Huset rystede
Fra : Nielsen

Dato : 08-07-04 16:35

I dag omkring kl. 12.30 rystede vores hus her i sydvestjylland pludseligt.
Der var ligesom to kraftige "bump" hvor gulvet gav sig og pc-skærmen
"hoppede" på bordet. Ca. 100-200 m herfra var det ligesådan. Er der mon
nogen der har en ide om hvad det kan have været?

Nielsen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 08-07-04 16:51

Jordskælv?

Det har vi her i Danmark nogle gange om året, men ofte så svagt, at det
ikke mærkes, men kun måles..

Jordskælvsforskningen er her pr. 1. juli flyttet fra KMS til GEUS, men jeg
er sikker på, at de fortsat gerne vil have indberetninger om
jordskælvsoplevelser.

www.geus.dk

mvh
Krabsen

p.s. Det kan naturligvis osse være en lastbil, der tabte en container ude
på vejen.

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Michael Vittrup

Dato : 08-07-04 17:05

Fra : Nielsen

Dato : 08-07-04 17:27

"Michael Vittrup" <vittrup@ima.auc.dk> wrote in message

> Efter beskrivelsen at dømme, lyder det ikke som om det har været tilfældet
> - jordskælv er mere karakteriseret ved bløde, kontinuerte, duvende
> bevægelser, og ikke to "bump" der kan få den omtalte monitor til at hoppe
> på bordet..
>
> // Michael

Jordskælv var selvfølgelig også min første tanke. Jeg var ikke selv hjemme,
men min (voksne) søn ringede til mig på arbejde og syntes at det var "vildt
klamt". Hans lillebror, der opholdt sig udendørs, hørte/mærkede intet,
ligesom min nabo, der også var udenfor, heller ikke mærkede noget. Jeg
arbejder på Teknisk Forvaltning i kommunen og vi fik kort efter en
opringring vedr. det andet sted hvor de også mærkede det. Jeg brugte
selvfølgelige mine "kanaler" på arbejde (beredskab og dem der evt. ville
ville noget om byggeri i nærheden), men ingen ved hvad det var.

Min søn fortalte lige nu at der først lød de to _meget_ dybe bump og
sekundet efter kom rystelserne.

Nielsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-07-04 18:16

Nielsen (ingenmail@invalid.dut) skrev følgende:
> [...]
> men ingen ved hvad det var.
>
> Min søn fortalte lige nu at der først lød de to _meget_ dybe bump og

Eksplosioner? Lynnedslag?

- Martin

Fra : Nielsen

Dato : 08-07-04 19:58

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message

> Eksplosioner? Lynnedslag?

Jeg tror bestemt ikke at det var et lynnedslag, men en eksplosion kan
naturligvis ikke udelukkes. Og dog, jeg talte med beredskabscefen og mon
ikke han ville vide det.?

Nielsen

Fra : Ulrik Smed

Dato : 08-07-04 21:05

Martin Petersen wrote:

> Eksplosioner? Lynnedslag?

Vil jordbårne chokbølger ikke ankomme tidligere end luftbårne? Det lyder
underligt at der _først_ hørtes lyd i luften, og derefter føltes rystelser.

--
Ulrik Smed
Denmark, Aarhus

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 08-07-04 21:51

Ulrik Smed <ulsm@post1.tele.dk> wrote:

> Vil jordbårne chokbølger ikke ankomme tidligere end luftbårne? Det lyder
> underligt at der _først_ hørtes lyd i luften, og derefter føltes rystelser.

Jo, det er lidt mærkeligt, normale bølgehastigheder for seismiske bølger
er 1 - 6 km/s, hvorimod lydens hastighed som bekendt er ca 330 m/s, dvs
tre gange langsommere.

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 08-07-04 19:34

Nielsen wrote:

> Min søn fortalte lige nu at der først lød de to _meget_ dybe bump og
> sekundet efter kom rystelserne.

To dybe bump efterfulgt af rystelser kunne sagtens være overlydsbraget
fra et jagerfly. Så vidt jeg ved flyves der øvelsesflyvninger med
overlydshasighed ude over Nordsøen, så det kan måske godt passe med
Sydvestjylland. Men det er mærkeligt hvis der ikke er nogen der har hørt
det ude i det fri...

Ellers hvis I bor i nærheden af øvelsesområdet ved Oksbøl kan det måske
være kanonbrag. Men det ville I nok kunne genkende

Vh kurt

Fra : Nielsen

Dato : 08-07-04 19:47

"Kurt Kjær Jensen" <slettes_kkjen_slettes@aub.dk> wrote in message

> [...]
> overlydshasighed ude over Nordsøen, så det kan måske godt passe med
> Sydvestjylland. Men det er mærkeligt hvis der ikke er nogen der har hørt

Ok, ja det kunne selvfølgelig være en mulighed, men igen - ingen at dem (som
jeg har snakket med) der var udendørs har hørt noget.

> Ellers hvis I bor i nærheden af øvelsesområdet ved Oksbøl kan det måske
> være kanonbrag. Men det ville I nok kunne genkende

Nej, som tidligere nævn er det Tønder.

Nielsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-07-04 20:38

Nielsen skrev:

>Nej, som tidligere nævn er det Tønder.

Det kunne du jo bare have sagt straks. Enhver ved jo at tomme
Tønder buldrer mest.

--
Bertel

Fra : Nielsen

Dato : 08-07-04 20:50

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Det kunne du jo bare have sagt straks. Enhver ved jo at tomme
> Tønder buldrer mest.

LOL... ja men det er fordi "man" tager alt fra os, seminariet, kasernen,
sygehuset, og igennem årene mange flere store arbejdsplader

Nielsen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-07-04 18:16

Nielsen skrev:
> I dag omkring kl. 12.30 rystede vores hus her i sydvestjylland
> pludseligt.

Vil du røbe lidt mere om, hvor i Sydvestjylland?
Bor du for eksempel nær "Ringkøbing Fyn-højderyggen",
kunne man godt forestille sig nogle rystelser i dybet.

Forresten læste jeg om nogle seismiske sprængninger i
Jylland; men de skulle vist have fundet sted sidst i maj
måned. Og det havde du nok fået at vide via din kommune.
:·)
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Nielsen

Dato : 08-07-04 19:45

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message

> Vil du røbe lidt mere om, hvor i Sydvestjylland?
> Bor du for eksempel nær "Ringkøbing Fyn-højderyggen",
> kunne man godt forestille sig nogle rystelser i dybet.

