Konvekse Hylster
Fra : David Rasmussen

Dato : 29-07-04 11:49

Hvordan oversættes dette begreb til engelsk?

/David

Fra : Simon Kristensen

Dato : 29-07-04 11:55

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Hvordan oversættes dette begreb til engelsk?

Convex hull.

Simon

--
The good Christian should beware of mathematicians, and all those who
make empty prophecies. The danger already exists that the

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-07-04 12:04

Simon Kristensen wrote:

> Convex hull.

NÃ¥ja... Jeg kan huske at min underviser i moderne analyse (Vagn
Lundsgaard Hansen) synes at det var sjovt at sige "det konvekse skrog" :)

/David

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 29-07-04 18:53

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Nåja... Jeg kan huske at min underviser i moderne analyse (Vagn
> Lundsgaard Hansen) synes at det var sjovt at sige "det konvekse skrog" :)
>
> /David

Der er meget Vagn synes det er sjovt at sige. Særligt på tysk og gerne ret
højt. :)

/ Jesper P

Fra : -V-

Dato : 30-07-04 05:12

Jesper Pedersen wrote:

> Der er meget Vagn synes det er sjovt at sige. Særligt på tysk og
> gerne ret højt. :)

Faktisk råber han det gerne, og helst stående på sit bord.

-V-

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-07-04 11:56

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
> Hvordan oversættes dette begreb til engelsk?

"convex housing" vel ?

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Simon Kristensen

Dato : 29-07-04 12:05

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> writes:

> "convex housing" vel ?

Det kommer nok ved nærmere eftertanke an på, hvilken disciplin vi taler
om. I matematik, hvor begrebet betyder "mindste konvekse mængde, der
indeholder en given mængde", sige vi convex hull. Jeg vil ikke afvise,
at der er discipliner i hvilke man taler om convex housings.

Simon

Fra : Rasmus Villemoes

Dato : 29-07-04 12:02

convex hull (http://mathworld.wolfram.com/ConvexHull.html)

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 29-07-04 12:05

David Rasmussen wrote:
> Hvordan oversættes dette begreb til engelsk?

Convex hull?
http://mathworld.wolfram.com/ConvexHull.html

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://www.softwarepatenter.dk

Fra : Claudio Adam

Dato : 31-07-04 21:58

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev:
>Hvordan oversættes dette begreb til engelsk?
>
>/David

vagina

--

www.sitecenter. dk/dannebrog