/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så har den været en tur på rullerne (330d)
Fra : Claus & Lene Viborg-~


Dato : 26-06-04 13:20

Hejsa

Så har BMW'en været en tur på rullefeltet hos FDM i Ålborg, resultatet kan
læses på http://www.bokstuning.dk/Rullefelt.htm
Og en filmstump kan ses her: http://www.bokstuning.dk/Rullefelt%20330D.wmv

/Claus
BMW 330d
210 HK/499 Nm



 
 
Peter G C (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 26-06-04 14:22

"Claus & Lene Viborg-Larsen" <ccc.lll@NOSpam12345.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:40dd6a66$0$12556$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

[klip]

> /Claus
> BMW 330d
> 210 HK/499 Nm

Ser jo godt ud

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Landberg (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Landberg


Dato : 26-06-04 15:40

> > /Claus
> > BMW 330d
> > 210 HK/499 Nm
>
> Ser jo godt ud

Yes yes - så længe du husker, at der ikke er sport i en diesel


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Fido (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Fido


Dato : 26-06-04 15:55

On Sat, 26 Jun 2004 16:39:34 +0200, "Landberg"
<thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> wrote:

> ...så længe du husker, at der ikke er sport i en diesel

Kurverne beviser dette meget klart !

Mvh...

Brian (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 26-06-04 16:00

Hejsa

Fido skrev:

> Kurverne beviser dette meget klart !

*Ironi On*
Jeps de staver jo ligefrem sport.... eller noget
*Ironi Off*

Ellers imponerende tal... så er der endnu en
mini James Bond på vejene



Henrik B. (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-06-04 18:38


"Fido" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:dg3rd0p6l3rv67vuftij5kjtts18khrj7s@4ax.com...
> On Sat, 26 Jun 2004 16:39:34 +0200, "Landberg"
> <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> wrote:
>
> > ...så længe du husker, at der ikke er sport i en diesel
>
> Kurverne beviser dette meget klart !

De viser ihvertfald at der skal skiftes gear hele tiden....

M.v.h.



Peter G C (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 26-06-04 16:10

"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2k5g4mF1839adU1@uni-berlin.de...

[klip]

> Yes yes - så længe du husker, at der ikke er sport i en diesel

JEP! En Bmw er jo ikke kendt for den slags - og smider du så en
dieselmaskine oven i er der dømt morfar!!!

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Niels Bengaard (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 26-06-04 16:13

> Hejsa
>
> Så har BMW'en været en tur på rullefeltet hos FDM i Ålborg, resultatet kan
> læses på http://www.bokstuning.dk/Rullefelt.htm
> Og en filmstump kan ses her: http://www.bokstuning.dk/Rullefelt%20330D.wmv


Jeg kommer til at tænke på hvor meget man får ud af at måle effekten på den
måde.
Man kører jo motoren op til maks omdrejninger på få sekunder. Den effekt man
måler, den er vel noget højere end hvis man belaster motoren over længere
tid, som man gør i dagligdagen, der kan man jo ikke accelerere lige så
hurtigt som på rullefeltet. I dagligdagen er temperaturen på
indsugningsluften vel en del højere end på rullefeltet, og dermed lavere
virkelig effekt.

Kan man ikke holde den på maks omdrejninger et minuts tid, og se hvor meget
effekten daler?

Niels



Claus & Lene Viborg-~ (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Claus & Lene Viborg-~


Dato : 26-06-04 17:28

Niels Bengaard wrote:
>> Hejsa
>>
>> Så har BMW'en været en tur på rullefeltet hos FDM i Ålborg,
>> resultatet kan læses på http://www.bokstuning.dk/Rullefelt.htm
>> Og en filmstump kan ses her:
>> http://www.bokstuning.dk/Rullefelt%20330D.wmv
>
>
> Jeg kommer til at tænke på hvor meget man får ud af at måle effekten
> på den måde.
> Man kører jo motoren op til maks omdrejninger på få sekunder. Den
> effekt man måler, den er vel noget højere end hvis man belaster
> motoren over længere tid, som man gør i dagligdagen, der kan man jo
> ikke accelerere lige så hurtigt som på rullefeltet. I dagligdagen er
> temperaturen på indsugningsluften vel en del højere end på
> rullefeltet, og dermed lavere virkelig effekt.
>
> Kan man ikke holde den på maks omdrejninger et minuts tid, og se hvor
> meget effekten daler?
>
> Niels

Ideen med et rullefelt er jo netop, at den giver bilen den samme belastning
som den oplever på vejen. Den luft som bilen får på et rullefelt er ofte
noget varmere end den luft som den får ved normal kørsel, så man måler nok
lidt mindre effekt end ellers

/Claus



Landberg (26-06-2004)
Kommentar
Fra : Landberg


Dato : 26-06-04 20:49

> Ideen med et rullefelt er jo netop, at den giver bilen den samme
belastning
> som den oplever på vejen. Den luft som bilen får på et rullefelt er ofte
> noget varmere end den luft som den får ved normal kørsel, så man måler nok
> lidt mindre effekt end ellers

Netop. Man vil næppe få en måling der er for høj på et rullefelt. Nærmere
for lav. En motor der laver 500nm skal nødvendigvis bruge noget luft og
noget køling. FDM's rullefelt er mægtigt moderne og fint, men blæseren
leverer altså umuligt samme mængde luft som når man kører på lande- eller
motorvejen. Derfor vil BMW'en ofte have mere effekt IRL.
Hvis rullefeltets ruller vejer for lidt vil man få en for lav måling af
momentet - ikke for høj. Samme dag målte vi en 406 2.2HDi til 136hk og
316nm. Den er opgivet til 136hk og 314nm, så mon ikke tallene passer fint?


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Peter G C (27-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 27-06-04 00:03

"Landberg" <thomaslandberg(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2k629fF18g1ueU1@uni-berlin.de...

[klip]

>så mon ikke tallene passer fint?

NEEEEEEJ!

Mvh

Rasmus Modsat.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste