Hvordan laver man en forstøver?
Fra : Jimmy

Dato : 07-08-04 18:03

Hej

Jeg skal bruge mig en forstøver ala dem man ser i Føtex over frugterne, hvor
vand sprøjtes ud i meget fin forstøvning til når jeg tager sol på terrassen.

Kan man købe dem et sted eller er der en relativ let måde at lave dem selv
på?

Mvh
Jimmy

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 07-08-04 19:40

Jimmy wrote:
> [...]
>
> Kan man købe dem et sted eller er der en relativ let måde at lave dem selv

Køb den samme som Føtex bruger.?

Eller evt. en dyse til et oliefyr.?

Om "normalt" vandtryk er tilstrækkeligt til at få passende forstøvning
ved jeg ikke.

Mvh. Jørgen

Fra : martin

Dato : 09-08-04 08:57

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in message
> [...]
terrassen.

> Kan man købe dem et sted eller er der en relativ let måde at lave dem selv

I "BAUHAUS" kan man købe en have vande "pistol", gardena eller park,
hvor man kan dreje en mundstykke foran
een af stillingerne hedder MIST, den giver en rimelig god forstøvning, på
ganske alm, have vandslange tryk.

sådan een og en stor computer blæser og vupti, så har du hvad du skal
bruge...

Fra : Jimmy

Dato : 09-08-04 09:43

"martin" <martin@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> hvor man kan dreje en mundstykke foran
> een af stillingerne hedder MIST, den giver en rimelig god forstøvning, på

Ja det var da en god ide.

> sådan een og en stor computer blæser og vupti, så har du hvad du skal
> bruge...

Ikke forstået?

mvh
Jimmy

Fra : martin

Dato : 10-08-04 06:46

> Ja det var da en god ide.

> Ikke forstået?

når man har lavet sin Vand støvsky, så er dråberne så små at de ikke kan
"skydes" ret langt, ( læs: nul masse nul enerti )
dette klares ved at montere en lille blæser sådan at man skyder støvskyen
ind i "vinden" fra blæseren. på den måde opnås en længere og bredere
spedning af dråberne.

eller så tag ned i føtex og kik i deres grønt afdeling. oppe i loftet.

Martin

Fra : *sigh*

Dato : 20-08-04 00:54

Hvorfor ikke en portabel?

En alm størrelse god blomstersprøjte med bred åbning så du kan dumpe
isterninger ned.

Man kan sidde i en varm bil, et par *skvirt* i hovedet og nakken så er man
helt salig afkølet Ahhhhhhhh

Det er rimelig effektivt pga at fordampning 'laver' kulde