo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-06-04 16:45

jan@stevns.net wrote:
> [...]
> restaureringsprojekt
>
> En herlig gammel Mazda 1300, fra 74 - med kun 68.000 km på tælleren

En fin gammel bil

Jeg var engang med i sådan en der blev totalskadet ude på Holbækmotorvejen

Utroligt så få af dem man ser nu om dage, når man tænker på hvor mange der
kørte af dem dengang.
Men sådan er det jo også med f.eks. Escort Mk 1 + 2, Taunus, Kadett A+B+C og
mange andre bestsellere fra dengang.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Basil

Dato : 26-06-04 16:49

> Den var .... ja døm selv :

Den er lidt skøn, som kun gamle japanere kan være.
Jeg er selv helt vild med Corolla KE20, som jeg er nærmest er opflasket med.
Jeg er ved at bygge en '72 Celica 1600GT som samlesæt, der skal ende med at
køre på en racerbane (ligesom en Scalextric). Den er skala 1/24, rød, lækker
og fyldt med japanske reklamer.
Kai

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-06-04 17:25

jan@stevns.net wrote:

> En herlig gammel Mazda 1300, fra 74 - med kun 68.000 km på tælleren

Min geografilærer i folkeskolen havde sådan en, og indtil for ca.
4 dage siden havde jeg ikke set sådan en i 15-20 år, og nu er det
så anden gang på under en uge den er på "lystavlen".. Den anden
jeg så er en i rallytrim der for tiden er hos maleren..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Sand.

Dato : 26-06-04 17:41

jan@stevns.net wrote:
> En herlig gammel Mazda 1300, fra 74 - med kun 68.000 km på tælleren
> Den var .... ja døm selv :
> http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/mazda1300_74/mazda_1300_74.htm

FLOT! Hvis man endelig skal sætte en finger på noget, synes jeg at det er
synd med de plastik-hjulkapsler. Kan man ikke opdrive nogle forchromede
fælge som kunne ligne noget originalt?

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"

Fra : Claus Fabritius

Dato : 26-06-04 18:52

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> En herlig gammel Mazda 1300, fra 74 - med kun 68.000 km på tælleren
>
> Den var .... ja døm selv :

Imponerende flot stand efter så mange år, men hvor er resten af den? De må
have vasket den ved for høj temperatur, for den er godt nok lille :)
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-06-04 20:31

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev :

>Imponerende flot stand efter så mange år, men hvor er resten af den? De må
>have vasket den ved for høj temperatur, for den er godt nok lille :)

Den er faktisk ikke ret stor , sår'n en :)

Jeg er imponeret (*1) af at han har klaret det så flot - det er en
"selvmaler"

Ham Benny, har ellers godtnok præsteret nogle sjove ting gennem årene
;)

--
jan@Stevns.Net

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-06-04 16:53

> Den er faktisk ikke ret stor , sår'n en :)

Den var meget større da jeg var lille og kørte rundt i sådan en i en nærmest
selvlysende grøn farve. Min fætter mente at det var en racerbil og jeg
trillede ud foran en lastbil i den som helst lille, da jeg skulle lege at
jeg kunne køre bil inden jeg skulle ud og køre med mine forældre... Det var
tider

Det er vist nok den første bil jeg kan huske mine forældre havde, med mindre
den kom efter Simcaen. Mener dog at Simcaen kom mellem Mazdaen og den blå
Kadett C stationcar som blev aflyst af en Kadett E 1.3S inden det blev tid
til at prøve en 626 (skodbil) som efter et halvt år blev afløst af en Vectra
2.0i som havde levet livet hos politiet ligesom dens efterfølger (endnu en
Vectra) som sidste år blev afløst af en Mitrax øst fra. Og det var så
familiens bilhistorie :)
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : Helge Christiansen

Dato : 26-06-04 21:56

Er du sikker på det er en 74 model? jeg er 99% sikker på at der så er sat
lygter på fra en 76 model. På de gamle 1300 modeller var der firkantede
forlygter og ovale baglygter.

Venlig hilsen
Helge

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-06-04 22:31

"Helge Christiansen" <helgeFJERNDETTE@christiansen.tdcadsl.dk> skrev :

>Er du sikker på det er en 74 model? jeg er 99% sikker på at der så er sat
>lygter på fra en 76 model. På de gamle 1300 modeller var der firkantede
>forlygter og ovale baglygter.

Jeg ved det ikke - men iflg Benny (ejeren) er det en 74'er

lygterne er de gamle med 40/45W lamper , altså ikke H4 ting

--
jan@Stevns.Net

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-04 23:12

> Jeg ved det ikke - men iflg Benny (ejeren) er det en 74'er
>
> lygterne er de gamle med 40/45W lamper , altså ikke H4 ting

Jammen de afgiver de også et dejligt gult lys
Gosh jeg havde problemer med at få min F40 gennem syn fordi den også havde
samme pære-montering.

--
Tom

Fra : Verner Johnsen

Dato : 27-06-04 13:00

On Sat, 26 Jun 2004 22:55:34 +0200, "Helge Christiansen"
<helgeFJERNDETTE@christiansen.tdcadsl.dk> wrote:

>Er du sikker på det er en 74 model? jeg er 99% sikker på at der så er sat
>lygter på fra en 76 model. På de gamle 1300 modeller var der firkantede
>forlygter og ovale baglygter.

Nej, den er god nok.

Men 1974 var vist det første år med dette udseende.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Niels Skaaning

Dato : 27-06-04 01:23

> [...]
> restaureringsprojekt
>
> En herlig gammel Mazda 1300, fra 74 - med kun 68.000 km på tælleren

Den er vel nok flot... den mangler bare lige nogle pæne, originale
hjulkapsler.

NS

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-06-04 20:00

> [...]
> restaureringsprojekt
>
> En herlig gammel Mazda 1300, fra 74 - med kun 68.000 km på tælleren

Underligt at Spirillen ikke bare åbnede bagklappen og bøvsede bagefter.

En lille snack kan man vel altid bruge

Ellers en sød lille dyt.

--
mvh Uffe