Kongenshus mindepark
Fra : Lars Christensen

Dato : 25-07-04 23:23

Hej
Kan man i Kongenshus Mindepark få detaljerede oplysninger om de personer der
er nævnt på stenene i mindeparken?
Lars

Fra : Leif Sepstrup

Dato : 26-07-04 05:46

"Lars Christensen" <lars@greenstreet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Kan man i Kongenshus Mindepark få detaljerede oplysninger om de personer
der
> er nævnt på stenene i mindeparken?
> Lars

Du skal kontakte Hedeselskabet i Viborg.
http://www.hedeselskabet.dk/
Ved at oplyse navn, sogn og herred på de personer du søger oplysninger om.
Vil du få tilsendt en kopi af de materialer, de har om de pågældende
personer.
Det er meget spændende læsning.

Leif Sepstrup
Besøg min hjemmeside: http://www.sitecenter.dk/sepstrup
Her bl.a. oplysninger om tyve, røvere og drabsmænd på Vestfyn omkring 1850.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 26-07-04 06:28

"Lars Christensen" <lars@greenstreet.dk> skrev Mon, 26 Jul 2004 00:22:34
+0200

>Hej
>Kan man i Kongenshus Mindepark få detaljerede oplysninger om de personer der
>er nævnt på stenene i mindeparken?

Udover det svar Leif allerede har givet kan jeg da lige tilføje, at der
i forbindelse med åbningen af mindeparken blev udgivet et ret stor bog
om mindeparken og dens tilblivelse. Her er nævnt alle dem der havde
deres navn med fra starten, nogle også med en kortfattet omtale.

Har du et navn og et sogn.?

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Lars Christensen

Dato : 26-07-04 17:12

Tak for svarene! Det er min tipoldefar Jens Sørensen, hans bror Thomas, samt
dennes ægtefælle Johanne Marie Jensen der står nævnt på stenen fra Egvad
Sogn, Nørre Horne Herred.
Lars

Fra : Arne Feldborg

Dato : 27-07-04 07:40

"Lars Christensen" <lars@greenstreet.dk> skrev Mon, 26 Jul 2004 18:12:04
+0200

>Tak for svarene! Det er min tipoldefar Jens Sørensen, hans bror Thomas, samt
>dennes ægtefælle Johanne Marie Jensen der står nævnt på stenen fra Egvad
>Sogn, Nørre Horne Herred.

Det er jo folkene fra Brosbølgaard, de har før været nævnt i den her
sammenhæng. De har dog ikke fået en særlig omtale i bogen, det er der
for den sags skyld ingen fra Egvad der har:

X---------------------------------
Egvad:
Jens Peder Andersen, Tarm Nørremark, 1855-1950. Hustru: Kirsten Marie,
1854-1938.
Niels Peder Nielsen, Foersom, Nørreby, 1857-1930. Hustru: Ellen Marie,
1866-.
Niels Peder Nielsen, Foersom, Sønderby, 1851-1927. Hustru: Jensine,
1860-1942.
Jens Pedersen, Foersom Mølle, 1825-1907. Hustru: Ane, 1829-19H.
Jens Sørensen, Brosbølgaard, 1840-1866. Ugift.
Thomas Sørensen, Brosbølgaard, 1844-1940. Hustru: Johanne Marie,
1842-1909.

Hele afsnittet for Nr. Horne herred (1.3.MB) kan hentes som:
http://80.62.84.41/Nr_Horne.doc

hvis du skulle være interesseret.

Fra : Lars Christensen

Dato : 27-07-04 23:03