MS Windows
briani 27239
Fejl 0x800A1391 - Windows Update
Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 13-08-04 19:54

Hej.

Fejlnummer: 0x800A1391:
Hvem vil være venlig at give et bud på betydningen af
det ovenfor anførte fejlnummer, som er forekommet
efter etablering af forbindelse til Microsoft -
Windows Update?

Windows Update afbrydes og en fejlmelding angives
med en række beskrivelser af mulige forslag til løsning
af det opståede problem.

Hans-Jørgen

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 13-08-04 20:49

"Hans-Jørgen Sindholt" skrev
> [...]
> Windows Update?
>
> Windows Update afbrydes og en fejlmelding angives
> med en række beskrivelser af mulige forslag til løsning

Bud:
Download af en aktive x component mislykkes
p.g.a. firewall, sikkerhedsindstillinger etc.

Forslag til løsning:
<http://www.jsiinc.com/SUBQ/tip8000/rh8004.htm>

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : John

Dato : 13-08-04 22:05

"Thorkild Dalsgaard" skrev i en meddelelse

> "Hans-Jørgen Sindholt" skrev

> Bud: Download af en aktive x component mislykkes p.g.a. firewall,
sikkerhedsindstillinger etc.
> Forslag til løsning: http://www.jsiinc.com/SUBQ/tip8000/rh8004.htm>

- og hvis det ikke løser problemet, er vor hårdt prøvede, men utrættelige
Google, klar med yderligere forslag:
http://www.google.com/search?q=0x800A1391

Mvh John

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 13-08-04 23:06

> "Thorkild Dalsgaard" skrev i en meddelelse
>
> - og hvis det ikke løser problemet, er vor hårdt prøvede,
men utrættelige
> Google, klar med yderligere forslag:
> http://www.google.com/search?q=0x800A1391

Det er et udmærket forslag. Tilmed er det prøvet,
men når en bruger ikke just er den udprægede nørd,
forekommer de på søgemaskinen sikkert udmærkede
websteders forslag som næsten uforståelige.
So sorry

Hans-Jørgen

Fra : John

Dato : 14-08-04 00:54

"Hans-Jørgen Sindholt" skrev i en meddelelse

> [...]
> men når en bruger ikke just er den udprægede nørd,
> forekommer de på søgemaskinen sikkert udmærkede
> websteders forslag som næsten uforståelige.

Jamen så forsøger vi da bare på en anden måde, Hans-Jørgen!

1) Hvis du bruger firewall: Prøv midlertidig at afbryde den. Hvis det ikke
hjælper:
2) Check din java: www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html Du skal kunne
se et digital og et analog ur. Kan du ikke det:
3) Java download, M$ eller Sun: http://majorgeeks.com/download3942.html

Mvh John

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-08-04 02:26

John skrev:

>2) Check din java: www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html Du skal kunne
>se et digital og et analog ur. Kan du ikke det:
>3) Java download, M$ eller Sun: http://majorgeeks.com/download3942.html

Hmm - sjovt at du altid kommer med det forslag.

Hvorfor skal en Javafortolker blandes ind i det for?

Der bruges ikke nogen former for Java i forbindelse med Windows
Update.
--
Knud

Fra : John

Dato : 14-08-04 11:12

"Knud Gert Ellentoft" skrev i en meddelelse

Hej Knud!

> Hmm - sjovt at du altid kommer med det forslag.

Sjovt...? Jeg prøver jo blot at hjælpe. Hvad var dit forslag til løsning af
Hans-Jørgens problem... ?

> Hvorfor skal en Javafortolker blandes ind i det for? Der bruges ikke nogen
former for Java i forbindelse med Windows Update.