Ja da. Det er i Tønder. Jeg har lige været på besøg hos en kollega der bor 1
km herfra, og spurgte om de havde været hjemme og mærket noget, og det havde
de bestemt. Min kollegas mand beskrev det på samme måde som min søn og de
havde da også undret sig meget over hvad det var. Manden havde aldrig
nogensinde oplevet det før (+60 år)

> Forresten læste jeg om nogle seismiske sprængninger i
> Jylland; men de skulle vist have fundet sted sidst i maj
> måned. Og det havde du nok fået at vide via din kommune.
> :·)

Ja, det fortalte mine kolleger mig men det er ellers ikke noget vi som
forvaltning er involveret i.

> Med venlig hilsen Herluf Holdt
> Nysgerrige Amatører - gør Verden sjovere

He he ja nysgeriig - det er jo det jeg er!

Nielsen

Fra : Nielsen

Dato : 09-07-04 10:06

"Nielsen" <ingenmail@invalid.dut> skrev i en meddelelse
> [...]
> "hoppede" på bordet. Ca. 100-200 m herfra var det ligesådan. Er der mon
> nogen der har en ide om hvad det kan have været?

Jeg talte lige med en kollega der bor 30 km nord for os. Hendes mand, og
andre der bor der, havde oplevet det samme, men det er stadig ikke lykkedes
mig at finde årsagen.

Nielsen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 09-07-04 11:03

Har du spurgt GEUS, om de har registret rystelser?

/Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Nielsen

Dato : 09-07-04 11:28

"Gert Krabsen" <news@fjernkrabsenfjernes.dk> skrev i en meddelelse
newssau7ila50p03yo@news.sunsite.auc.dk...
> Har du spurgt GEUS, om de har registret rystelser?

nej, men det tror jeg da at jeg vil. Skal nok poste svaret her.

Nielsen

Fra : Nielsen

Dato : 10-07-04 16:36

"Nielsen" <ingen@invalid.dk> wrote in message
> "Gert Krabsen" <news@fjernkrabsenfjernes.dk> skrev i en meddelelse
> newssau7ila50p03yo@news.sunsite.auc.dk...
>
> nej, men det tror jeg da at jeg vil. Skal nok poste svaret her.
>
> Nielsen

Svaret fra GEUS:

Nej. jeg tror bestemt ikke, der har været jordskælv.

Vi har hørt om andre, der har mærket en rystelse. Det lyder som om den
snarest må være forårsaget af noget meteorologi, men vi har ingen
instrumentelle observationer.

Venligste hilsener Søren Gregersen, statsseismolog

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 10-07-04 20:13

Nielsen wrote:
> [...]
> instrumentelle observationer.
>
> Venligste hilsener Søren Gregersen, statsseismolog

Prøv evt at skrive til DMI, og se om de kan give os en forklaring, for dette
begynder så sandelig at blive rigtig spændende :)

www.dmi.dk

Med Venlig Hilsen
Bo Bach Jensen
A: Top answers
Q: What's the most annoying thing on UseNet ?

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 10-07-04 22:18

Bo Bach Jensen <bachy@nopost.dk> wrote:
> Prøv evt at skrive til DMI, og se om de kan give os en forklaring, for dette
> begynder så sandelig at blive rigtig spændende :)
>
> www.dmi.dk

Måske også statens luftfartsvæsen - efterhånden hælder jeg mere til at
tro, at der kan have været tale om et 'lydmursbrag'. (Husk at give
præcise oplysninger vedr. tid og sted)

www.slv.dk

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-07-04 22:29

"Hans Henrik Hansen" <sleth2vh@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:1ggqduy.1gpscv4kjd4n8N%sleth2vh@webspeed.dk...

> Måske også statens luftfartsvæsen - efterhånden hælder jeg mere til at
> tro, at der kan have været tale om et 'lydmursbrag'. (Husk at give
> præcise oplysninger vedr. tid og sted)

Mon ikke der kunne være tale om uautoriserede
sprængningseksperter som øver sig?

Mvh
Martin

Fra : kautaq

Dato : 11-07-04 01:24

Martin Larsen wrote:

> Mon ikke der kunne være tale om uautoriserede
> sprængningseksperter som øver sig?

30 kilometer væk?

Fra : Nielsen

Dato : 11-07-04 08:41

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message

> 30 kilometer væk?

Efter svaret fra GEUS har jeg nu også skrevet til DMI, men ikke fået svar
endnu. I fredags var min svigermor (som også bor her i byen) hos os. Hun
havde oplevet det samme, men havde ikke turdet fortælle det til nogen fordi
det var så underligt, noget hun aldrig havde oplevet før. Da vi også nævnte
lydmursbrag sagde hun nej det var det ikke, det havde hun jo oplevet så tit
især før i tiden.

Sidste nyt er at nu er det da endelig nævnt i avisen:
"GLASSENE KLIRREDE OG JORDEN RYSTEDE.
Hvad var det? Syd for grænsen og på Sild har masser af mennesker oplevet
noget der mindede om et jordskælv. Men det var det åbenbart ikke.
På Rømø stoppede folk op i butikkerne og i Tønder faldt en brændestabel
sammen. Især på den tyske ø Sild var det tydeligt. Folk fra Sild og inden
for en linje fra Egernførde til Husum ringede for at fortælle om forskellige
hændelser. Se http://www.niho.dk/dk.htm
Officielt er det afvist at der er tale om et jordskælv. En målestation under
"Bundesanstalt für Geofysik i Hannover" har ved Bremen dog målt to lyde på
det tidspunkt. Man ved ikke hvad det er. Teorien er at det måske var et
overlydsfly."

(men ingen af dem der har oplevet det, tror på den med et fly).

vh
Nielsen

Fra : Nielsen

Dato : 11-07-04 08:51

"Nielsen" <ingenmail@invalid.dut> wrote in message
> "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message

Lidt mere nyt

http://www.shz.de/index.php?RUBRIKID=723&MID=30&REDID=555452

Nielsen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 11-07-04 10:12

Nielsen <ingenmail@invalid.dut> wrote:

> "Nielsen" <ingenmail@invalid.dut> wrote in message
>

> Lidt mere nyt
>
> http://www.shz.de/index.php?RUBRIKID=723&MID=30&REDID=555452

?? Jeg synes kun, jeg får et (næsten) tomt vindue + 'nicht angemeldet'!
??

