Dræbersnegl?
Fra : Jens Bruun

Dato : 05-07-04 21:02

Hjælp, min kone er ved at få et hysterisk tilfælde.

Er dette (news:cccbrm$2ujv$1@news.cybercity.dk), som vi lige har opdaget i
vores have og drivhus, en kommende invasion af den frygtede dræbersnegl,
også kendt som den Iberiske Skovsnegl?

--
-Jens B.

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-07-04 21:10

Her er billederne direkte på min server:

http://www.fotolog.dk/Snegl/HT0C1327.jpg
http://www.fotolog.dk/Snegl/HT0C1328.jpg
http://www.fotolog.dk/Snegl/HT0C1329.jpg

--
-Jens B.

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 05-07-04 21:44

> Her er billederne direkte på min server:
>
> http://www.fotolog.dk/Snegl/HT0C1327.jpg
> http://www.fotolog.dk/Snegl/HT0C1328.jpg
> http://www.fotolog.dk/Snegl/HT0C1329.jpg

> Hjælp, min kone er ved at få et hysterisk tilfælde.

Så lad væ'r med at fortælle hende dette:

Ja - jeg tror at du har ret i din formodning, de ligner ihvertfald dem som
vi har på Bornholm...

Torben W. Hansen

Monty Phyton

Fra : kjaer

Dato : 06-07-04 02:21

> Her er billederne direkte på min server:

Find en fin fransk opskrift, og foreslå hende at i spiser dem.

Fra : Tim Christensen

Dato : 10-07-04 13:11
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-07-04 22:05

Jens Bruun skrev:

>Er dette (news:cccbrm$2ujv$1@news.cybercity.dk), som vi lige har opdaget i
>vores have og drivhus, en kommende invasion af den frygtede dræbersnegl,
>også kendt som den Iberiske Skovsnegl?

Ja.

--
Bertel

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-07-04 22:16

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:40e9b3a4$0$23878$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> vores have og drivhus, en kommende invasion af den frygtede dræbersnegl,

Du kan kigge ved skumringstide og kaste dig over dem
og skære hovedet af dem.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 06-07-04 02:57

> Hjælp, min kone er ved at få et hysterisk tilfælde.

"Hysteria is a natural phenomenon, the common denominator of the female
nature. It's the big female weapon, and the test of a man is his ability to
cope with it". Tennessee Williams

> Er dette (news:cccbrm$2ujv$1@news.cybercity.dk), som vi lige har opdaget i
> vores have og drivhus, en kommende invasion af den frygtede dræbersnegl,
> også kendt som den Iberiske Skovsnegl?

Den dræber kun spirende salatplanter.

Har snegle hus på ryggen, behøver de ikke gifte, så kun vinbjergsnegle og
lignende dur til franske mad-opskrifter.

I sten- og middelalderen var bønder ofte nødt til at få dækket
proteinbehovet med frølår, østers og snegle, og et PerLåle-ordsprog lyder

"Det er lysten efter kjød, som går i skoven og bider snegle".

Franskmænd kan noget med krydderier, så alt kan smage godt, men når hakket
oksekød er så billigt som det er, kræver det extrem præstationsiver at
opdyrke denne gastronomi - har nogen erfaringer med fx at få blåmuslinger
til at smage rigtig godt? De er ofte lette at indsamle i ferielandet i
spandevis, og som spejder spiste jeg dem - og blev tvunget til at spise lidt
af en skovsnegl. Men sjovt var det ikke.

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-07-04 13:00

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> Den dræber kun spirende salatplanter.

Nej, den dræber også min kones lyst til at arbejde i haven og drivhuset.

--
-Jens B.

Fra : Bo Warming

Dato : 06-07-04 16:37

> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> Nej, den dræber også min kones lyst til at arbejde i haven og drivhuset.

Derfor psykologiserede jeg lidt om kvinders hysteri i mit svar på din
trådstart.

Metaforer har jeg det fint med, hvis de er klare og oplysende, fx når
Nietzsche skriver at samvittigheden bider os (bagfra/nedefra?) og får os til
at starte krige og derved er dræbende.

Dræber-dyr er især dem der bider varmblodigt liv ihjel så blodet sprøjter -
- myreslugere til nød - men "drab på ukrudt" lyder forkert, så nægt din
kone adgang til hjemmet hvis hun vildleder børnene ved at navngive
"dræbersnegle". Kun journalister har lov at lyve sådan.

