Følgepræmier i Lotte
Fra : Stefan Garvig

Dato : 15-07-04 18:00

Hej

Jeg søger antallet af følgepræmier i onsdagslotto ved matematiske systemer
ved følgende præmiegivende udfald:

6 rigtige og 2 tillægstal (kræver minimum 8 afkrydsede tal på kuponen)
6 rigtige og 1 tillægstal
6 rigtige
5 rigtige og 2 tillægstal
5 rigtige og 1 tillægstal
5 rigtige
4 rigtige
3 rigtige

når man har markeret følgende antal tal på kuponen:

7 (7 rækker)
8 (28 rækker)
9 (84 rækker)
10 (210 rækker)
11(462 rækker)
12 (924 rækker)

I onsdagslotto er der mulighed for at vælge mellem 48 tal.

Man kunne vel præsentere antallet af følgepræmier i et regneark
præmiegivende kombinationer nedad (visende den kombination, som man har
været så heldig at ramme) - og henad: de samme kombinationer visende hvor
mange følgepræmier, der er for hver præmiegivende kombination.
For hvert antal afkrydsede tal på kuponen (7 til 12) må man vist lave et nyt
(regne)ark.
Nogle felter er naturligt nok blanke.

|6+2|6+1| 6 |5+2|5+1| 5 | 4 | 3 |

6+2
6+1
6
5+2
5+1
5
4
3

Et tilsvarende system til beregning af antallet af følgepræmier for
almindelig lotto ( om lørdagen) ville være fint.

Jeg håber meget, at I kan hjælpe mig.

Venligste lottohilsner fra

Stefan Garvig

--
**********
Svar direkte ved at fjerne dyret i e-mail-adressen:

Fra : alexbo

Dato : 16-07-04 19:28

> Jeg søger antallet af følgepræmier i onsdagslotto ved matematiske systemer
> ved følgende præmiegivende udfald:

www.tips.dk kan du finde hvad du ønsker, jeg kan ikke linke direkte, men
gå til onsdagslotto, spillesystemer, matematiske.

mvh
Alex Christensen

Fra : Stefan Garvig

Dato : 18-07-04 16:20

> PÅ www.tips.dk kan du finde hvad du ønsker, jeg kan ikke linke direkte,
men
> gå til onsdagslotto, spillesystemer, matematiske.
>
> mvh
> Alex Christensen

Ja, minsandten! Her kan man læse om alle følgepræmier.

Tak for hjælpen.

Venligst

Stefan Garvig