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Nielsen

Dato : 11-07-04 10:15

"Hans Henrik Hansen" <sleth2vh@webspeed.dk> wrote in message

> ?? Jeg synes kun, jeg får et (næsten) tomt vindue + 'nicht angemeldet'!
> [...]
Rätselhafter "Urknall" - Was passierte auf Sylt?
[10.07.2004]
Sylt (Gunnar Dommasch) - Es rappelte im Karton, es knackte im Gebälk, Gläser
zersplitterten reihenweise. Die rätselhafte Erschütterung von vorgestern
Mittag lässt sich offenbar in der Hauptsache auf der Insel Sylt
lokalisieren. Hier ist das Thema Tagesgespräch. Fast jeder hat's gespürt und
alle wissen Bescheid. Die Spekulationen schießen ins Kraut - alles ist
möglich. Vom Eintauchen eines riesengroßen Meteoriten in die Erdatmosphäre
bis hin zu einem Seebeben.

Donnerstag, kurz nach 12 Uhr. Dr. Manuela Mende sitzt in ihrer Westerländer
Ferienwohnung am offenen Fenster. Plötzlich hört die Ärztin einen dumpfen
Knall - wie ein weit entfernter, mächtiger Donnerschlag. "Es war ein
unheimlicher Druck auf den Ohren", sagt sie, "wie wenn man im Fahrstuhl nach
unten saust - nur viel stärker."

Unwillkürlich erinnert sie sich an das Erdbeben vom 13. April 1992, das sie
seinerzeit in Bonn miterlebte. Die Erde bebte im Dreiländereck in einer
Stärke von fünf bis sechs auf der Richterskala. "Das war ein unheimliches
Grollen von unten", erinnert sie sich. Heute ist der Ton der gleiche, aber
er kommt eindeutig von oben, aus nördlicher Richtung. Insulaner berichten,
dass das Phänomen in List viel stärker wahrgenommen wurde als beispielsweise
in Hörnum am südlichen Inselende.

Aufgrund ihrer Erfahrung schließt Manuela Mende ein Beben aus. "Das hätte ja
eine Flutwelle auslösen müssen."

Zur gleichen Zeit unterhält sich Krankenpfleger Helmut Prümers mit Patienten
auf der Inneren Station der Nordseeklinik. Da erzittern die Fenster, die
Kranken geraten in Angst und Schrecken. "Zunächst traute sich niemand etwas
zu sagen", beschreibt Prümers die Stimmung. "Es herrschte Totenstille. "

Der 44-Jährige ist Hobby-Meteorologe. Seine Theorie: "Alles deutet darauf
hin, dass ein Meteorit kurz in die oberen Luftschichten der Stratosphäre
eingetaucht ist und sich dann wieder zurückgezogen hat." Die Druckwelle ist
gewaltig. "Ein Gewittersturm oder ein Seebeben war's jedenfalls nicht", sagt
Prümers.

Im Tinnumer Deichweg steht die Krankenschwester Ute Hartkopf im Hauseingang
und raucht eine Zigarette. Alles ist wie immer, nur das merkwürdige Gebaren
ihrer Tiere macht ihr Sorge. Schon eine Viertelstunde vor der rätselhaften
Erschütterung schlagen ihre Hunde an, die Katzen spielen verrückt.

Damit nicht genug: Bei "Wandmaker" wackeln die Regale, im Restaurant
"Friends" auf der Kurpromenade fallen Gläser um, in Braderup wird ein
Tourist im Strandkorb ordentlich durchgerüttelt. Bei Elke Engel von der
gleichnamigen Bäckerei in Tinnum tanzen die Gläser bedenklich in den
Vitrinen. "Ganz was Unnatürliches war das", sagt die Bäckerin, "ein dumpfes
Dröhnen. Mein Mann kam die Treppe herunter gestürzt und ich dachte, gleich
fällt das Haus in sich zusammen."

Regelrecht mit der Angst zu tun bekommt es ein Wasserschutzpolizist aus
List. Er ist auf See, als er die Vibrationen spürt. "Da hab' ich lieber
schnell den Rückwärtsgang eingelegt", bewies der Beamte ein gesundes
Verhältnis zur Realität.

Doch ist nicht Sylt allein betroffen. In ganz Nordfriesland, im Kreis
Schleswig-Flensburg und im südlichen Dänemark wurde das Phänomen
registriert; in drei Ortschaften auf Föhr und Amrum sowie auf Röm.

Ein Leser in Leck spürte um Punkt 12 Uhr für zwei oder drei Sekunden "ein
kurzes Schütteln". Auf dem Tablett klirrten Gläser und es war, "als ob ein
Panzer oder Lastwagen am Haus vorbeifährt". Bei einer Frau aus Sprakebüll
klapperte die Wohnzimmertür und für einen Moment bog sich die Scheibe vom
Wohnzimmerfenster - allerdings erst um 12.30 Uhr.

In Bredstedt meinte Anni Nickelsen "ein eigentümliches Beben zu hören und zu
spüren". Aus Struckum und Husum und von der Insel Föhr kommen ähnliche
Meldungen. In Schobüll begehrte die Druckwelle Einlass in ein
Einfamilienhaus, die Entlüftungsklappe der Dunstabzugshaube "klapperte kurz
aber heftig", wie die Bewohner berichten.

Einer aber hat von alledem nichts mitbekommen. Schlachter Dierk Eilert
lag mittags um 12 in Tinnum im Bett und gönnte sich 'ne Mütze Schlaf. Und?
"Da gab's kein Beben!"

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 11-07-04 12:07

Nielsen wrote:
> Rätselhafter "Urknall" - Was passierte auf Sylt?

Tak for det!
Ja, efter den artikel at dømme, har Tønder da øjensynligt befundet sig i
yderzonen?
Men hypotesen om meteoriten, der kunne have 'slået smut' i atmosfærens øvre
lag er da interessant - det fænomen har jeg ikke før hørt beskrevet.

