Højvande i Husum ( Tyskland )
Fra : Ukendt

Dato : 03-07-04 13:26

Hej gruppe. Jeg ved ikke om det er den rigtige jeg spørger i, hvis ikke så
henvis mig gerne til den rigtige.
Jeg ønsker at få oplyst hvornår der er højvande i Husum lørdag den 20.
august 2005. Husum ligger ca. 75 km syd for Tønder.
Hilsen Matthias

Fra : Bo Ramsing

Dato : 03-07-04 19:12

"Matthias H Matthiessen" <matthiessen SNABELA dioder.dk> skrev i en
meddelelse news:40e6a5cf$0$194$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Præsis kl. 14.00
Mvh
Bo

Fra : Aage Andersen

Dato : 03-07-04 19:47

> Præsis kl. 14.00
> Mvh
> Bo

Hvis vi regner med sommertid er det kl. 15:00
og højden vil være 3,7 m over det foregående lavvande.

Husk dog at der kan være afvigelser på grund af vindforholdende.

Aage

Fra : Bo Ramsing

Dato : 03-07-04 20:43

"Aage Andersen" <aaan(REMOVE)@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis vi regner med sommertid er det kl. 15:00
> og højden vil være 3,7 m over det foregående lavvande.
>
> Husk dog at der kan være afvigelser på grund af vindforholdende.
>
> Aage

Jeg kommer til at tænke på, at man ved UTC-tidsangivelse skal regne 2 timer
til når vi har sommertid - eller? Ved normal UTC skal vi vist altid lægge 1
time til, og når vi selv har sommertid - 2 timer. Dvs. at højvandet ved
Husum kommer kl. 16.00 20.08.2005.

Mvh
Bo

Fra : Aage Andersen

Dato : 03-07-04 22:05

> [...]
1
> time til, og når vi selv har sommertid - 2 timer. Dvs. at højvandet ved

Det er korrekt, at dansk sommertid er UTC+2.
Men mit program, Jtides siger at højvande i Husum den 20 august 2005
er kl 15:00 UTC+2

Aage

Fra : Carsten Holck

Dato : 04-07-04 23:24

Heldigvis fandt Aage Andersen <aaan(REMOVE)@webspeed.dk> tastaturet og
skrev i news:40e71f61$0$248$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Det er korrekt, at dansk sommertid er UTC+2.
> Men mit program, Jtides siger at højvande i Husum den 20 august 2005
> er kl 15:00 UTC+2

og wetteronline siger 14:00 UTC ??

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-04 21:43

> [...]
> og højden vil være 3,7 m over det foregående lavvande.
>
> Husk dog at der kan være afvigelser på grund af vindforholdende.

Tak til jer begge. Vil I oplyse hvor man kan finde oplysningerne?
Hilsen Matthias

Fra : Aage Andersen

Dato : 03-07-04 21:56

> Tak til jer begge. Vil I oplyse hvor man kan finde oplysningerne?
> Hilsen Matthias

På adressen http://www.arachnoid.com/JTides/index.html kan du hente et flot
og gratis tidevandsprogram, Jtides

Aage