Mobiltelefon køb?
Fra : Finn Møgelmose

Dato : 08-05-01 15:06

Jeg står og tænker på at købe en ny telefon.
Jeg vil godt prøve noget andet end nokia da det er det jeg har haft altid og jeg synes også selv at der ikke er mere i dem.......
Jeg tænker på at købe en erricson t28 men den er jo ¨på vej ud af markedet til fordel for t29 men t29'eren er ikke ligeså pæn som t28 fordi at den har det der pop-blå-porno-plastik omkring tasterne (og andre steder) og batteriet er også større end t28 (rager ud over kanten hvad t28 batteriet ikke gør...!)

Jeg kunne også godt tænke mig en af anden fabrikat men jeg ved bare ikke hvad...
Jeg har tænkt meget over det og en siemens er lidt pebret for de lidt mere "prestige-fyldte" modeller.....
Og motorola har jeg ikke kunne følge med i det først smider de v50'eren ud istedet for v3688 og nu er v50 også på vej ud til fordel for V66 (der faktisk er ret blæret...) men er tasterne ikke for små? jeg har kun prøvet v3688 og der var de jo gode nok

En ting mere er om jeg kommer til at savne nokias internet til mobil ringetoner, operatør logoer og billedbeskeder eller er der også sådan noget pjat på andre modeller?

Håber i kan hjælpe

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : nmb13235

Dato : 08-05-01 17:03

Skal jeg skrive til Finn personlig? Nej det er ikke sikkert han læser det!
Jeg kunne skrive til han via gruppen her. Nej...jeg ku´ også lade vær. Tænk
hvis nu Finn køber en mobil han slet ikke ka´ li´? Nej det gør han ik, vel
Finn ? Nej du køber en Nokia, så jeg skriver alligevel her. FINN køb for
f.... en Nokia og vær en så en glad dreng

Fra : Claus Rolsted

Dato : 08-05-01 17:45

Prøv at tjekke nogle af debatterne længere nede, vi har haft et par intense
diskussioner om T28s kontra Nokia 3310.

Har du ellers taget Panasonic med i dine overvejelser? Der får man vist også
meget tlf for pengene.

Mht T28s, så er en ting vis, - Du får i hvertfald meget for pengene med
T28s.
Og den er slet ikke færdig på markedet endnu....

Med venlig hilsen
Claus Rolsted
email: rolsted@worldonline.dk
icq: 91028400
tsk tsk tsk, Nokia - connecting people, yeah right....

Fra : jan steen sørensen

Dato : 08-05-01 18:00

Claus Rolsted skrev i meddelelsen <989339906.57894@kollegiegaarden.dk>...
> [...]
>T28s.
>Og den er slet ikke færdig på markedet endnu....

- de nye T28s'er smager dog mindre af kylling, end de allerførste gjorde :-/
prisen er også faldet fra ca. 5000kr til nu: 499kr.
Dette er en ganske uforskammet billig pris - burde straks stoppes - det er
jo utroværdigt....

/jan

Fra : Claus Rolsted

Dato : 08-05-01 18:22

Helt enig!

/Claus

Fra : Kim Bjoern

Dato : 08-05-01 19:21

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> T28s.
> Og den er slet ikke færdig på markedet endnu....

Færdig er den ikke, men billig er den blevet.

Jeg kan nemlig godt ærgre mig lidt over at have givet 4,500kr for min, men
dengang var den på tilbud :)

Den er lækker at have i brystlommen, ingen kan se, man har en telefon på
sig, med sine 83g er den ok, og efter jeg har prøvet Bluetooth af med den,
så beholder jeg den nok lidt længere inden, jeg forlader mig på andre.
(Bluetooth er trådløs handsfree)

Standbytiden er lav med polymere batteriet - men så vænner man sig til at
lade det op hver dag. Det glemmer man "sgu" med de andre, fordi "de kan jo
holde i uger", og så ploffff er de flade. Det kan da godt være det bare er
mig, der har det sådan, men T28s klarer fint strøm til et døgn med masser af
snak, så jeg har intet problem med standby tiden.