--
(slet 'fjern' fra mail-adr.)
med venlig hilsen

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 11-07-04 14:11

Hans Henrik Hansen wrote:

> Men hypotesen om meteoriten, der kunne have 'slået smut' i atmosfærens øvre
> lag er da interessant - det fænomen har jeg ikke før hørt beskrevet.

Check evt. http://en.wikipedia.org/wiki/Impact_event under "Modern
impact events". Her omtales en passage over Rocky Mountains 10. august
1972, hvor et objekt slog smut mod atmosfæren og fortsatte ud i rummet i
nordlig retning. Passagen blev filmet på amatørfilmudstyr, men jeg har
ikke kunnet finde filmen på nettet...

Venlig hilsen
Kurt

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 18:48

Kurt Kjær Jensen wrote:

> [...]
> 1972, hvor et objekt slog smut mod atmosfæren og fortsatte ud i rummet i
> nordlig retning. Passagen blev filmet på amatørfilmudstyr, men jeg har

Jeg ledte lidt og fandt dette billede - dårlig kvalitet - men man kan se
den, skulle være en capture fra filmen:
http://www.aero.org/publications/crosslink/summer2000/images/03_20.jpg

Tekst til billedet:
Large meteor seen in broad daylight in August 1972. The fireball is the
bright spot just to the right of the cloud, in the left center, followed
by a faint trail to the right. Later, at a closer approach, the fiery
source was much brighter, with a teardrop shape and a more visible
trail. (Photo extracted from video conversion of a film recording
submitted to the government some years ago by an amateur photographer.)

(Source: http://www.aero.org/publications/crosslink/summer2000/03.html)

mvh
Johan

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 11-07-04 17:56

Hans Henrik Hansen wrote:

> Men hypotesen om meteoriten, der kunne have 'slået smut' i atmosfærens øvre
> lag er da interessant - det fænomen har jeg ikke før hørt beskrevet.

Som Kurt også skriver, er det sket én gang før. Det har været oppe i
her i gruppen før (også ved Kurt og mig):
http://groups.google.dk/groups?selm=405C65D8.9007ACD4%40jeppesn.dk

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 18:53

Jeppe Stig Nielsen wrote:

> Som Kurt også skriver, er det sket én gang før. Det har været oppe i
> her i gruppen før (også ved Kurt og mig):
> http://groups.google.dk/groups?selm=405C65D8.9007ACD4%40jeppesn.dk

Hvad med denne?
http://www.spaceweather.com/meteors/gallery_18nov00.html

Er vel lidt af det samme - fra 2000 - siden inkluderer video af hændelsen :)

mvh
Johan

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 11-07-04 23:34

Johan Holst Nielsen wrote:

> Hvad med denne?
> http://www.spaceweather.com/meteors/gallery_18nov00.html
>
> Er vel lidt af det samme - fra 2000 - siden inkluderer video af hændelsen :)

Men af disse forskellige almindelige stjerneskud fra en »sværm« i 2000
er der vel ikke nogen hvor meteoroiden undslipper Jordens atmosfære og
fortsætter ud i rummet igen?

At se et kraftigt stjerneskud er én ting. Men at se ét hvor stenen
fortsætter ud i rummet igen, er vist meget sjældent?

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Jonas Møller Larsen

Dato : 11-07-04 15:39

Nielsen citerede:
> "Teorien er at det måske var et overlydsfly."

Ifølge <http://www.tvsyd.dk/lag2_programmer.asp?indslagID=12207> var der
ekstraordinært en (sikkert lavtflyvende?) F-16 i området: "Lille fly
styrtet ned sydvest for Aabenraa (...) En redningshelikopter blev sendt
af sted ligesom en F-16 jager, der var på vej ud på en anden mission."

--
Jonas Møller Larsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 16:38

Jonas Møller Larsen wrote:

> [...]
> styrtet ned sydvest for Aabenraa (...) En redningshelikopter blev sendt
> af sted ligesom en F-16 jager, der var på vej ud på en anden mission."

Ville være temmeligt voldsomt hvis det gav endog kraftigere rystelser på
Sylt end i selve tønder :) Så tror ikke det er tilfældet (af F16 flyet
havde noget med dette at gøre).

mvh
Johan

Fra : Jonas Møller Larsen

Dato : 11-07-04 17:42

Johan Holst Nielsen wrote:
> Ville være temmeligt voldsomt hvis det gav endog kraftigere rystelser på
> Sylt end i selve tønder :)

Nu nævnes der jo ikke noget om F-16'erens udgangsposition, men hvis den
fløj fra Nordsøen til et sted sydvest for Aabenraa, kan den da sagtens
have overfløjet Sylt.

--
Jonas Møller Larsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 18:44

Jonas Møller Larsen wrote:

> Nu nævnes der jo ikke noget om F-16'erens udgangsposition, men hvis den
> fløj fra Nordsøen til et sted sydvest for Aabenraa, kan den da sagtens
> have overfløjet Sylt.

Det er vel begrænset hvor mange gange en F16 gennembryder lydmuren ;)
Ud fra det areal der nu snakkes om tror jeg ikke det er tilfældet...

mvh
Johan

Fra : Nielsen

Dato : 11-07-04 19:02

"Johan Holst Nielsen" <phpgeek@gmail.com> wrote in message

> Det er vel begrænset hvor mange gange en F16 gennembryder lydmuren ;)
> Ud fra det areal der nu snakkes om tror jeg ikke det er tilfældet...

Netop. Så vidt jeg kan forstå på de artikler der har været i medierne skete
"fænomenet" kl. 12.30.

Min søn sendte en icq til mig på arbejde og den var "dateret" med
klokkeslettet 12.31. Så her i Tønder har tidspunktet i hvert fald været det
samme som de andre steder der er nævnt.

Jeg kan da ikke afvise at det har været et lydmursbrag, selv om den anden
teori jo er lidt mere spændende men.... alle jeg har talt med siger at
lydmursbrag har de oplevet så tit (før i tiden) og det var det bestemt ikke,
siger de. Og det drejer sig trods alt om en område fra Egernførde i syd til
Brøns i Nord og der er ca. 100 km. Om nogen nordligere for Brøns har
observeret noget ved jeg jo heller ikke.