En ødelagt virtual machine kan give forskellige problemer; uddrag fra en
M$-side:

'... Windows Update Troubleshooter

Suggestion 4
============
If none of the above resolves this issue you can attempt to resolve it by
registering the
following DLLs using the instructions below:
1. Click "Start," and then click "Run."
2. Type "regsvr32 c:\windows\system\vbscript.dll" (without the quotes).
Press Enter.
3. Then type "regsvr32 c:\windows\system\mshtml.dll" (without the quotes).
Press Enter.
4. Then type "regsvr32 c:\windows\system\msjava.dll" (without the quotes).
Press Enter.
5. Then type "regsvr32 c:\windows\system\jscript.dll" (without the quotes).
Press Enter. ...'

Java-testen er jo nem at udføre. Viser den fejl, (og det forekommer jo) er
installation (M$ eller Sun) let fra f. eks. Majorgeeks.

Mvh John

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 14-08-04 06:48

> [...]
> 2) Check din java:
www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html Du skal kunne
> se et digital og et analog ur. Kan du ikke det:

Det er en interessant iagttagelse at gøre, der i den
såkaldte on-line-support
udgivet af Microsoft, forekommer et løsningsforslag, der
anviser brugen af
denne adresse:
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da
Endvidere blev angivet, at dette ville åbne en given port.
(Desværre er portnummeret
glemt, men kunne det tænkes at have været port 430?)
Funktionen fordrer afbrydelse - som foreslået i ovenstående
citat -
af Firewall.

Herefter fungerer Windows Update tilsyneladende, dog har
Webstedets *vindue*
ændret udseende.

Med venlig hilsen og tak for forslagene

Hans-Jørgen

Fra : John

Dato : 14-08-04 11:28

"Hans-Jørgen Sindholt" skrev i en meddelelse

> Herefter fungerer Windows Update tilsyneladende, dog har
> Webstedets *vindue* ændret udseende.

Fandt lige dette:

"... While the Windows Update Web site is loading, you receive
Initialization error 0x800A1391
Problem Description:
When customer tries to access site they may see this error.
Resolutions: We're further researching this issue. It appears to be because
the customer can not download the ActiveX component. One case resolved by
disabling firewall program.

Suggestion 2
============
We may be able to resolve this issue by adding
http://Windowsupdate.microsoft.com
http://V4.Windowsupdate.microsoft.com
https://v4.Windowsupdate.microsoft.com (Note: The https is correct)
http://Download.Windowsupdate.com
to the trusted sites list in the Internet Options.
To access the Exceptions settings.
1. Open Internet Explorer
2. Click Tools / Internet Options
3. Click the Security Tab
4. Click on the Trusted Sites Icon
5. Click on the Sites button
6. Unselect the check box "Require server verification (https:)for all sites
in this zone"
7. Add all 4 sites listed above

Suggestion 3
============
This issue may be resolved by adding the Windows Update sites to the
exceptions list in the Internet Options Proxy Settings.
To access the Exceptions settings.
1. Open Internet Explorer
2. Click Tools / Internet Options
3. Click the Connections Tab / LAN Settings
4. Click the Advanced Button and add windowsupdate.microsoft.com;
v4.windowsupdate.microsoft.com; download.windowsupdate.com to the
exceptions list. ...'

Link til siden: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/troubleshoot/

> Med venlig hilsen og tak for forslagene

Velbekomme, og god arbejdslyst! Mvh John

Fra : hcma

Dato : 14-08-04 10:05

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@FJERNESparadis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Windows Update?
>
> Windows Update afbrydes og en fejlmelding angives
> med en række beskrivelser af mulige forslag til løsning

ved ikke om dette kan hjælpe
http://www.hcma.dk/win_update_probs/win_update_prob2.htm
m v h
hc

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 14-08-04 18:51

Hans-Jørgen Sindholt wrote:
> [...]
> Windows Update?
>
> Windows Update afbrydes og en fejlmelding angives
> med en række beskrivelser af mulige forslag til løsning

Jeg læste et sted at det skulle være fordi der er en forkert angivelse
af dato i en driver.
I stedet for at skulle gå gennem alle driverne (eller geninstallere
Windows), har denne genvej været den eneste der kunne bruges :

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp?page=productupdates&sec=criticalupdates

/klaus