Kim

Fra : Møgelmose

Dato : 08-05-01 19:38

Hej Tak for besvarelserne

Til nmb13235:
Det var egnetligt mig der skrev det men jeg skrev fra min brors puter så der
kommer jo til at stå Finn der...
Men hvad synes du jeg skal købe så jeg skal have en ny telefon jeg har
nærmest abstinenser over at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal købe!
8210 a-a-a der kommer en 8310 efter sommerferien og jeg vil ikke gi 1500 for
den hvis det er sådan at jeg ligeså kan vente...
En 8850 er lidt pebret og min bror (Finn Møgelmose havde en og sagde at
den ikke holdte til ret meget han bruger dem som en telefon nu skal bruges
og den nåede også at få et ordentligt hak/ridse på 4-5 cm. før at han solgte
den (til den pris han købte den for hæhæ)

Til resten:
Jeg har ikke overvejet en panasonic og hvad er pris laget for dem er det det
samme som middel modellerne af nokia (altså brugs telefonerne 6210 osv.)
eller de "fine" 8850 eller er jeg heldig og kan få dem til priser helt nede
omkring 3xxx priserne ??? Kommenter mig ikke på min måde at
opdele telefonerne på Tak!
Og har de alle de faktisk ret dejlige ting så som vibrator intelligent
ordbog, nye ringetoner og andet???
Jeg har lige haft fjernet alt fra mine nyhedsgrupper så jeg har åbenbart
ikke den diskussion med t28 kontra 3310
EN ting er sikkert 3310 og 3330 vil jeg ikke have jeg vil godt have noget
lidt prestige fyldt som andre ikke har og jeg kender "næsten en milliard"
der har 3310 og 3330 og direkte synes jeg den er grim prøv at se nogle
smukke telefiner som 6210 og 8850 og så kommer 33xx med for små taster med
for meget mellemrum imellem fejl i de første versioner lidt for meget tøse
telefon efter min smag!
Jeg springer mere mere over på t28 da t29 jo også først (som 8310) kommer
til sommerferien....

HJÆLP mig jeg vil gerne have nogle erfaringer ikke url's med priser og
specifikationer men + ting og - ting omkring forskellige telefoner
Jeg vil også have bare lidt "blær" til den

Forresten det bluetooth plug-in man kan få til t28 kan det også bruges til
tekst afsending til andre bluetooth baserede telefoner (hvad med t28 -> t28
med samme lille plug in!)

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Fra : Claus Rolsted

Dato : 09-05-01 01:26

Lige kort omkring Panasonic, så kan du jo tjekke de billigste priser på
nettet. Prislaget for de nyeste af dem er omkring N6210 (eller
middel-telefonerne, som du kalder dem )

De er ret små og 'blærede' vil nogen sige (med forskellige slags display-lys
(i farver som de færreste (eller måske ingen) med Nokia, Ericsson osv har).
Jeg havde en Panasonic på et tidspunkt (gd70 tror jeg den hed) - den holdt
(og holder stadig) fænomenalt!!!! Har tabt den på hårdt underlag et utal af
gange i forskellige sammenhænge). Den virker stadig efter et par år, selvom
den selvfølgelig ser 'brugt' ud - min kæreste låner den p.t. på ubestemt
tid. Den skal nok fung'e de næste 5-10 år, hvis der er behov for det.
Der er OK standbytid, og mht vibrator, så var det faktisk Panasonic som
havde det som en af de allerførste mobilos'er. Kan huske at de havde det på
deres alm. modeller helt tilbage til 1996 eller deromkring (og måske længere
tilbage). Nokia er først begyndt at komme vibrator på nu eller på deres
seneste par generationer af tlf'er. Så vibrator kan du stole på er i alle
Panasonic'erne.
Derudover er der 'memo'funktion (lidt porno, om man har brug for det ved jeg
ikke, men det findes også på alle modellerne), dvs. du kan optage 2-3 gange
1 minuts samtale, som du så kan afspille ved senere lejlighed (kan også
afspilles 'højt' (se om medhør)) .
Til sidst er der 'medhør'/håndfri på de fleste (hvis ikke alle modellerne),
skal forstås på den måde at mikrofonen og højtaleren er så kraftig, at du
(hvis du ønsker det) kan have tlf'en liggende på bordet, mens du taler i
normalt leje.
Disse ting kunne min gd70'er, som er et par år gammel (og den gang kostede
ca 8-900), så mon ikke de nyeste modeller til 6210-pris kan det samme bedre
eller mere endnu........ (?)