Når jeg fratager min datter lysten til sodavand, ved at hun ikke vil drikke
af flasken , når jeg har drukket af den, så syns jeg ikke jeg er
"livsglæde&tørst-dræber". Hvis hun var tørstig, ville hun drikke, selvom en
skovsnegl havde krøbet over flaskens munding.

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-07-04 17:57

> [...]
> kone adgang til hjemmet hvis hun vildleder børnene ved at navngive
> "dræbersnegle". Kun journalister har lov at lyve sådan.

Begrebet opstod, da det i starten forlød, at den Iberiske Skovsnegl åd de
oprindelige, danske snegle.

> [...]
en
> skovsnegl havde krøbet over flaskens munding.

Tja, med stor risiko for infektion, da snogle negle bl.a. lever af fækalier.

--
-Jens B.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-04 18:46

Jens Bruun skrev:

>Tja, med stor risiko for infektion, da snogle negle bl.a. lever af fækalier.

Specielt dræbersneglen er farlig da dens slim indeholder mange
risikable bakterier. Hvis man rører ved dem, er det vigtigt at
man vasker hænder bagefter. Nogle bruger plastichandsker.

--
Bertel

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-07-04 07:05

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Specielt dræbersneglen er farlig da dens slim indeholder mange
> risikable bakterier. Hvis man rører ved dem, er det vigtigt at
> man vasker hænder bagefter. Nogle bruger plastichandsker.

Jeg har flere gange på lufteture med hunden set efterladenskaber fra andres
hunde (vi samler altid selv op, noget vi blev opdraget med fra
hvalpetræningsholdet) fyldt med dræbersnegle, yack

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-07-04 08:53

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse news:40eb928b$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg har flere gange på lufteture med hunden set efterladenskaber fra andres
> hunde (vi samler altid selv op, noget vi blev opdraget med fra
> hvalpetræningsholdet) fyldt med dræbersnegle, yack

Så kan du vel glæde dig over at der kommer færre fluer
og sætter sig i din mad, hvis du spiser udendørs eller har
vinduet åbent.

Mvh
Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-07-04 09:07

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så kan du vel glæde dig over at der kommer færre fluer
> og sætter sig i din mad, hvis du spiser udendørs eller har

Måske rigtigt nok, men det kan til gengæld være at posen med hundens
efterladenskaber i vores skraldespand på en varm sommerdag vil tiltrække
endnu flere

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-07-04 09:27

> Så kan du vel glæde dig over at der kommer færre fluer
> og sætter sig i din mad, hvis du spiser udendørs eller har
> vinduet åbent.

Til gengæld har de færre fluer, der alligevel kommer ind og sætter sig på
maden, potentielt en _meget_ blakket fortid

--
-Jens B.

Fra : Peter Weis

Dato : 07-07-04 09:17

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

> Jeg har flere gange på lufteture med hunden set efterladenskaber
> fra andres hunde (vi samler altid selv op, noget vi blev opdraget
> med fra hvalpetræningsholdet) fyldt med dræbersnegle, yack

Også andre snegle spiser gerne hundeklatter.

mvh
Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-07-04 09:23

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> Også andre snegle spiser gerne hundeklatter.

Jeg har faktisk aldrig set den sorte skovsnegl gøre det samme.

Fra : Peter Weis

Dato : 07-07-04 20:14

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

> Jeg har faktisk aldrig set den sorte skovsnegl gøre det samme.

Nok heller ikke den almindelige røde skovsnegl. Til gengæld har jeg set
dem spise hinanden.
Men hundeklatterne i vores have bliver delvist spist af snegle.

mvh
Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 10-07-04 13:59

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote:

> Nok heller ikke den almindelige røde skovsnegl. Til gengæld har jeg set
> dem spise hinanden.

Det må da være interessant at se på. To sorte skovsnegle, hver med den
andens hale i munden - i gang med at spise.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-07-04 10:22

Peter Weis skrev:

>Også andre snegle spiser gerne hundeklatter.

Det foresvæver mig at dræbersneglen er mere lumsk fordi dens slim
på oversiden er mere klæbrig end 'normalt', men jeg er ikke
sikker på at jeg husker ret.

Jeg har ikke observeret snegle i hundeklatter, men hvis det er de
små, husløse der går i dem, ville jeg heller ikke have opdaget
det.

--
Bertel

Fra : Per Rønne

Dato : 10-07-04 13:39

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Hjælp, min kone er ved at få et hysterisk tilfælde.

Få fat i nogle ganske almindelige, søde pindsvin - de ææælsker
dræbersnegle.

Men så er det vist også slut med at løbe rundt på græsplænen i bare tæer
Per Erik Rønne