Danske byers koordinater
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-07-04 20:30

Jeg leder efter en liste over danske byers koordinater.

Jeg kunne jo godt lave en selv, men det kunne jo være der var en online
eller andet sted, men vederlagsfrit kunne hente.

Jesper

Fra : Jesper Harder

Dato : 11-07-04 20:44

Der er en liste på <http://www.246.dk/dktowns.html>

--
Jesper Harder <http://purl.org/harder/>

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-07-04 21:43

"Jesper Harder" <harder@myrealbox.com> wrote in message

> Der er en liste på <http://www.246.dk/dktowns.html>
>
> --
> Jesper Harder <http://purl.org/harder/>

Tak - godt fundet!

Jesper

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 11-07-04 21:58

Jesper Nielsen skrev:

> Jeg leder efter en liste over danske byers koordinater.
>
> Jeg kunne jo godt lave en selv, men det kunne jo være der var en
online
> eller andet sted, men vederlagsfrit kunne hente.

Foruden den liste som Jesper Harder linkede til, er der mange danske
koordinater her:

http://www.calle.com/world/DA/index.html

Stednavnene er en gang imellem lidt opfindsomme, men jeg ved ikke om det
også gælder koordinaterne.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 11-07-04 23:56

Jesper Nielsen wrote:

> Jeg leder efter en liste over danske byers koordinater.

I øvrigt kan man slå koordinater på en masse danske og udenlandske byer
op på

http://gnswww.nima.mil/geonames/GNS/index.jsp

Man kan fx finde en lille landsby, eller en masse navne inden for et
lille »rektangel« (annulus-udsnit) af længde- og breddegrader.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Jan Nielsen

Dato : 12-07-04 07:31

On Sun, 11 Jul 2004 21:29:34 +0200, "Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> wrote:

>Jeg leder efter en liste over danske byers koordinater.
>
>Jeg kunne jo godt lave en selv, men det kunne jo være der var en online
>eller andet sted, men vederlagsfrit kunne hente.

Du kan evt hente en shareware version af programmet Almanak:

http://www.nakskov-gym.dk/vs/almaopd.htm

Programmet har et danmarkskort med de 30-40 største byer indtegnet, når
du klikker på de enkelte byer vises deres koordinater under "Sted"
--
- JN -