De nye Pana-modeller har også intelligent ordbog. Ringetoner ved jeg intet
om - men mon ikke man kan komponere og gøre ved......... (?)

Til sidst, så er der jo ikke mange der har Panasonic (eller Ericsson) nu om
dage, efter at Nokia har fået fat i de købelystne teenagere så det kan
måske også være fedt for dig - at have en fon, som få andre har (men som
stadigvæk er af kvalitet)!

Puha, langt brev - jeg havde ikke tid til (=gad ikke) at redigere og gøre
det kortere, beklager.
Nat nat.

/Claus

Fra : jan steen sørensen

Dato : 09-05-01 06:28

> [...]
>tilbage). Nokia er først begyndt at komme vibrator på nu eller på deres
>seneste par generationer af tlf'er. Så vibrator kan du stole på er i alle

Motorola ejer patentet på at have vibrator INDBYGGET i telefonen - alle
andre kunne enten vælge at betale licens-kroner til Motorola, eller montere
vibrator i batteriet eller som ekstra enhed der monteres uden på telefonen.

Siden har Motorola nok sænket licens-afgiften, i lyset af den store mængde
telefoner der produceres med vibrator.

> [...]
>1 minuts samtale, som du så kan afspille ved senere lejlighed (kan også

Det har Motorola også: 30 (eller mere?) beskeder = totalt 2-3 minutters tale
(optag f.eks. fra din mobile telefonsvarer, så kan du i ro afspille
beskederne igen og igen via "memo" / "diktafon" uden at skulle betale
mobiltakst)

/jan

Fra : Møgelmose

Dato : 09-05-01 20:46

Jeg sidder og kigger lidt på en GD93...
Hvad kan den? og er der nogle der har erfaring?
Den ser jo ret lækker ud!
Og hvad med alt pjanket (ringetoner især!)

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Fra : Claus Rolsted

Dato : 10-05-01 19:22

Jeg har ingen erfaring med gd93.
Mht hvad den kan, så prøv www.panasonic.dk - produkter - kommunikation -
gsm - gd93

Fra : jan steen sørensen

Dato : 08-05-01 21:15

> [...]
>sig, med sine 83g er den ok, og efter jeg har prøvet Bluetooth af med den,
>så beholder jeg den nok lidt længere inden, jeg forlader mig på andre.

Og hvordan er det i kvalitet - både hos dig og hos den du snakker med?
Kan volumen skrues tilstrækkeligt op?
Er mikrofonen god til at undertrykke omgivelses-støj?
Sidder modulet ordentligt fast i bunden?

Jeg kan få det for godt 1500 kr. inkl. moms - er det prisen?
Mener at TDC har det på tilbud til 1999 eller 2499kr

/jan

Fra : Møgelmose

Dato : 09-05-01 21:31

Jeg har kigget på en Panasonic GD93 og jeg er helt tilfredst med den udover
på et punkt:
Antennen hvor kan jeg få en mindre jeg har kigget ved T-hansen! hvor
mere????
Og hvis nu jeg køber en antenne til andre panasonic telefoner vil den så
passe det er jo sandsyneligt er det ikke ??? (skal ikke have
flash-porno-antenne men bare en lidt mindre!)

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Fra : Møgelmose

Dato : 11-05-01 08:17

Jeg var nede og høre om prisen : 2400
Gennem Engro: 2000+
Så kan jeg jo lige så godt få en 6210..... Som jeg også tror at jeg vælger:
Min bror har en sort hans kæreste har en grå og så ville det jo være næsten
perfekt hvis jeg fik en rød (der faktisk også er en ret fed farve!)

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk