stikker af.....
Fra : STEEN JESSEN

Dato : 08-05-01 19:21

Hej alle.
Hvad stiller man op med en hund der konsekvent nægter at
komme hvis den får øje på andre hunde?
Hvis man kun er os, kommer hun med det samme. Hvis hun ser en anden
hund på hundrede meters afstand, løber hun
i fuld skrue for at lege. Når hun så er færdig
med at lege passer det damen at vende tilbage.
Vi har prøvet hundetræning, men hendes hofte
kunne ikke tåle al den tumlen.(HD)
Hun leger hver dag med naboens hund så
det er ikke fordi hun aldrig leger med andre hunde.
Hilsen Steen

Fra : coppi

Dato : 08-05-01 20:41

"Hej Steen.
Jeg kan ikke rigtig forstå hvordan hun kan holde til at lege med naboens
hund,når hun ikke kan tåle hundetræningen.

Men med hensyn til det med at hun stikker af,så er det noget der tager lang
tid at lære hende.
Væn hende til at når du kalder , så sker der noget rart.
Enten at I leger med bolden,eller hun får en kiks.
Alt efter hvad hun nu er vild med.
For at sige det kort,så skal du gøre dig interesant.

Kunne du ikke prøve at finde et træningsprogram der er mindre voldsomt.Der
findes jo forskellige.
Du kunne jo sige på træningspladsen , at din hund har HD , og at hun derfor
skal trænes varsomt.

Det ville også få hende til at synes at du er sjovere.

Hun synes sikkert at det er vældig skægt at lege med naboens hund.
Jeg mener at leg er voldsomt belastende for hofterne(hvis de er dårlige),og
ihvert fald mens hun er så ung.Så det ville jeg undlade hvis jeg var dig.

--
Venlig hilsen

Annie Ovesen
Hellum
Denmark
annie321@worldonline.dk

Fra : Mie Hedebo Hansen

Dato : 10-05-01 09:20

jeg har selv en hvalp, som ynder denne flugt for at opleve en bid af
friheden. Derfor har vi hende kun fri på pladser, hvor vi er sikre (dvs
ingen biler og sjældent andre mennesker). Vi har desuden god erfaring med,
at hvis hun løber væk, såhjælper det at løbe hylende og skrigende den
modsatte vej (du skal lyde vild glad og lykkelig...) det er bare for
spændende, og så vender hunden nok tilbage...

mvh.

kerarie

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 10-05-01 10:37

STEEN JESSEN <famjessen@mbox301.get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aTWJ6.231$Mq6.7455@news.get2net.dk...
> Hej alle.
> Hvad stiller man op med en hund der konsekvent nægter at
> komme hvis den får øje på andre hunde?

<>Egentlig er de forslag der allerede er kommet fine synes jeg ... en ting
der måske lige mangler er at man med godt resultat lærer hunden at holde øje
med en .... og det gør du ved når I går tur så pludselig at gemme dig for
hunden så vovsen må finde dig .... (hold selvfølgelig øje med den i det
skjulte ... ikke mindst for en følsom og usikker hvalp kan det at mor/far
forsvinder være barsk ) det at du gemmer dig og hunden får følelsen af at
være "Palle alene i verden" gør at den meget hurtigt lærer at det er den der
skal holde øje med dig ... og ikke omvendt!!!

Bare et forslag som du måske kan bruge til noget!!!! det virker i al fald
hos os!!

MVH Ami