deling af adsl
Fra : Peter Hasselby

Dato : 12-08-04 19:36

Jeg skal dele en adsl forbindelse mellem 2 computere, vil bare lige høre om
jeg skal bruge hub eller switch.

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-08-04 19:40

I indlægget <411bb89e$0$73936$14726298@news.sunsite.dk> skrev Peter Hasselby:
> Jeg skal dele en adsl forbindelse mellem 2 computere, vil bare lige høre om
> jeg skal bruge hub eller switch.

Begge dele kan fint bruges. I teorien vil en switch give dig bedre
hastighed men i praksis kan det ikke mærkes.

ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Peter Hasselby

Dato : 12-08-04 19:51

Har fundet denne switch til en overkommmelig pris, kan den bruges?
http://www.midtdata.dk/asp/index1024.asp?varernr=ALL8055/E&goto=productinfo&
gruppe=netvaerk&undergruppe=switch&mainkategori=Losdele&mainfunc=link&

Fra : Michael H

Dato : 12-08-04 20:46

Du skal lige være opmærksom på hvis du kun har en ip, skal den ene være
"server" og så dele adsl´en ellers skal du have fat i en router!
Michael

Fra : Peter Hansson

Dato : 12-08-04 20:49

"Michael H" <mhansen@FJERNjyde.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal lige være opmærksom på hvis du kun har en ip, skal den ene være
> "server" og så dele adsl´en ellers skal du have fat i en router!

Eller købe en ekstra IP-adresse hos udbyderen således at en router bliver
overflødig.

PH

Fra : Anders Nielsen

Dato : 14-08-04 00:52

> [...]
> Du skal lige være opmærksom på hvis du kun har en ip, skal den ene være
> "server" og så dele adsl´en ellers skal du have fat i en router!

Det har man som standard ved Cybercity f.eks. så jeg nøjes
da med en switch ....

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 13-08-04 08:47

> Jeg skal dele en adsl forbindelse mellem 2 computere, vil bare lige høre
om
> jeg skal bruge hub eller switch.

Overvej også en router. Den giver ekstra sikkerhed, men kan give ekstra
konfigurationsbøvl, hvis du vil køre specielle programmer (f.eks Netmeeting)
Køb ikke en hub.

Niels Dybdahl