Telmore til CBB?
Fra : Towli

Dato : 09-08-04 07:55

Hej alle

Jeg overvejer møj at skifte fra Telmore til CBB p.gr.af forskellen på 11 øre
pr. min.
Er der nogen grund til ikke at foretage dette skift. Den eneste "x-tra" ting
jeg har hos Telmore er udenlandstelefoni. Iøvrigt kan jeggodt lide at man
bare kan tanke på for f.eks. 20-30 kr. pr gang hos Telmore. Kan man åsse det
hos CBB? Hvis ikke hvad er min. man kan "tanke" på for hos CBB.
Hvis man godt vil have muligheden for gprs er CBB vel billigste alternativ
til Telmore (tele2 har ikke GPRS vel?)

Mange tak for råd

/T

Fra : Fischer

Dato : 09-08-04 09:12

> Jeg overvejer møj at skifte fra Telmore til CBB p.gr.
> af forskellen på 11 øre pr. min.
> Er der nogen grund til ikke at foretage dette skift.

Telmore og ClubBlahBlah minder umiddelbart meget hinanden rent
produktmæssigt.

> Den eneste "x-tra" ting jeg har hos Telmore er
> udenlandstelefoni.

På det område har ClubBlahBlah normalt et stort gebyr på 300 kr. Hvis du
skal have udlandstelefoni, så er det en god idé at regne på hvornår du har
snakket 2727 minutter og dermed tjent gebyret hjem.
Det er godt nok gratis at tilmelde sig udlandstelefoni lige nu - jeg kan
ikke gennemskue hvor længe det gælder?
Bemærk i øvrigt at med ClubBlahBlah betaler du udlands-forbruget seperat pr.
PBS og ikke via den normale konto.

> Iøvrigt kan jeggodt lide at man bare kan tanke på for
> f.eks. 20-30 kr. pr gang hos Telmore. Kan man åsse
> det hos CBB?

Nej, hos ClubBlahBlah skal du tanke for min. 99,- kr.

> Hvis man godt vil have muligheden for gprs er CBB vel
> billigste alternativ til Telmore (tele2 har ikke GPRS vel?)

Korrekt - Tele2 har ikke GPRS. De har ikke engang mulighed for et simpelt
data-opkald (CSD).

*Fischer

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 09-08-04 09:54

> [...]
det
> hos CBB? Hvis ikke hvad er min. man kan "tanke" på for hos CBB.

Jeg prøvede at skifte til CBB. Efter at jeg havde oprettet abonnement viste
det sig at man skal tanke mindst 99 eller 199 kr per halvår. Hvis man
tankede for 99 kr, så var minutprisen dobbelt så høj ! Så inden man tanker
skal man altså beslutte sig et halvt år fremover for hvormeget man vil
telefonere... Dvs i praksis skal man mindst betale 398 kr om året, dvs 33 kr
om måneden.
Så vidt jeg forstod de daværende regler, så lukker de ens telefon, hvis man
glemmer at tanke. Dvs selvom man ikke har brugt sine penge, så står man
pludselig uden pengene og har mistet sit telefonnummer (det kan nemlig ikke
engang genåbnes).
Alt dette er ikke engang del af de betingelser som man godkender når man
opretter abonnement, så CBB står frit til at ændre perioder og beløb uden
varsel.
Alt dette gjorde at jeg brugte min 14 dages fortrydelsesret for køb på
internettet og fik et telmoreabonnement istedet. Det er langt mere
gennemskueligt.
Jeg har hørt rygter om at ovennævnte beløb er ændret siden jeg havde
abonnement hos CBB, men det er jo ikke muligt at checke, når man skal have
abonnement for at se tallene. Det ville være pænt af dem, hvis de gjorde
opmærksom på betalingsreglerne inden man tegnede abonnement.

Niels Dybdahl

Fra : kni

Dato : 09-08-04 10:21

Der er kun et at sige - BLIV FOR GUDS SKYLD HVOR DU ER!

kni

Fra : Towli

Dato : 09-08-04 10:52

Puha
Skræmmende udsigter fra Fischer

Tak 8)

/T

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-08-04 10:50

"Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
> Hej alle
>
> Jeg overvejer møj at skifte fra Telmore til CBB p.gr.af forskellen på 11
øre
> pr. min.

Har du i grunden prøvet at regne igennem hvor meget du sparer på årsbasis på
den konto ? - du må jo så ud fra det overveje om det er besværet værd at
skifte.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Towli

Dato : 09-08-04 11:36

Jamn det er jo netop det der er lidt uigennemskueligt hvis der er
forskellige frister på hvornår man skal have talt for et bestemt beløb osv.

Der er ikke så meget pis med Telmore, det syn's jeg det ser ud til der er
med CBB udfra nærværende tråd...

/T

Fra : Irene

Dato : 09-08-04 11:42

> [...]
> osv.
>
> Der er ikke så meget pis med Telmore, det syn's jeg det ser ud til der er

Jeg synes helt bestemt, at Telmore er det bedste. De har den bedste service
og der er aldrig noget pis. Ved CBB skal man tanke op mindst 1 gang hvert
halve år, men det er vel heller ikke noget problem, selvom man skal tanke op
for min. 99 kr.? Det kan altså godt lade sig gøre at genåbne nummeret, hvis
det bliver lukket, men mener at de tager et gebyr for dette.
Det er selvfølgelig dit valg, men jeg har den opfattelse, at mange hellere
vil betale de 11 øre ekstra - så ved man hvad man har!

Fra : BorreBoy

Dato : 09-08-04 14:03

> [...]
osv.

