Tyrefægtning igen
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-07-04 16:09

Tyren svækkes med banderillas
(http://www.yeungstuff.com/rtw/countries/europe/spain/images/193_9319_jpg.jp
g) som er små spyd med modtager.

Det må gøre pokkers ond, især når man bevæger sig. Hvorfor står tyren så
ikke stille?? (Lidt det samme når man ser en ko med brækket ben på en
transport, der prøver at stå på det brækkede ben)

Og denne tyr lever da endnu, ikke?
(http://www.yeungstuff.com/rtw/countries/europe/spain/images/193_9343_jpg.jp
g)

Jesper
Som faldt over denne undervejs : http://www.faace.co.uk/bfiestas.htm

Fra : *XxX*

Dato : 18-07-04 17:00

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke stille?? (Lidt det samme når man ser en ko med brækket ben på en
> transport, der prøver at stå på det brækkede ben)

Tyren er vel sur og så kan den ikke mærke så godt det pga. adrenalin. Det er
det samme der sker hvis mennesker kommer til skade under idræt, det gør
først rigtig ondt når man bliver kold.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-07-04 17:15

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> ikke stille?? (Lidt det samme når man ser en ko med brækket ben på en
> transport, der prøver at stå på det brækkede ben)

står bl.a.
http://www.ffw.ch/english/newscontent.asp?lid=1&sid=31&link=News&link1=Stop+bullfighting!
om midler til at få tyren til ikke at stå stille.

The bull's eyes are rubbed with Vaseline, making the animal far-sighted; if
he is not attacking the matador, it is because he is unable to see him
clearly. After that, a massive dose of a purgative product is
administrated - in the form of pepper suppositories - creating a further
impeachment of the bull's vision and disrupting its ability to move. The
hooves are filed, if not incised; pieces of wood are rammed between the
claws. The feet are smeared in turpentine, thus creating unbearable burning
pain, in the aim of preventing the animal from standing still. Some
"preparers" go as far as pushing broken needles into its testicles, to
prevent the animal from sitting or laying down, and forcing cotton wool up
its nostrils, to make breathing more difficult.

Jesper

Fra : *XxX*

Dato : 19-07-04 10:39

> [...]
> prevent the animal from sitting or laying down, and forcing cotton wool up
> its nostrils, to make breathing more difficult.

Alt det du skriver her det er da noget værere svineri hvordan kan det være
lovligt.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-07-04 22:56

"*XxX*" <fatman00hot@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> burning
>
> Alt det du skriver her det er da noget værere svineri hvordan kan det være

Jeg læste på en af anti-tyrefægningssiderne at bl.a. Danmark havde været med
til at nedstemme et forslag til forbud mod tyrefægtning i EU-parlamentet.

Jesper

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-07-04 22:59

Jesper Nielsen skrev:
> [klip] ... at bl.a. Danmark havde været med til at nedstemme
> et forslag til forbud mod tyrefægtning i EU-parlamentet.

Det må være månedens vits her i gruppen:

et forslag til forbud mod tyrefægtning i EU-parlamentet.

--
'rluf :·)

Fra : Henning Makholm

Dato : 20-07-04 20:41

Scripsit "Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk>

> Jeg læste på en af anti-tyrefægningssiderne at bl.a. Danmark havde været med
> til at nedstemme et forslag til forbud mod tyrefægtning i EU-parlamentet.

Det lyder meningsløst. Der er (så vidt jeg husker) 16 danske medlemmer
af EU-parlamentet. De stemmer hver for sig, ikke som en samlet gruppe.
At "Danmark" har opført sig på denne eller hin måde i parlamentet
lyder derfor ikke som en troværdig oplysning.

--
Henning Makholm "`Update' isn't a bad word; in the right setting it is
useful. In the wrong setting, though, it is destructive..."

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-07-04 17:31

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message
> [...]
is
> useful. In the wrong setting, though, it is

Kan ikke lige finde det, men EU forfatningen støtter Spaniens ret til
tyrefægtning:
http://www.euabc.com/upload/pdf/draft/rf_constitution_dk.pdf

Jesper

Fra : Henning Makholm

Dato : 21-07-04 17:33

Scripsit "Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk>

> Kan ikke lige finde det, men EU forfatningen støtter Spaniens ret til
> tyrefægtning:

Det gør det ikke mindre meningsløst at påstå at "Danmark" har indtaget
nogen holdning til sagen i EU-parlamentet.

--
Henning Makholm "Man vælger jo selv sine forbilleder."

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-04 18:36

Jesper Nielsen skrev:

>Det må gøre pokkers ond, især når man bevæger sig. Hvorfor står tyren så
>ikke stille?

Ifølge Hemingway er det et spørgsmål om mod og kampvilje hos
tyren. Det er faktisk derfor det netop er en tyr man skal bruge.
Men tyrefægteren kan være uheldig at få en vanskelig tyr der
enten er en kujon eller også en tyr der er for snu og ikke
spilder sit krudt før den er sikker på at få noget på hornet. Den
sidste slags er det livsfarligt at have med at gøre - mere end en
normal tyr.

Det kan ske at tyren udser sig et bestemt sted at stå og så
næsten ikke er til at drive derfra, men han skriver at det så er
tyrefægterens egen fejl for han burde have set tendensen og
forhindret tyren i at få fred til at stå stille.

Jesper Nielsen skriver om en masse beskidte tricks. Dem har
Hemingway slet ikke omtalt.

Jeg gætter (!) på at de er blevet nødvendige fordi det er nogle
værre skvattede tyre der er blevet fremavlet.

--
Bertel