En anden ting som går igen hos dem jeg har talt med er at de syntes at det
var temmelig ubehagelig oplevelse.

vh
Nielsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 19:11

Nielsen wrote:

> [...]
> observeret noget ved jeg jo heller ikke.
>
> En anden ting som går igen hos dem jeg har talt med er at de syntes at det

Hmmm - er godt nok et par timer senere - men gad vide om denne kunne
have en indflydelse på jeres oplevelse:
http://www.nearearthobjects.co.uk/news_display.cfm?code=news_intro&itemID=248

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 19:14

Johan Holst Nielsen wrote:
> Hmmm - er godt nok et par timer senere - men gad vide om denne kunne
> have en indflydelse på jeres oplevelse:
> http://www.nearearthobjects.co.uk/news_display.cfm?code=news_intro&itemID=248

Ups - var også dagen forinden :D Så jeg ikke lige... Så den burde
umiddeltbart ikke have en indflydelse - med mindre den har været forbi
jorden 2 gange :)

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 19:23

Johan Holst Nielsen wrote:

> Ups - var også dagen forinden :D Så jeg ikke lige... Så den burde
> umiddeltbart ikke have en indflydelse - med mindre den har været forbi
> jorden 2 gange :)

Hmmm fandt følgende:
One or more fireballs about 9:20pm CDT Wednesday (0220 UTC 8 July) have
been reported from the south-central U.S. Details so far are sketchy.

http://www.hohmanntransfer.com/mn/0407/08.htm

Mon ikke der har været noget aktivitet? Tror mere og mere på en det er
et nærgående objekt fra rummet...

mvh
Johan

Fra : Nielsen

Dato : 11-07-04 19:27

> [...]
>
> Ups - var også dagen forinden :D Så jeg ikke lige... Så den burde
> umiddeltbart ikke have en indflydelse - med mindre den har været forbi

Nu har jeg ikke forstand på de dele, men jeg mener da at have hørt at "de
der dimser fra himmelrummet" somme tider kommer i stimer. Ligesom man somme
tider hører om øget aktivitet så en mængde stjerneskud kan ses.

vh
Lisbeth Nielsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 19:31

Nielsen wrote:

> [...]
> der dimser fra himmelrummet" somme tider kommer i stimer. Ligesom man somme
> tider hører om øget aktivitet så en mængde stjerneskud kan ses.

Netop - kan se der i USA også er observeret den 8. juli :) Har dog endnu
ikke fundet info omkring observationer i nord europa den 8. :(

Fra : Nielsen

Dato : 11-07-04 19:37

> Netop - kan se der i USA også er observeret den 8. juli :) Har dog endnu
> ikke fundet info omkring observationer i nord europa den 8. :(

Nu er jeg ikke en ørn til astrologi, matematik og jordens omdrejninger, men
kan man ikke regne ud om Sylt/Tønder d. 9/7 kl. 12.30 har befundet sig i
samme position som Texas d. 8/7 kl. 21.20? Og altså om en eller anden form
for meteor/meteoritstorm er kommet fra samme retning.

vh
Lisbeth Nielsen

Fra : Nielsen

Dato : 11-07-04 22:02

> Nu er jeg ikke en ørn til astrologi, matematik og jordens omdrejninger,

Ups... jeg mener naturligvis astronomi

Lisbeth

Fra : Jonas Møller Larsen

Dato : 11-07-04 19:45

Johan Holst Nielsen wrote:
> Det er vel begrænset hvor mange gange en F16 gennembryder lydmuren ;)

Nu udsender et supersonisk fly jo konstant en chokbølge.

--
Jonas Møller Larsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 19:55

Jonas Møller Larsen wrote:

> Nu udsender et supersonisk fly jo konstant en chokbølge.

Selvfølgelig rigtigt - men skulle undre mig hvis dette var tilfældet...
I så fald kunne man vel også forvente at dette var kommet frem på den
ene eller anden måde...

Og undrer mig så at det er kratigere på Sylt end i Tønder - og der ikke
rigtig har været nogle observationer (som vi ved af) i Aabenraa...

mvh
Johan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-07-04 04:12

Johan Holst Nielsen skrev:

>Selvfølgelig rigtigt - men skulle undre mig hvis dette var tilfældet...
>I så fald kunne man vel også forvente at dette var kommet frem på den
>ene eller anden måde...

Når folk der er vant til at høre lydmursbrag, afviser at det var
det de hørte, så er den teori udelukket. Men argumentet - at det
strakte sig over 30 km. - kan ikke bruges til at afvise det.

--
Bertel

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 12-07-04 08:37

Bertel Lund Hansen wrote:

> Når folk der er vant til at høre lydmursbrag, afviser at det var
> det de hørte, så er den teori udelukket. Men argumentet - at det
> strakte sig over 30 km. - kan ikke bruges til at afvise det.

Helt korrekt - jeg var for hurtig ;)

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 20:03

Jonas Møller Larsen wrote:

> Nu udsender et supersonisk fly jo konstant en chokbølge.

Nu er mit tyske ikke i verdensklassen - måske kan du hjælpe Lisbeth? Men
hvis jeg forstår alt korrekt - så er årsagen supersonisk fly samt
jordskælv udelukket:

http://www.syltinfo.de/neu/news_free/291.shtml

Citat: "Eine Explosion oder ein Überschallflugzeug konnten als Ursache
bereits ausgeschlossen werden."

mvh
Johan

Fra : Nielsen

Dato : 11-07-04 20:22

> [...]
>
> http://www.syltinfo.de/neu/news_free/291.shtml
>
> Citat: "Eine Explosion oder ein Überschallflugzeug konnten als Ursache

"En eksplosion eller et overlydsfly kan allerede nu udelukkes som årsag"

Lisbeth

Fra : Nielsen

Dato : 11-07-04 20:37

> "En eksplosion eller et overlydsfly kan allerede nu udelukkes som årsag"

Hele artiklen oversat (nogenlunde, mit tyske er heller ikke perfekt)

Kort efter kl. 12 i går mærkedes en rystelse i flere byer på øen (Sylt).
Ruder og vægge rystede. I Mercedes udstillingshallen hos firmaet Kress &
Hansen opstod der en revne i loftet. I Strandbistroen på Westerlands
promenade faldt glas ned at hylderne. Kystvagten meddelte at også på havet
kunne rystelsen mærkes. Politiet kan indtil videre ikke klarlægge om det var
et jord- eller havskælv (er der noget der hedder det? / Lisbeth) som var
skyld i rystelserne. Der er ikke registreret seismografiske rystelser. En
eksplosion eller et overlydsfly kan allerede nu udelukkes som årsag. Lige nu
er der formodninger om at en meteorit har strejfet atmosfæren og har været
årsag til rystelserne. I Kampen (by på Sylt / Lisbeth) skullet det have
regnet med dele fra en meteorit. Denne information er dog ikke bekræftet.

vh

Lisbeth Nielsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 20:40

Nielsen wrote:

> [...]
> årsag til rystelserne. I Kampen (by på Sylt / Lisbeth) skullet det have
> regnet med dele fra en meteorit. Denne information er dog ikke bekræftet.

