videoer
Fra : Ole Madsen

Dato : 12-07-04 22:06

Kan i hjælpe mig med at finde videoer om grundlæggende videnskab, newton og
sådan noget, jeg ved godt at nogle sikkert vil spørge, "hvorfor ikke bøger",
men jeg vil helst videoer, håber i kan hjælpe,
søger efter videoer om:

naturens love, universet, alt om jordens oprindelse og mennesket

Ole

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-07-04 00:49

Ole Madsen mumbled his insignificant opinion in:
40f2fd28$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
> søger efter videoer om:
>
> naturens love, universet, alt om jordens oprindelse og mennesket

Jeg har set nogle stykker af dem her, de er meget underholdende,fascinerende
og lærerige, men de udgør ingen erstatning for en god lærebog.

http://www.bonniershop.dk/default.asp
Den blå planet, fremtiden er vild, giganternes tid,solsystemet er vist nogle
af de serier som du søger efter, der er cirka 10 film i hver serie.
Underholdningsværdien er måske større end informationsværdien, men det må du
selv vurdere.

Ulempen for dig (og fordelen for bonnier) er at hver film koster ca 150 +
porto stykket... så det bliver smådyrt i længden.

Måske du kan kan finde dem brugt til en mere rimelig pris et sted. Ellers må
du zappe over på national geographic,discovery,animal planet og hvad de nu
hedder, men også der er underholdningsværdien i højsæddet.

Fra : Dan Frederiksen

Dato : 13-07-04 16:54

På trods af at AV mediet er mere effektivt end en bog til undervisning så er
der så vidt jeg ved ca ingen derude desværre.

er det detaljerne du er interesseret i eller er det 'meaning of life' søgen?
hvis det er meaning of life så er det ingen i naturvidenskaben der kan
hjælpe dig.
Faktisk ikke rigtigt nogen der kan hjælpe dig når det kommer til stykket.
Gud er ikke så pjattet med at diske op med den slags detaljer og dampbørnene
i de hvide kitler fatter ingenting : )

Men de siger getting there is half the fun og det kan være det ikke er helt
lyv

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-07-04 17:26

Dan Frederiksen skrev:

>På trods af at AV mediet er mere effektivt end en bog til undervisning så er
>der så vidt jeg ved ca ingen derude desværre.

Det var lidt af en påstand. Bøger og videoer har hver deres
styrke.

Hvis man skulle deporteres til en øde ø, tvinges til at lære
noget og kun måtte vælge ét af medierne, så er bogen det bedste
valg.

--
Bertel

Fra : Dan Frederiksen

Dato : 19-07-04 16:00

> Hvis man skulle deporteres til en øde ø, tvinges til at lære
> noget og kun måtte vælge ét af medierne, så er bogen det bedste
> valg.

Det skal jeg huske næste gang jeg er strandet på en øde og har valget : )

I prøver jo ikke engang. Kom nu børn : )

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-07-04 21:12

"Dan Frederiksen" <bulkemail@shouldbeillegal.org> skrev i en meddelelse
> [...]
dampbørnene
> i de hvide kitler fatter ingenting : )
>
> Men de siger getting there is half the fun og det kan være det ikke er

jeg er ikke efter "the meaning of life", den har jeg fundet, nu er det mere
detaljerne, som newton også søgte efter, at alt hænger forunderligt sammen,
den slags ting kunne jeg godt tænke mig at lære om

Men også om universets og hvordan livets betingelser lige præcis passer som
de skal

Ole

Fra : Dan Frederiksen

Dato : 19-07-04 15:59