Hvor henter man EZget?
Fra : Monty

Dato : 03-08-04 06:55

Hvor kan man downloade EZget henne?

Monty

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-08-04 07:24

Den Tue, 3 Aug 2004 07:54:48 +0200, skrev Monty:

>Hvor kan man downloade EZget henne?

Nu ved jeg - og formentlig flere andre - ikke hvad EZget er, men jeg
gjorde det som du selv kunne have gjort med et par museklik: slog det
op på Google.

Jeg formoder der er tale om noget PhP-snadsk og at det er denneher du
skal bruge?
"EZGet is a program designed to make downloading of serially-named
files off the internet easy. This is done by pumping in EZCodes which
specify the the files to be downloaded".

I så fald er adressen:
http://swut.net/ezget.php

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 03-08-04 08:04

> [...]
> op på Google.
>
> Jeg formoder der er tale om noget PhP-snadsk og at det er denneher du
*******************
Aner ikke hvad der menes med "PhP-snadsk", men jeg kan da oplyse om at EZget
er et aldeles udmærket program der kan hente hele kirkebøger i eet hug fra
Kirkebøger Online, i modsætning til tidligere, hvor man kun kunne hente eet
opslag af gangen.
For de der betjener sig ar KB-Online er det en lettelse, at man kan forlade
maskinen og gøre sig nyttig på andre områder, (opvask og støvsugning
eksempelvis) medens programmet arbejder.
Forresten er det ikke længe siden dette emne var oppe her i gruppen.
Flemming.

Fra : Anker Eriksen

Dato : 03-08-04 16:10

Flemming har ret "PhP-snadsk = Kurt Hansen-snadsk."
EZget er et meget godt program.
mvh
Anker

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-08-04 21:02

Anker Eriksen skrev:

>Flemming har ret "PhP-snadsk = Kurt Hansen-snadsk."

Øhhh? Fornemmer jeg er bitter udblæsning her? Jeg fandt URL'en til det
der blev efterlyst og så er manden vel glad? "Snadsk" var kun ment som
et pudsigt supperlativ, men er måske blevet misforstået?

>EZget er et meget godt program.

Jamen det er det da sikkert.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-08-04 21:37

"Anker Eriksen" <ankerFJERN@gvdnet.dk> skrev Tue, 3 Aug 2004 17:10:09
+0200

>Flemming har ret "PhP-snadsk = Kurt Hansen-snadsk."
>EZget er et meget godt program.

Der findes faktisk to forskellige programmer med det navn og med næsten
samme funktion. Måske derfor i snakker lidt forbi hinanden.?

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : aafe

Dato : 10-08-04 04:03

On Tue, 03 Aug 2004 08:24:10 +0200, Kurt Hansen wrote:

>Nu ved jeg - og formentlig flere andre - ikke hvad EZget er, men jeg
>gjorde det som du selv kunne have gjort med et par museklik: slog det
>op på Google.

Med den metode ville han nok ikke kunne finde den EZGet, som jeg har
lavet, og som jeg iøvrigt selv omtaler som en Real Virtuality
Kontraption, der så igen kan oversættes til en:

Virkelig Brugbar Anordning

Denne Real Virtuality Kontraption er i princippet kun kendt af denne
slægtsforskningsgruppes brugere, fordi den - med vilje - ikke er
omtalt andre steder end her. Og ligeledes fordi den i første omgang
kun blev omtalt lidt kryptisk.

Jeg ved ikke, hvor mange her der ikke kender til min EZGet, men jeg
ved, at mere end 800 kender så meget til den, at de har downloaded
den. Og overrasker faktisk mig, at der er så mange, der følger så nøje
med i gruppen, at de altså er blevet opmærksom på EZGet.

>Jeg formoder der er tale om noget PhP-snadsk og at det er denneher du
>skal bruge?

Jeg er godt klar over, at mange kan have svært ved at få PHP
applikationer til at fungere, og ligeledes at mange sites slet ikke
understøtter PHP, men dette kan - efter min mening - ikke bebrejdes
PHP, der tværtimod er særdeles anvendeligt, og ovenikøbet er opfundet
af en dansker.

Den EZGet jeg har lavet, er dog lavet i Delphi og har intet at gøre
med det du henviser til.