Der er vidst også noget info her:
http://kortlink.dk/google/7zf

Har kun skimtet indlæggende igennem - og kunne ikke lige fange noget nyt...

mvh
Johan

Fra : Jonas Møller Larsen

Dato : 11-07-04 20:24

Johan Holst Nielsen wrote:
> Men
> hvis jeg forstår alt korrekt - så er årsagen supersonisk fly samt
> jordskælv udelukket:

Og der går rygter om fund af meteorrester i byen Kampen på Sylt.

> Citat: "Eine Explosion oder ein Überschallflugzeug konnten als Ursache
> bereits ausgeschlossen werden."

Babelfish (http://world.altavista.com/babelfish/tr) kan hjælpe:

"An explosion or a supersonic aircraft could be already excluded as a
cause."

--
Jonas Møller Larsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 20:32

Jonas Møller Larsen wrote:

> Og der går rygter om fund af meteorrester i byen Kampen på Sylt.

Hmmm har du en kilde? Er jo ved at blive interessant ;)

mvh
Johan

Fra : Nielsen

Dato : 11-07-04 20:38

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-07-04 20:41

Nielsen wrote:

> "Johan Holst Nielsen" <phpgeek@gmail.com> wrote in message

> http://www.syltinfo.de/neu/news_free/291.shtml

Som var den jeg linkede til :D Håbede på der var lidt mere info et sted
omkring meteorresterne ;)

mvh
Johan

Fra : Dan Frederiksen

Dato : 12-07-04 10:29

Hej Lisbeth

hvor gammel er din søn?

hvor meget 'hoppede' skærmen? var den fri af bordet eller bare vippede på
foden?
hvis ting hoppede blev han så selv løftet? hvor meget? hvordan?
var det kun skærmen eller klingede hele huset med?
seismisk, hvis en skærm hopper så ville man forvente skade på huset. var der
det?
var der noget synligt efter det var sket?
var der lyd forbundet med selve hoppene? klirren, knirken etc

kan din søn beskrive rystelserne han mærkede hvis han gjorde? var det som
slag som fra en gummihammer under hans stol eller var det bløde løft som lå
man på en hoppepude andre hoppede på?

sagen er så usædvanlig at jeg er ved at dø af frustration over at
beskrivelserne er så udetaljerede : )

vh
Dan

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-07-04 11:38

"Dan Frederiksen" <bulkemail@shouldbeillegal.org> wrote in message
> Hej Lisbeth
>
> hvor gammel er din søn?

Hejsa, sønnen her. Jeg er 22

> hvor meget 'hoppede' skærmen? var den fri af bordet eller bare vippede på
> foden?

Skærmen vippede op og ned

> hvis ting hoppede blev han så selv løftet? hvor meget? hvordan?

Nej men gulvet under mig gav sig ned ad ca. 5 cm, præcist hvor meget ved jeg
ikke.

> var det kun skærmen eller klingede hele huset med?

Vinduer vibrede, mit anlæg og fjernsyns kabinet gav sig så jeg kunne høre
plastikken give sig med den der knasende og pivene lyd.

> seismisk, hvis en skærm hopper så ville man forvente skade på huset. var
der
> det?

ikke hvad jeg ved af lige nu, men en tom øldåse faldt på gulvet.

> var der noget synligt efter det var sket?

Nej

> var der lyd forbundet med selve hoppene? klirren, knirken etc

Ja den knirken det gav kom samtidig med at jeg mærkede at gulvet gav sig.

> kan din søn beskrive rystelserne han mærkede hvis han gjorde? var det som
> slag som fra en gummihammer under hans stol eller var det bløde løft som

> man på en hoppepude andre hoppede på?

Det var ikke et løft, men jeg kunne mærke hvordan de bump fik gulvet til at
sænke sig og så op igen, hvis du forstille dig du side på et stykke udspændt
stof og det så giver sig ned og op men dog ikke med så stor kraft op igen at
man er oppe og flyve

> sagen er så usædvanlig at jeg er ved at dø af frustration over at
> beskrivelserne er så udetaljerede : )

Jeg håber det hjælper lidt, jeg kan i hvert fald sige at det var ikke
særligt behageligt og slet ikke når man sidder på første sal.

Mvh
Simon

Fra : Dan Frederiksen

Dato : 12-07-04 12:20

Ok, interessant

dvs fornemmelsen af frit fald kommer før løftet op igen?
som om gulvet bare forsvandt under dig?

kan du sige om det kun var gulvet eller om resten af huset gik med?
sad du tæt på en støttende væg? afstand

kan du putte tal på forløbet med lydende og derefter bevægelserne?
f.eks kigge på et ur om et sekundtakt passer med afstanden mellem lydende og
til bevægelsen.
var det hurtigere eller kortere. var lydende hurtige efter hinanden og så
lidt længere til bevægelsen.

Din mor beskrev dig som sigende meget dybe lyde. Dybe ala subsonisk sådan at
man nærmest ikke hører lyden men mere føler/fornemmer den?
Havde lyden karakter af puls/slag eller var det egentlige toner i kort tid?
Var de svage eller kraftige?

Hvor længe var faldet? var det sådan at du nåede at fornemme mens det skete
eller først lige efter at du tænker over det var som et fald? Var det noget
der minder om et sekund fra takt til takt eller var det meget kortere end et
sekund?

Bare lige for at klargøre, det var to lyde og en rystelse?

