Ericsson A2618S med DEBITEL abonnement
Fra : nmb13235

Dato : 08-05-01 17:10

Har købt en Ericsson A2618S med DEBITEL abonnement, som i annoncen fra
Brugsen var en moderne WAP telefon, nu kommer det sjove!!!! Browseren i
telefonen er version 1.0 , men DEBITEL understøtter ikke WAP i denne browser
version! Det kalder jeg sku at røvrende folk.

Fra : Japster

Dato : 08-05-01 18:48

Det er vel ikke brugsens skyld at Debil-tel ikke understøtter
wap'et.........

-Japster

nmb13235 <nmb13235@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9d95m7$jj3$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Erik Einum

Dato : 09-05-01 13:12

"Japster" <Japster@mobilixnet.dk> skrev
> nmb13235 <nmb13235@vip.cybercity.dk> skrev
>
> Det er vel ikke brugsens skyld at Debil-tel ikke understøtter
> wap'et.........

Selvsagt ikke, men Nokia 7110, som regnes som en av de aller første WAP-tlf
på markedet hadde WAP versjon 1.1, versjon 1.0 _tror_ jeg kommuniserer via
SMS, mener å ha hørt dette, men er ikke sikker.

Derimot er det Brugsens feil at de annonserer med WAP-tlf sammen med et
abbonnement, så viser det seg at denne kombinasjonen er umulig. Dette kalles
villedende reklame, og er ulovlig. At WAP versjon 1.0 er en moderne WAP-tlf
er vel et definisjonsspørsmål, men i mine øyne er den ikke det.

En butikkjede i Norge annonserte en tlf med WAP versjon 1.0 (tror det var
samme type tlf) og kundene kunne levere tilbake tlf og få pengene igjen hvis
de ikke var fornøyd, nettopp fordi operatøren, NetCom(?), ikke støttet denne
WAP-versjonen. Om man ikke brød seg om WAP, men var misfornøyd med noe
annet, kunne man jo alltids skylde på WAP likevel....

--
///Mvh. EE

Nokia 6210