> [...]
>files off the internet easy. This is done by pumping in EZCodes which
>specify the the files to be downloaded".

Hvis ellers jeg - ved et hurtigt øjekast - har forstået det korrekt,
er det vel nærmest en slags webbaseret forsats til programmet wget.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Ole Laursen

Dato : 03-08-04 09:24

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man downloade EZget henne?
>
> Monty

Hej! Den version af EZget som du mangler, kan hentes her:
http://wave.prohosting.com/aafe/ezget/ezget.html

Med venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : børge askholm

Dato : 04-08-04 08:33

Ole Laursen wrote:

> Hej! Den version af EZget som du mangler, kan hentes her:
> http://wave.prohosting.com/aafe/ezget/ezget.html

Ja det er netop Arnes version af ezget det drejer sig om. Jeg har selv
har stor fornøjelse af det. Dog ved jeg at Arne har betænkeligheder
m.h.t. trafikken på statens arkiver. Jeg tror dog det er et problem der
er til at overse. Selv har jeg ikke haft problemer med at hente det dej
ville bruge.

Børge

Fra : Palle Aase

Dato : 05-08-04 15:24

"børge askholm" <baskholm@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> m.h.t. trafikken på statens arkiver. Jeg tror dog det er et problem der
> er til at overse. Selv har jeg ikke haft problemer med at hente det dej

Jeg synes også EZget er et dejligt, tidbesparende program at arbejde
med, -
tak til skaberen hvem han så end er.
kun mangler jeg at "sti"- linien husker sidst anvendte sti.

hilsen palle

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 06-08-04 06:37

"Palle Aase" <Palle.Aase@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med, -
> tak til skaberen hvem han så end er.
> kun mangler jeg at "sti"- linien husker sidst anvendte sti.

****************
Det har du ret i.
Endnu bedre hvis man kunne browse sig frem til en mappe som i de fleste
andre programmer.
Må ske er det noget får 'aaffe' at se på når han ser dette.
Hilsen en flittig bruger.
Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : Alex

Dato : 08-08-04 20:57

Jeg har klaret problemet med stinavnet ved at lave en lille tekstfil, hvor
jeg gemmer path'et. Så kan jeg hurtigt tilrette fra gang til gang.

Jeg synes også det er lækkert at bruge programmet og problemet med kapacitet
bør klares ved at lukke mere op for hanerne... Hvis det begynder at blive et
problem kunne vi jo stille vores downloadede data til rådighed for andre til
download...

Alex, Erritsø

Fra : aafe

Dato : 09-08-04 20:38

On Fri, 6 Aug 2004 07:36:54 +0200, "Flemming Svendsen" wrote:

>Endnu bedre hvis man kunne browse sig frem til en mappe som i de fleste
>andre programmer.

Jeg skal lige sige, jeg netop er kommet hjem, efter en uges dejlig
solskin, væk fra storbyens os og støj.

Men, jeg forstår egentlig ikke hvad du mener, Flemming, for en del af
min Real Virtuality Kontraption er jo netop en skrabet
internetbrowser, der som sådan kan browse runbdt på internettet.

Men, du tænker måske på, en mulighed for at browse sig frem til en
lokal destinationsmappe på computeren?

>Må ske er det noget får 'aaffe' at se på når han ser dette.

Du er for gavmild med f'erne: Mine initialer beløber sig nemlig kun
til aafe - alt iberegnet

Der er ingen mulighed for, at jeg gør mere ved min Real Virtuality
Kontraption, idet jeg dels har lavet en mindre forbedring i en version
jeg ikke har lagt til download, og samtidig har jeg overdraget såvel
source som rettighederne til samme, til min søn, Sebastian, således
han måske kan tjene en lille skilling - til hjælp med hans studier -
ved at udbyde en PLUS version til download for primært amerikanere med
danske aner.

I den forbindelse kan jeg nævne, at Sebastian tidligere udviklede
PHPLaunch, og donerede den kvit og frit til slægtsforskere over hele
verden: Jeg håber derfor, at han kan få en lille skilling ud af at
tilbyde en PLUS version af EZGet til primært amerikanske
slægtsforskere.

Min oprindelige Real Virtuality Kontraption, kaldet EZGet er fortsat
til gratis download, men vil altså ikke blive forbedret/udvidet.

med venlig hilsen

Arne