Jeg har et rimeligt greb om naturvidenskab og jeg kan sige at fænomenet er
yderst usædvanligt. At lydene kommer først kan godt passe med et kraftigt
atmosfærisk fænomen af lav frekvens der så trænger igennem jorden og spejles
tilbage i dybere jordlag men to ting gør det rigtigt usædvanligt. 1 at dem
udenfor ikke registrere noget og 2 at lyden skule være så kraftig at den
klart flytter et hus og ikke bare vibrere det. Jeg kan ikke komme i tanke om
selv den vildeste forklaring der kan komme tæt på at være passende.

Du siger det var ubehageligt. Bare fordi det var skræmmende som et jordskælv
eller fordi det ikke var et jordskælv? Evt. begge

vh
-Dan

Fra : Simon Nielsen

Dato : 12-07-04 13:10

> [...]
jordskælv
> eller fordi det ikke var et jordskælv? Evt. begge

Jeg kan give alle de info jeg, har. Sådan som jeg husker kommer der først en
dyb nærmest basslyd, men jeg lagde ikke helt mærke til det så rystelsen
kunne måske godt være kommet først, jeg har prøvet regenerere den på min
computer og fundet ud af lyden cirka ligger omkring 15 hz, så det er meget
dybe lyde. Lyden sitger og falder i lydstyrken meget hurtigt og varer kun
ved i 1 sek. Ca. ½ sekund efter giver gulvet sig(eller omvendt), lidt som om
at gulvet forsvinder, men alligevel ikke helt. Jeg sidder foran min
computer, ca. 1 meter fra fra væggen er stolen placeret og hvis jeg ruller
ca 1 meter væk fra skærmen i lige linje sidder jeg i midten af værelset.

Lyden var som sådan ikke kraftig, sådan at man ikke kunne høre noget, men
man kunne fornemme at det var enorme kræfter man havde med at gøre. først
lyd, så bump også lyd også bump, som jeg altså husker det. De rystelser/bump
varede meget kort tid, ca. ½ sekund fra at gulvet begynder at gi' sig til
det er til bage i normal position, men efter de bump står tingene stadig og
rasler lidt og jeg kan stadig mærke nogle rystelser i gulvet efter bumpene,
men ikke i samme kaliber som selve bumpet. rystelserne der kommer bagefter
var som at mærke at en ordentlig lastbil satte igang med meget lave
omdrejninger. Hvis man ganger det op med ca. 10 så har man hvordan det
føles. Altså forstil dig en overdimesioneret lastbil starter helt nede i
omdrejninger det er vel det tætteste jeg kan komme på en forklaring.

Jeg ved heller ikke hvad det kan være det var også derfor jeg blev lidt
utilpas, for jeg har hørt fly der gennembrød lydmuren og det var ikke noget
lignende overhovedet ikke. Den ubehag der fulgte med var følelsen af at
gulvet gav sig og så ikke at vide hvad det var. Jeg tænkte overhovedet ikke
på at det kunne være jordskælv for i følge seismologisk institut så er der
jo aldrig jordskælv hernede.

Mvh
Simon

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 13-07-04 10:44

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse

snip

> [...]
ikke
> på at det kunne være jordskælv for i følge seismologisk institut så er der

Jeg er ikke rigtig ekspert, men jeg synes ikke at der i tråden er nogle der
har bredt sig ud om seismiske bølger. Jeg kender fire som følges ad ved
skælv: (Bodywaves:) sheer(~4km/sec), kompression (~6km/sec) og
(jordskælv,surface waves:) transverse (Love) og ondulerende (Rayleigh). De
følges ad, men med forskellig hastighed. Såvidt jeg kan finde er Love bølger
hurtigere end Rayleigh men afhængig af frekvensområdet. Overfladebølgerne er
de langsomste og kompressionsbølgen hurtigst. Kompressionsbølgen virker
fremadrettet og kan virke gennem vand mens sheer bølgen svinger sidelænds
men dog progessivt fremad gennem fast stof, men virker ikke igennem vand.
Som du oplever det virker 'gulvets bløde [negative] hop' som en
(ondulerende) overfladebølge.
Jeg ved ikke om lave frekvenser gennem resonans kan generere højere oktaver
på vibrer-bar overflader (nogen i tråden antyder at det seismiske
frekvensområdet ikke er hørligt).
Lydbilledet kan være kompliceret af at sheer og kompressionsbølger
reflekteres fra overflader i undergrunden med forskellige akustisk impedans
(densitet x lydhastighed gennem stoffet).

Linket er til en side om seismiske bølger

http://www.geo.mtu.edu/UPSeis/waves.html

Carsten

Fra : Dan Frederiksen

Dato : 18-07-04 00:46

Yep, man skal have respekt for hvor komplicerede scenarier kan blive men i
din forståelse ville disse så ikke også kunne mærkes udenfor huse?
Man kunne selvfølgeligt forestille sig de stod på at knudepunkter i en
stående bølge og derved ikke mærkede oscillation meeen : )

Jeg overvejer om der kan være tale om en slags cavity effekt fremkaldt af
huset.
Ala sonoluminens.
Dvs. her at bølger der ikke bemærkes med mindre de brydes af hulrum i
dimensioner der passer med nogle bølgelængder.
Det er et stretch men situationen er ret usædvanlig.

Simon hvilken type konstruktion er jeres hus?
Spids tag eller flat?
etager og proportioner
mursten?

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 20-07-04 11:34

"Dan Frederiksen" <bulkemail@shouldbeillegal.org> skrev i en meddelelse
> Yep, man skal have respekt for hvor komplicerede scenarier kan blive men i
> din forståelse ville disse så ikke også kunne mærkes udenfor huse?

Jeg prøver ikke på at formidle min forståelse men detaljer om seismik som
Simon selv må sortere. Men selvfølgelig 'Jo'

> [...]
> dimensioner der passer med nogle bølgelængder.
> Det er et stretch men situationen er ret usædvanlig.

Jeg fulgte en post om HAARP og fandt en mulig sammenhæng. Den er 'paranoid',
og jeg vil ikke give dig mere end at du bliver nødt at google og læse
stædigt på omtalte post og hvor den leder dig.

Carsten

Fra : Dan Frederiksen

Dato : 22-07-04 22:40

Det lyder interessant men hvorfor ikke dele den her?
Det er svært at finde god information i den massive mængde der er i omløb i
verden så hvis du har fundet noget så spyt ud.
Hvis den er værd at nævne er den vel også værd at vise frem.
Selvom det er et long shot.