> Der er ikke så meget pis med Telmore, det syn's jeg det ser ud til der er

Jeg er selv i gang med at skifte til CBB, og synes ikke der er noget
skummelt. Det eneste er, at man skal tanke min. 100,- hver 6. måned (så det
er ikke meget man skal snakke pr. måned).
Tilmelding til udlandstelefoni koster 199,- men man får så også 199,-
taletid.
Oprettelse af GPRS er gratis.

Jeg vil gerne spare ca. 14% på samtaler, og 5% på sms'er.

Jeg indrømmer gerne, at CBB engang var meget uoverskueligt, og dengang kunne
jeg heller ikke drømme om at vælge dem; men sådan er det heldigvis ikke
længere.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-04 15:15

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg indrømmer gerne, at CBB engang var meget uoverskueligt, og dengang
kunne
> jeg heller ikke drømme om at vælge dem; men sådan er det heldigvis ikke
> længere.

jeg er også CBB mobil kunde, og synes dae heller ikke der er noget skummelt
eller noget. Og det mest smarte er at man for den smarte telefonsvarer med,
og man kan enddag aflytte beskederne via internettet, uden det koster noget.
Så man behæver heller ikke bruge taletid på at lytte telefonsvarer beskeder.
Minus er så forbrugssiden synes jeg. samt at man skal betale 300 kroner
mener jeg for et nyt simkort. Ved ikke om Telmore også tager dette.. For jeg
har lige fået stjålet min mobil. og så kan det bedre betale sig at portere
til et andet selvskab end at betale for et nyt simkort.

Fra : Jean

Dato : 09-08-04 16:21

Bjarke Hansen skrev:
> For jeg har lige fået stjålet min mobil. og så kan det bedre betale sig at
portere
> til et andet selvskab end at betale for et nyt simkort.

Hvis du har meldt dit simkort stjålet til CCB, så kan du ikke portere til
andre selskaber, da dit nummer er lukket. Så du skal ha' åbnet kortet før du
kan nummerportere... så du skal så vidt jeg ved stadigvæk betale for et nyt
kort.

Mvh Jean.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-04 16:39

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse

> Hvis du har meldt dit simkort stjålet til CCB, så kan du ikke portere til
> andre selskaber, da dit nummer er lukket.

Nej det er ikke lukket

De ville ikke spære kortet med mindre der er for mange penge indbetalt. Der
er nu heller ikke brugt noget af taletiden. De har kun notoret at telefonen
er stjålet.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-04 18:50

> [...]
Der
> er nu heller ikke brugt noget af taletiden. De har kun notoret at

Eh? De SKAL da lukke kortet hvis den er blevet stjålet?!

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Fischer

Dato : 09-08-04 19:04

> Eh? De SKAL da lukke kortet hvis den er blevet stjålet?!

Hvis det er et ægte taletidskort eller ClubBlahBlah kan det nærmest være
lige meget hvis saldoen er lille. Disse kan jo ikke gå under nul.

Hvis man holder det åbent og tyven bruger nummeret, bliver det jo også
lettere at finde vedkommende.

*Fischer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-04 19:36

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige meget hvis saldoen er lille. Disse kan jo ikke gå under nul.
>
> Hvis man holder det åbent og tyven bruger nummeret, bliver det jo også

Ja men man må da håbe de snart kigger i telefonen igen, for jeg har givet
politet emai nummeret.. Så må de da tage fat i tyven hvis han bruger
telefonen. Tyven har i hvertfald kigget efter numre i telefonbogen, fordi
han også fik nøgler og pung. For der blev ringet anonymt til mine forældres
telefonnummer, og der blev smækkes på. de har mærkeligvis ikke ringet her
selvom der står mit telefonnummer under klappen.

Men værdien af de marterielle ting er til at overse, da min forsikring ALKA
var tæmmelig medgørlige

Fra : Team-PsHdO

Dato : 09-08-04 16:14

Hej.

> Jeg er selv i gang med at skifte til CBB, og synes ikke der er noget
> skummelt. Det eneste er, at man skal tanke min. 100,- hver 6. måned

Er det ikke at sammenligne med mindsteforbrug ??
svjh. har CBB e reklame kørende på radio100FM hvor de sabler de andre
selskaber ned precis fordi at de har noget der heder mindsteforbrug.

Moral er godt.......
Er dobbeltmoral så dobbelt så godt ??

Mvh.
Peter

Fra : Jean

Dato : 09-08-04 16:22

Team-PsHdO skrev:
> Er det ikke at sammenligne med mindsteforbrug ??

Jo, det kan man godt sige, man rent faktisk, så behøver du ikke tale for de
99 kr., du skal bare tanke dem på kortet.

> Moral er godt.......
> Er dobbeltmoral så dobbelt så godt ??

Ja, så jeg bliver hos Telmore....

Mvh Jean.
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 09-08-04 18:58

"Team-PsHdO" <pshdo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke at sammenligne med mindsteforbrug ??
> svjh. har CBB e reklame kørende på radio100FM hvor de sabler de andre
> selskaber ned precis fordi at de har noget der heder mindsteforbrug.

Jeg synes ikke at man kan kalde det mindsteforbrug, da man jo har lov at spare
de indbetalte beløb op. Om man på et senere tidspunkt kan få dem udbetalt, véd
jeg dog ikke.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 09-08-04 19:07

> Jeg synes ikke at man kan kalde det mindsteforbrug, da
> man jo har lov at spare de indbetalte beløb op. Om man
> på et senere tidspunkt kan få dem udbetalt, véd jeg dog ikke.

I praksis er det det samme som mindsteforbrug. Og at ClubBlahBlah anklager
andre selskaber for at have et mindsteforbrug, er dybt dobbeltmoralsk.

*Fischer