Bedste modtager
Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 09-08-04 19:29

Hej NG,

Er der nogen herinde der kan anbefale en god mobil ? Jeg leder efter en
der har en super god modtaget. Grunden er at jeg er flyttet og i den
lejlighed jeg bor i er der næsten ikke noget signal på min sony ericsson
TI310 .... fik sat 2 klistermærker med noget der minder om printbaner på
som skulle forbedre modtagelsen, men det har ikke rigtig hjulpet.

Bruger Telia - så der burde være masser af dækning

Mikkel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-04 19:42

"Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dkX> skrev i en meddelelse
> [...]
> som skulle forbedre modtagelsen, men det har ikke rigtig hjulpet.
>
> Bruger Telia - så der burde være masser af dækning

Telia og masser af dækning må da være en vittighed. kun 3 ´dækker da
dårligere.

Hvis man vil forbedre dækningen er man nok nød til at montere en udvendig
antenne og tilslutte den til telefonen. det kan findes billigt hos T-hansen

men tjek da lige at du ikke holder fingeren eller hånden bag telefonens
øverste del hvor antennen ofte sidder. Det er der rigtig mange der gør
selvom det forirnger dækningen væseligt.

Fra : Fischer

Dato : 09-08-04 21:02

> Telia og masser af dækning må da være en vittighed.

Ja, jeg ville også nok satse på en anden hest.

*Fischer

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 09-08-04 22:08

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Telia og masser af dækning må da være en vittighed. kun 3 ´dækker da
> dårligere.

Nå nå hehe - mente bare at telia var en af de største. Hvilken udbyder
vil herskabet så anbefale hvis jeg går efter den bedste dækning ?

> Hvis man vil forbedre dækningen er man nok nød til at montere en
udvendig
> antenne og tilslutte den til telefonen. det kan findes billigt hos
T-hansen

Uha det lyder omfattende.

> men tjek da lige at du ikke holder fingeren eller hånden bag
telefonens
> øverste del hvor antennen ofte sidder. Det er der rigtig mange der gør
> selvom det forirnger dækningen væseligt.

Will do - tak for det hurtige svar

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-04 07:01

> Nå nå hehe - mente bare at telia var en af de største. Hvilken udbyder
> vil herskabet så anbefale hvis jeg går efter den bedste dækning ?

TDC eller SONOFON. De har ca. samme procentmæssige dækning af Danmark, men
der er områder hvor kun den ene af parterne dækker - nogen steder er SONOFON
bedste, andre steder er TDC bedst. Lån en af dine kammeraters telefon, som
enten har TDC eller SONOFON, og test dækningen hjemme ved dig.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 10-08-04 08:40

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> wrote in message

> [...]
som
> enten har TDC eller SONOFON, og test dækningen hjemme ved dig.

Klart nok .... tak for svaret

Mikkel

Fra : Kent Glerup

Dato : 10-08-04 16:40

> men
> SONOFON
> som
>
> Klart nok .... tak for svaret

Hjælp dig selv lidt på forhånd:

www.mastedatabasen.dk Her kan du søge på din adresse og se hvilke
mobilmaster der er i området. Det kunne jo være du var nabo til f.eks. en
TDC-mast! Så er det jo bare at kontakte f.eks. Telmore.

MVH
Kent Glerup

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 10-08-04 17:33

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote in
message news:cfaq56$l91$1@news.cybercity.dk...
> [...]
en
> TDC-mast! Så er det jo bare at kontakte f.eks. Telmore.

Meget fint - mange tak !

Mikkel

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 10-08-04 17:43

> [...]

en
> TDC-mast! Så er det jo bare at kontakte f.eks. Telmore.

Kan se at den nærmeste Telia mast er 300 m væk .. ved så ikke om det er
langt

Mikkel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-08-04 17:54

> Kan se at den nærmeste Telia mast er 300 m væk .. ved så ikke om det er
> langt

Bor du ikke på Prinsesse Charlottes Gade ? der ser ikke ud til at være mere
end ca 130meter... og hvis der ikke er god dækning må der da være noget
galt. ellers kan det selvfølgelig være en bygning der skygger, på den måde
antennen er monteret på.

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 10-08-04 20:01

> [...]
noget
> galt. ellers kan det selvfølgelig være en bygning der skygger, på den

Nix - Struensegade ... 2200 Kbh N

Mikkel

Fra : DaneX

Dato : 11-08-04 04:31

> Nå nå hehe - mente bare at telia var en af de største. Hvilken udbyder
> vil herskabet så anbefale hvis jeg går efter den bedste dækning ?

Faktisk har Telia Danmarks bedste mobildækning efter deres køb af Orange og
deres net.
Men hvor vidt de endnu er begyndt at bruge Orange's net også ved jeg ikke
endnu.

Hidtil har Telia jo kørt med Sonofon som backup, så jeg kan ikke se, at
dækningen skulle være noget problem - især ikke når han bor inde i KBH.
For mig lyder det til at der må være nogle andre faktorer, som spiller ind.

/DaneX

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-08-04 08:24

"DaneX" <no@way.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> deres net.
> Men hvor vidt de endnu er begyndt at bruge Orange's net også ved jeg ikke

Det ser ud til at Orange har rigtig mange mobilpositioner i tæt bebyggelse.
også gsm 900. og derfor har de nok en god dækning.

Men tror ikke de sådan uden videre inde for det første år. lige for begge
net til at samarbejde med det samme. Der er nok rigtig rigtig meget arbejde
der skal gøres før det kan lade sig gøre.

Synes der blev talt tidligere her i gruppen, og en udlandsk selskab som også
have købt et andet selvskab.. og der gik det meget langsomt. og kun enkelte
master var blevet flytet over.

> [...]
> dækningen skulle være noget problem - især ikke når han bor inde i KBH.
> For mig lyder det til at der må være nogle andre faktorer, som spiller

Ja måske. men mobildækningen kan vel have svært at komme frem i tlt
bebyggelse. selvom antennerne sidder tæt.

Fra : DaneX

Dato : 11-08-04 11:10

> ind.
>
> Ja måske. men mobildækningen kan vel have svært at komme frem i tlt
> bebyggelse. selvom antennerne sidder tæt.

Det er rigtigt ja - og man kan også komme FOR tæt på en mast...
F.eks. hvis man er lige under den...

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 11-08-04 14:32

"DaneX" <no@way.com> wrote in message
> Det er rigtigt ja - og man kan også komme FOR tæt på en mast...
> F.eks. hvis man er lige under den...

For så at spørge på en anden måde: Er der nogen der ved om min tlf
skulle være specielt dårlig, i forhold til andre, til at modtage signal
? (Sony Ericsson T310)

Mikkel

Fra : DaneX

Dato : 11-08-04 17:41

> For så at spørge på en anden måde: Er der nogen der ved om min tlf
> skulle være specielt dårlig, i forhold til andre, til at modtage signal
> ? (Sony Ericsson T310)

Jeg tror ikke rigtig at der er så stor forskel på telefonerne i dag signal
mæssigt.
Men det kan måske være, at din mobil er defekt, det ved jeg ikke.

Men hvordan er din dækning, når du træder udenfor bygningen du bor i?
For det lyder nu mest som om det er bygningen, der er problemet.

/DaneX

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 11-08-04 21:36

> Men hvordan er din dækning, når du træder udenfor bygningen du bor i?
> For det lyder nu mest som om det er bygningen, der er problemet.

Den er god - får en ekstra streg hvis jeg holder den ud af vinduet - så
du har nok ret

Mikkel