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 23-08-04 09:04

> [...]
> verden så hvis du har fundet noget så spyt ud.
> Hvis den er værd at nævne er den vel også værd at vise frem.

Tjow ..
Dengang tråden var mere aktuel forsvandt den fra min computer.
Følgende artikel er en kritik af HAARP

http://www.haarp.net/

Jeg har cut'n pasted det jeg tænker på:

" snip
The mental-disruption possibilities for HAARP are the most disturbing
snip"

Jeg har gogglet lidt videre på 'brainwave modification' med det løber hurtigt off topic.

Endelig finder jeg det meget suspekt at foreslå en 'mental forstyrrelse' for det 'seismiske or
whatever..'. Det er klart et dilemma, for det efterlader noget i retning af en konspirationsteori om
en tilsløret begivenhed.
Jeg ved ikke om der foregår noget, eller hvad der foregår.

Carsten

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-07-04 00:15

> [...]
> dimensioner der passer med nogle bølgelængder.
> Det er et stretch men situationen er ret usædvanlig.
>
> Simon hvilken type konstruktion er jeres hus?

Hej, vi har lige været på ferie i mellemtiden, håber du stadig er med.

Vores hus er bygget i de almindelige røde mursten, jeg mener det er bygget
omkring 50-60-70 altså det er ikke forfærdeligt gammelt. Det har spidst tag,
sådan ganske normalt, der er en stueetage og en 1. sal samt loft under det
spidse tag og en kælder. Håber det her er nok. Jeg er selv vanvittigt
nysgerrig hvad angår natur og videnskab, så jeg vil virkeligt gerne vide
hvad det er.

Mvh
Simon

Fra : Dan Frederiksen

Dato : 31-07-04 03:59

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote in message
> [...]
> spidse tag og en kælder. Håber det her er nok. Jeg er selv vanvittigt
> nysgerrig hvad angår natur og videnskab, så jeg vil virkeligt gerne vide

Jeg vil tro at det er enten et helt ukendt naturfænomen eller også militært
våbeneksperiment.
Sidste er nok mest sandsynligt.

Det siger noget om vores samfund når noget så drastisk bare går hen i
glemsel

Der skulle være en hob af efterforskere på det og så store plakater på alle
universiteter med en oversigt over hændelsen. Ansvarshavende på
universiteterne skulle så tortureres en gang månedligt indtil der var et
tilstrækkeligt svar. : )
Vi er videnskabeligt ynkelige.

vh
Dan

Fra : ML-78

Dato : 31-07-04 23:44

Dan Frederiksen skrev:

> Jeg vil tro at det er enten et helt ukendt naturfænomen eller også
militært
> våbeneksperiment.
> Sidste er nok mest sandsynligt.

Nej, det lyder ikke sandsynligt. Der har enten været tale om et helt
ukendt og *overnaturligt* fænomen, eller også styrt af et udenjordisk
rumfartøj. Det sidste er nok mest sandsynligt, da myndighedernes og
videnskabsfolkenes påfaldende tavshed minder meget om dengang en UFO
eksploderede over Tunguska i 1908.

ML-78

Fra : Pongo

Dato : 01-08-04 08:40

ML-78 wrote:
> Nej, det lyder ikke sandsynligt. Der har enten været tale om et helt
> ukendt og *overnaturligt* fænomen, eller også styrt af et udenjordisk
> rumfartøj.

Det sidste er vidst en del-mængde af det første.
/Klaus

Fra : Dan Frederiksen

Dato : 07-08-04 13:54

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> rumfartøj. Det sidste er nok mest sandsynligt, da myndighedernes og
> videnskabsfolkenes påfaldende tavshed minder meget om dengang en UFO

Jeg antager at du i din middelmådighed forsøger dig med sarkasme : )

Du er selvfølgeligt bekendt med HAARP?
Og har en teori der passer med observationerne der er så åbenlys at min
teori er så grinagtig som du giver udtryk for?

no?

vh
-Dan

Fra : Dan Frederiksen

Dato : 31-07-04 04:03

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote in message

Forresten, angående de seismiske målere som siges ikke at have registreret
noget.
Jeg kom i tanke om fortællinger fra militære radaroperatører som fortalte at
det var standard praksis ved ufo observationer at sige man ikke havde set
noget på radar når de forskellige ringede og forhørte sig. (Selvom de var på
radar)
Det ville være noget mindre end overraskende hvis vores seismiske 'venner'
praktiserer det samme når det får besked på det.

vh
Dan

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-07-04 15:32

> [...]

> Det ville være noget mindre end overraskende hvis vores seismiske 'venner'
> praktiserer det samme når det får besked på det.

Hmmm... ja men så skeptisk er jeg nu ikke. Jeg tror da på at hvis der lander
en flyvnde tallerken i stillehavet så vil man da få det at vide, det er jo
ikke kun seismologer og miltær der har radar og målingsudstyr.

/Simon

Fra : Dan Frederiksen

Dato : 07-08-04 14:00

> [...]
> en flyvnde tallerken i stillehavet så vil man da få det at vide, det er jo
> ikke kun seismologer og miltær der har radar og målingsudstyr.

Det er meget normalt ikke at være skeptisk som du siger det. Tilsvarende
normalt at man så må nøjes med den officielle forklaring man så får.

orv forresten, der er ingen... : ) pudsigt
lidt ligesom vores par strømsvigt vi fornøjede os med
og det strømsvigt de havde i usa
og roswell. nå nej det var en ballon.
med trædukker i.
common mistake : )

vh
Dan

Fra : - kastrup

Dato : 07-08-04 16:40

> orv forresten, der er ingen... : ) pudsigt
> lidt ligesom vores par strømsvigt vi fornøjede os med
> [...]

Var der ingen officiel forklaring på strømsvigtene siger du?

-anette kastrup

Fra : Rasmus Villemoes

Dato : 31-07-04 12:22

"Dan Frederiksen" <bulkemail@shouldbeillegal.org> writes:

> Vi er videnskabeligt ynkelige.

Hvis du ændrer "Vi" til "Jeg (og mine åndsfæller)" kunne jeg ikke være
mere enig.

FUT væk.

Mvh Rasmus