Forum
Fra : Peter S

Dato : 13-08-04 11:27

Hej jeg har brug for at lave et forum.

Til mit script har jeg PHP og mySql til rådighed. Jeg er bare løbet ind i
overhovedet at få hold på datamodel og hvordan jeg skal selecte data. F.eks.
hvilke tabeller skal jeg bruge.

Bare sådan i store træk. :)

Hvad med:
1)
********************
Emner
ID
created
Title

2)
********************
Indlaeg
ID
Emne_ID
created
Tekst

Men hvad så med nu? hvordan holder jeg styr på sammenhængen mellem
indlæggene?

HJÆLP og tak hvis...

Peter S

Fra : Anders Lund

Dato : 13-08-04 11:38

Peter S wrote:

> Men hvad så med nu? hvordan holder jeg styr på sammenhængen mellem
> indlæggene?

Hvad tænker du på? Sådan at du kan få en "træ-struktur" i indlægene lige
som de fleste newsreadere viser indlæg i en nyhedsgruppe?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Peter S

Dato : 13-08-04 11:53

Hej Anders

Ja, jeg ønsker muligheden for at vise indlæggene som et træ-struktur. Enten
som en navigationsbar eller for hver tråd med tekster der kan klikkes frem.
Men i første omgang skal jeg vist have styr på tabellerne.

Næste trin er så om jeg skal sortere i SELECT eller vha. php

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 13-08-04 11:50

Peter S wrote:

> [...]
> overhovedet at få hold på datamodel og hvordan jeg skal selecte data. F.eks.

[snip]

> Men hvad så med nu? hvordan holder jeg styr på sammenhængen mellem
> indlæggene?

Det er et databaserelateret problem.
Det er off topic her.
Det er desuden irriterende at du krydsposter uden at sætte FUT.

FUT: dk.edb.database

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://tdn.peps.dk

Fra : Peter S

Dato : 13-08-04 11:58

Hej Thomas

Du har selvfølgelig ret. Det var ved at læse et andet indlæg at jeg blev
opmærksom på den anden nyhedsgruppe og valgte derfor at lægge mit spørgsmål
der også. Løsningen af mit problem vil naturligt bevæge sig på kryds og
tværs af de to grupper, så hvis du ellers kan klare det, vil jeg tillade mig
at følge trådene i begge grupper.

Peter S

Fra : Anders Lund

Dato : 13-08-04 16:16

Thomas Damgaard Nielsen wrote:

> Det er et databaserelateret problem.
> Det er off topic her.

Det kommer an på hvad der menes. Om det er hjælpe til hvordan han får
bygget sin PHP side op med en træstruktur.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk